Haluaisin kysyä omaan köyhyyteensä vetoavilta temuttajilta...
...että mitä ihmettä te sieltä Temusta ostatte? Itse olen köyhä ja olen pärjännyt tähänkin asti täysin ilman Temua. Vaatteita en tarvitse jatkuvasti ostaa, vaan minulla on hyvät pitkään kestävät arkivaatteet ja sitten erikseen vähän hienommat vaatteet erityistilaisuuksiin (joita ei paljoa). Mitään rihkamaa ja krääsää en ole tarvinnut.
Kommentit (255)
Temuhullu taas vauhdissa. Oletko joku yrittäjä, jonka firmalla menee huonosti, kun teet näitä aloituksia?
Eivät todella köyhät osta mitään Suomi-hinnoilla.
Nettikauppaa ulkomailta on ollut suuressa mittakaavassa jo 10-15v, esim. Zalando. Turha syyttää Temua. Ja nyt ihmiset tilaavat Vintedistä, miksi et hyökkää sitä kohtaan?
Olen itse tilannut vuosien ajan Ellokselta, koska osamaksutili mahdollistaa laadukkaampien vaatteiden ostamisen 20e/kk osamaksulla. En shoppaile, ostan vain todelliseen tarpeeseen. Nytkin alkaa olla kaikki alushousut rikki, eikä ole varaa ostaa uusia, koska ne ovat niin kalliita nykyisin. Yhdet Tokmannin halpikset ostin, mutta ne valuu.
Todella köyhä
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei voi olla niin paljon köyhiä, että he tilaavat yli 28 miljoonaa pakettia?
Tai sitten he ovat köyhiä siksi, koska kaikki rahat kuluvat noihin tilauksiin
Aika tyypillistä rahankäyttöä tietylle ihmisryhmälle, ettei osata laskea mikä tulee kaiken tilatun tavaran yhteishinnaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin työttömät tarvitsevat vaatteita? Ostakaa vaatteita vain silloin kun teillä on siihen varaa ja olette työsuhteessa, mutta työttömyyden aikana on parempi laittaa kaikki vaatehankinnat pitoon kunnes saatte uuden työpaikan.
Kannustat siis jättämään työhaastattelut väliin tai menemään niihin alasti?
Koska olet muka työpaikkahaastattelussa käynyt ja miten se temu-pusakka auttoi sinua siinä haastattelutilanteessa? Oliko myös temu-hiuspinni päässä?
Opettelepa, lapsi, lukemaan. Kaikki ei liity pakkomielteeseeesi Temua kohtaan. Minä kommentoin vain tuota kysymystä, mihin työtön tarvitsee vaatteita. En kirjoittanut sanaakaan Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jankuta paskaa. Mulla jää asumismenojen jälkeen elämiseen 20 euroa päivässä
Se on todella paljon rahaa. Mulla jää asumismenojen jälkeen 100€ KUUKAUDEKSI.
Tuossa ei paljon valintoja voi tehdä. Siinä kompensoi se kulutuksen vähyys. Monella on varaa valitsematta sitä.kaikkein epäeettisintä vaihtoehtoa.
Temu ei ole välttämättä yhtään sen epäeettisempi kuin Prismakaan. Samaa aasiakamaa sielläkin myydään.
Itse luen aina kaikki tiedot tuoteesta jonka ostan. Joku voi tietysti valehdella, mutta valinvaraa löytyy. Jopa prismasta. Ja prisma tilaa sitä mitä ihmiset ostavat.
Vierailija kirjoitti:
Temuhullu taas vauhdissa. Oletko joku yrittäjä, jonka firmalla menee huonosti, kun teet näitä aloituksia?
Eivät todella köyhät osta mitään Suomi-hinnoilla.
Nettikauppaa ulkomailta on ollut suuressa mittakaavassa jo 10-15v, esim. Zalando. Turha syyttää Temua. Ja nyt ihmiset tilaavat Vintedistä, miksi et hyökkää sitä kohtaan?
Olen itse tilannut vuosien ajan Ellokselta, koska osamaksutili mahdollistaa laadukkaampien vaatteiden ostamisen 20e/kk osamaksulla. En shoppaile, ostan vain todelliseen tarpeeseen. Nytkin alkaa olla kaikki alushousut rikki, eikä ole varaa ostaa uusia, koska ne ovat niin kalliita nykyisin. Yhdet Tokmannin halpikset ostin, mutta ne valuu.
Todella köyhä
Taidat itse olla se hullu
Itse luen aina kaikki tiedot tuoteesta jonka ostan. Joku voi tietysti valehdella, mutta valinvaraa löytyy. Jopa prismasta. Ja prisma tilaa sitä mitä ihmiset ostavat.
Niinpä. Eli samaa Bangladesisssa valmistettua kamaa sieltä saa kuin Temustakin. Sori siitä, pikkuinen.
Asioita mitä ei myydä Suomessa esim. isoja vaatteita, kännykän kuoret, säilytysratkaisuja, silmukkamerkkejä..
Asioita jotka on paljon halvempia kuin Suomessa esim. hiuslenkkejä, hiusklipsejä, meikkisiveltimiä, isoja vaatteita..
Tarvittavaa käyttötavaraa, kaikki ollut oikein hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin työttömät tarvitsevat vaatteita? Ostakaa vaatteita vain silloin kun teillä on siihen varaa ja olette työsuhteessa, mutta työttömyyden aikana on parempi laittaa kaikki vaatehankinnat pitoon kunnes saatte uuden työpaikan.
Koska olet muka työpaikkahaastattelussa käynyt ja miten se temu-pusakka auttoi sinua siinä haastattelutilanteessa? Oliko myös temu-hiuspinni päässä?
Opettelepa, lapsi, lukemaan. Kaikki ei liity pakkomielteeseeesi Temua kohtaan. Minä kommentoin vain tuota kysymystä, mihin työtön tarvitsee vaatteita. En kirjoittanut sanaakaan Temusta.
Kaikki kamasi ovat temusta, kun kävit työpaikkahaastattelussa hiuspinni oli myös temusta ja muovinen musta käsilaukku. siksi myös olet vihainen, jos joku arvostelee sun hankintojasi. Varmaan haastatteliijakin totesi, että onpa rumaa ja haisevaa tavaraa, varmaan temusta tilattua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meinaat, että sen uuden työpaikan saa, jos menee haastatteluun virttyneissä verkkareissa?
Pakkoko sinne on virttyneissä verkkareissa mennä?
Kyllä on pakko, jos vaatteita saa ostaa vain silloin, kun on työsuhteessa. Edellisestä työsuhteesta kun alkaa olla kohta 5 vuotta niin aika virttynyttä vaatetta olisi, jos ei uutta saisi ostaa.
Kaikki kamasi ovat temusta, kun kävit työpaikkahaastattelussa hiuspinni oli myös temusta ja muovinen musta käsilaukku. siksi myös olet vihainen, jos joku arvostelee sun hankintojasi. Varmaan haastatteliijakin totesi, että onpa rumaa ja haisevaa tavaraa, varmaan temusta tilattua
Voimme sopia noin, jos se helpottaa pahaa oloasi edes vähän.
Eikö vapaa markkinatalous kelpaakaan?? :DDDDD Ayn Rand bitch suck it up!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin hän noin tarkoitti. Ymmärrän, jos ihmisellä. Ei ole valinnanvaraa, kuin tuolla 100€ kk kulutukseen jäävällä. Siinä saa taiten valita , että riittää edes ruokaan. Mutta suurimmalla osalla on varaa valita mitä haluaa tukea. Ja sitä peräänkuulutan, miksi eivät halua tukea Suomea vaan Kiinaa? Se on arvovalinta.
Ihan kaikki tiedot? Mistä saat tiedon siitä, millaisissa olosuhteissa se Prsimasta ostamasi paita on valmistettu ja ketkä sen ovat tehneet? Tai millaisissa oloissa on kasvatettu se paitaan käytetty puuvilla ja kuka sen on korjannut pelloilta?
Vierailija kirjoitti:
olisiko sisustus jutut ihan ok ostaa, sellaisia mitä suomen kaupoissa ei vaan ole
Kuten Ming-dynastian aikaista posliinia.
Vierailija kirjoitti:
Asioita mitä ei myydä Suomessa esim. isoja vaatteita, kännykän kuoret, säilytysratkaisuja, silmukkamerkkejä..
Asioita jotka on paljon halvempia kuin Suomessa esim. hiuslenkkejä, hiusklipsejä, meikkisiveltimiä, isoja vaatteita..
Tarvittavaa käyttötavaraa, kaikki ollut oikein hyviä.
Mikään noista tavaroista ei ole välttämätöntä. Hiuslenkkejä ostin s-marketista 2 eurolla iso paketti. Kuinka vähän niiden muka pitäisi maksaa ja eikö niihin tule joku postikulukin päälle jos tilaat alle jonkun summan Silmukkamerkit suomalaisista kaupoista 2-4 euroon paketti
Tilaamista ei voi perustella millään muulla kuin pakkomielteellä
Tuskin hän noin tarkoitti. Ymmärrän, jos ihmisellä. Ei ole valinnanvaraa, kuin tuolla 100€ kk kulutukseen jäävällä. Siinä saa taiten valita , että riittää edes ruokaan. Mutta suurimmalla osalla on varaa valita mitä haluaa tukea. Ja sitä peräänkuulutan, miksi eivät halua tukea Suomea vaan Kiinaa? Se on arvovalinta.
Nyt on aiheen KÖYHÄT. Ei ne, joilla on varaa ostella kalliita vaatteita. Lue otsikko niin tiedät, mistä ketjussa puhutaan. Ei voi tehä mitään arvovalintoja, jos ei ole rahaa. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Eli samaa Bangladesisssa valmistettua kamaa sieltä saa kuin Temustakin. Sori siitä, pikkuinen.
??. En nyt ymmärtänyt. Miksi olisi? Kai Prismassa on eri maissa valmistettuja? Ja jäähän siitä sitten osa suomeen, kun ostan sen kiinalaisen tuotteen Prismasta.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysyä ap:lta: Mitä vttua kenenkään ostamiset sinulle kuuluvat?
Huomasitko ollenkaan olevasi KESKUSTELUpalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
??. En nyt ymmärtänyt. Miksi olisi? Kai Prismassa on eri maissa valmistettuja? Ja jäähän siitä sitten osa suomeen, kun ostan sen kiinalaisen tuotteen Prismasta.
No mene sinne Prismaan lukemaan vaatteista, missä ne on valmistettu. Ehkä sen jälkeen ymmärrät jotain.
Tää on sitä rakentavaa keskustelua? Eiku...