Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Adidaksen kengät on tehty Myanmarissa. Googlailkaa vähän millainen meininki siellä on, ja puhukaa sen jälkeen Kiinan kurjuudesta. Kiinassa on monin paikoin elintaso jo ohittanut Suomen.
Kiinassa viidesti käyneenä eri puolilla helppo sanoa et Kiinan elintaso todellakin on parempi kuin esim. Suomessa. Täällä eräät on todella hukassa luuloineen.
Neljä riskiä
Rakshitin mukaan hallitsematon kiinalaisen tavaran verkkokauppavirta aiheuttaa ainakin neljänlaisia riskejä.
1. Ensimmäinen riski liittyy ylikulutukseen.
Tämän tyyppiset kauppapaikat ja erittäin alhaiset hinnat lisäävät yhteiskunnan, kansalaisten ja asukkaiden kulutusta, mikä ei varmasti ole se suunta, mihin pyrimme tulevaisuudessa menemään, muistuttaa Rakshit.
2. Toinen riski liittyy ympäristöön. Samaan aikaan kiinalainen verkkokauppa tuottaa valtavan määrän jätettä, joka jää EU-alueelle ja yksin EU:n vastuulle.
Tästä on ympäristölle erittäin suuria riskejä, sanoo Rakshit.
3. Kolmas riski liittyy elinkeinoelämän kilpailukykyyn. Kiinalaiset verkkokaupat rapauttavat eurooppalaisen elinkeinoelämän kilpailukykyä.
Pidän sitä vakavana elinkeinoelämän kilpailukyvyn kannalta, koska on kuitenkin koko EU-alueelle ja Suomelle äärimmäisen tärkeää, että meidän omat yrityksemme menestyvät tässä, sanoo Rakshit.
Jos heiltä viedään kilpailukykytekijät kokonaan niin tuotannon kustannuksissa kuin myyntihinnassa, se rapauttaa meidän yhteiskuntaa paljon enemmän.
4. Neljäs riski on tuoteturvallisuus. Kiinasta tuotujen halpaverkkokauppojen tuotteiden laatua tai turvallisuutta kuluttajalle ei pystytä takaamaan.
Tullin pääjohtaja laittaisi nykyisenkaltaisen kuluttajaverkkokaupan säppiin
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoista on, kun Ilta-sanomat yrittää saada vaikka väkisin ihmisiä kertomaan negatiivisia kokemuksia, että voisivat tehdä raflaavia juttuja. :D Tilausten määrä selittää jo sen, että varmaan yli 90% tilaajista on täysin tyytyväisiä siihen mitä Kiinasta tilailee.
Miten ilta-sanomat liittyy Ylen uutiseen ja linkkiin?
On sulla nytkin velvollisuus itse tarkistaa, jos ostat Suomen kaupasta suhkupään tai hanan, että se on oikeanlainen. Vakuutus ei korvaa vesivahinkoa, jos ei ole CE merkintää.
Länsimaissa on ensinnäkin hemmetin tylsä vaatevalikoima. Aina sitä samaa mustaa tai harmaata tunikaa, ehkä muutama värikkäämpi vaate joukossa mutta nekin jotain kokoa 34 ja niitä yksi jäljellä. Minä haluan värikkäitä vaatteita isossa koossa, ja nyt ette edes aloittaa siitä laihduttamisesta. Minulla on oikeus pukeutua kuten parhaaksi katson kuten minulla on myös oikeus olla ylipainoinen. Kenelläkään puolestaan ei ole oikeutta haukkua minua siitä.
Hallitukseen vaan viestiä. Kysykää trumpilta neuvoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.
"Sama tuote" tarinan voisi jo lopettaa. Kiinassa on niin laidasta laitaan tuotantoa, että tuote voi olla samanlainen mutta sama se ei ole.
Kukaan ei valvo raaka-aineita.
Entäs lapsityövoima ja työolot. Ei voi olla hääviä, kun halpaa.
Älkää tilatko temusta
Ajattelitko, että täällä myytävää ns. kiinatavaraa ei olisi tuotettu lapsityövoimalla. Voin kertoa, että todellakin on.
Siksi vastuullinen kuluttaja jättääkin kiinanromut hyllyyn pölyttymään, myös täällä myytävät.
Marimekko, Fiskars, Arabia, Iittala etc. Kaikilla tuotantoa Kiinassa tai muualla Aasiassa. Onko sulla kenties Muumimukeja tai Marimekkoa kotona? Et ole vastuullinen.
Ei tietenkään, koska en kiinanromuja osta. Älä osta sinäkään. Samalla kannustamme yrityksiä siirtämään tuotantoa pois Kiinasta.
Tosin ennen kuin leimaa kaikki "kiinalaisiksi", niin kannattaa tutkia mikä on tuotteen alkuperämaa, sillä noilla merkillä on tuotantoa myös monissa muissakin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Länsimaissa on ensinnäkin hemmetin tylsä vaatevalikoima. Aina sitä samaa mustaa tai harmaata tunikaa, ehkä muutama värikkäämpi vaate joukossa mutta nekin jotain kokoa 34 ja niitä yksi jäljellä. Minä haluan värikkäitä vaatteita isossa koossa, ja nyt ette edes aloittaa siitä laihduttamisesta. Minulla on oikeus pukeutua kuten parhaaksi katson kuten minulla on myös oikeus olla ylipainoinen. Kenelläkään puolestaan ei ole oikeutta haukkua minua siitä.
Samaa mieltä.
Kaupoissa huonot sisäänostajat.
Kauppojen sisäänostajat vaihtoon heti.
Vierailija kirjoitti:
On sulla nytkin velvollisuus itse tarkistaa, jos ostat Suomen kaupasta suhkupään tai hanan, että se on oikeanlainen. Vakuutus ei korvaa vesivahinkoa, jos ei ole CE merkintää.
Temussa nämä merkinnät ovat usein väärennettyjä. Ei voi luottaa
Pienenä vinkkinä voisi tarjota et menkää te tietämättömät vaikka Googgelin kautta GoogleMapsiin ja katsokaa videoita Kiinasta. Huomaatte lähes heti et huh huh, menee elintaso aika reilusti yli Suomen. Iso maa, on siellä kurjuutta ja vaivaa mutta niin on Suomessakin mutta on siellä ihan mahtavia satoja kaupunkeja joissa asuu miljoonia ihmisiä ja muuten, siellä kuljetaan sähköllä aika paljon..
Sama juttu kodin tavaroissa. Kaupoissa huonot sisäänostajat. Rumia sisustustuotteita myynnissä ja rumia kodin liinavaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adidaksen kengät on tehty Myanmarissa. Googlailkaa vähän millainen meininki siellä on, ja puhukaa sen jälkeen Kiinan kurjuudesta. Kiinassa on monin paikoin elintaso jo ohittanut Suomen.
Kiinassa viidesti käyneenä eri puolilla helppo sanoa et Kiinan elintaso todellakin on parempi kuin esim. Suomessa. Täällä eräät on todella hukassa luuloineen.
No tuota nyt ei usko erkkikään 😂😂😂
Temu ei ole mikään ongelma. Tärkeintä on että Muovikassien hintaa nostetaan.
Jos käyttää Kestokassia voi Temuttaa hyvin mielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temu tekee tiedon kalastelua. Tämäkin vielä!!
Samoin tekee google ja moni muu. Säkin oot varmaan aika moneen paikkaan syöttänyt sun tiedot. Kaikki ne käyttää omalla tavallaan sun tietoja hyväkseen. Ihan jo pelkästään se, että käytät nettiä, niin susta saa tosi moni taho jo sitä kautta tietoa ihan ip-osoitetta myöten.
Siinä on vain se euro että Google toimii demokraattisessa liittolaismaassa, kun taas temut ja tiktokit avoimen länsivihamielisessä kommunistidiktatuurissa.
Oikeestiko sä luulet, että se pelastaa :) Kukaan ei varmaan käytä myöskään mitään muuta, kun googlea :) Aika harhaista. Itse tämmösen parissa työskentelevänä on aika hyvä käsitys näistä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temussa nämä merkinnät ovat usein väärennettyjä. Ei voi luottaa
Osassa Suomessa myytävissä ei merkintään lainkaa.
Mene Rustaan tai Tokmannille ja katso kuinka huonot mattovalikoimat verrattuna Temuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoista on, kun Ilta-sanomat yrittää saada vaikka väkisin ihmisiä kertomaan negatiivisia kokemuksia, että voisivat tehdä raflaavia juttuja. :D Tilausten määrä selittää jo sen, että varmaan yli 90% tilaajista on täysin tyytyväisiä siihen mitä Kiinasta tilailee.
Täten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IS:n jutussa viitataan tähän Ylen uutiseen.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011540167.html
Kovasti vaan suututtaa suomalaista kiskuriyrittäjää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.
Ei ole sama tuote. Niitä suoraan tuotuja ei valvota mitenkään. Niissä voi olla syöpää aiheuttavia ja vaarallisia materiaaleja ja todennäköisesti onkin, koska vaarattomat materiaalit käytetään brändättyihin tuotteisiin, joita virallisesti tuotetaan.
Monet on täysin samoja, täysin samoilta tehtailta.
Vain suomijuntti ajattelee että kun se on saman näköinen sen täytyy tulla samasta paikasta.
Vain asioista tietämätön ei ymmärrä tätä. Tai sitten haluaa sulkea silmänsä tältä tosiasialta ja uskotella itselleen muuta :) Mutta jokainen voi elää harhakuvitelmissaan, jos se tuo jotenkin paremman mielen.