Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Seitsemän hengen perhe pärjää tonnilla kuussa

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää. Kyse oli vain ruokakuluista.

Vierailija
2/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Syö tonnilla kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä työttömille kaadetaan niin paljon rahaa? Jos ruokaan menee oikeasti sata euroa kuukaudessa niin mihin se loppu on tarkoitettu? Viinaan? Pieniä kiristyksiä tuki politiikkaan kaivataan! 

Vierailija
4/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä työttömille kaadetaan niin paljon rahaa? Jos ruokaan menee oikeasti sata euroa kuukaudessa niin mihin se loppu on tarkoitettu? Viinaan? Pieniä kiristyksiä tuki politiikkaan kaivataan! 

Ruokitko itse 7 henkeä 100 eurolla kuussa? Kerropa miten?

Vierailija
5/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn palkka töissä niin ei mun tarvitse, hölmö. 

Vierailija
6/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pelkästään ruokaan menee tonni? 

Tuléhaan sen päälle vielä asumiskulut,  sähkö, vesi,  vakuutukset ym.  Ja lasten kulut.  

Tietysti ruokakuluista voisi säästää , mutta onko järkevää? 

Vierailija
7/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikin ruokaan kuukaudessa on paljon. Meillä on 3 lasta 7-16 v ja 2 aikuista ja meiltä menee ruokaan enintään 750 € kuukaudessa, siis enintään. Vähimmillään olen saanut tiristettyä ruokakustannukset 620 euroon. Tätä on jatkunut nyt reilun vuoden ja ensin luulin ettei millään onnistu ja kyllähän tilanne vaati kulutus- ja ostostapojen radikaalin muuttamisen. Enempää rahaa ruokaan ei ole varaa laittaa, koska toinen aikuinen on työttömänä, mutta ei meillä kukaan myöskään nälissään ole. 

Vierailija
8/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnikin ruokaan kuukaudessa on paljon. Meillä on 3 lasta 7-16 v ja 2 aikuista ja meiltä menee ruokaan enintään 750 € kuukaudessa, siis enintään. Vähimmillään olen saanut tiristettyä ruokakustannukset 620 euroon. Tätä on jatkunut nyt reilun vuoden ja ensin luulin ettei millään onnistu ja kyllähän tilanne vaati kulutus- ja ostostapojen radikaalin muuttamisen. Enempää rahaa ruokaan ei ole varaa laittaa, koska toinen aikuinen on työttömänä, mutta ei meillä kukaan myöskään nälissään ole. 

Eli sinun perheessäsi 5 henkeä syö 750 eurolla kuussa, kun oikein vedetään kukkaronnyörit tiukalle ja pihistellään ja suunnitellaan. Silti tonni seitsemän hengen ruokkimiseen on paljon. Millä logiikalla?

Vierailija
9/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn palkka töissä niin ei mun tarvitse, hölmö. 

palkkatöissä

Vierailija
10/10 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämäkin taas sellainen perhe, jossa isovanhemmat ruokkivat ja vaatettavat porukkaa? Oikeasti jo kolmen hengen perheellä tekee tiukkaa selvitä tonnilla kuukausi, vaikka asuisivat "ilmaiseksi" vanhassa omakotitalossa mahdollisimman omavaraisina.

Tonni ruokaan ei ole paljon, kun kaikki pitää ostaa kaupasta, vaikka ei olisi edes kenelläkään kalliimpia ruokia vaativaa ruokarajoitetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä