***ELOISTEN PERJANTAI JA 13. PÄIVÄ***
Kommentit (32)
Piti munkin mennä lataan tuo Lauri Tähkän Maailma on renki, ku se on pyörinyt munkin päässä siitä asti, ku Hanneli sitä täällä " hyräili..."
Ja Nallukalle: juu, sitä minäkin ihmettelen, että siinä rytmissä on niin hemmetin vaikeaa pysyä, eikö se nyt oo itellekki helpompaa, kun tietää suurinpiirtein milloin syyään ja nukutaan.. Ei sitten vissiin...
Ikarus
(Olen sinun, jos tahdot niin,
olen sinun, kuin sydämes,i poukkoilevan raivokas,
jos tahdot, olen sinun) Että näillä mennään!
Nyt uudestaan täällä sydänalaa purkamassa, kun aamun shokkihoidosta selvisin. En kyllä ikinä unohda tätä herätystä...onneks Miäs toi sentään ne housut mulle, etten unentokkurassa pompannut tohon alkkareillani. Vaikka olishan saanut siinä appiväkikin sitten shokkihoitoa, mitäs tulevat kesken mun unieni.
Täytyy vaan todeta, että kyllä noi isovanhemmat on ihan oma lukunsa. Mikä siinä on, että älli katoaa päästä ja puheenymmärrys loppuu siinä vaiheessa kun lapsenlapsi syntyy? Jos sanotaan, että karkkia tms EI SAA ANTAA, niin miksi kuitenkin pitää? Meillä on nämä ruokataistelut käyty paitsi lasten niin ennen niitä jo koirien osalta. The A antais herkkua herkun perään ja meidän nuorempi koira on jopa opettanut anopille sellaisen tempun, että kun koira menee anopin laukun viereen haukkumaan (ihanaa!) niin anoppi kiltisti kipittää paikalle, laittaa käden laukkuun ja palkitsee koiran haukkumisen herkulla. Kyllä on anoppi hienon tempun oppinut ja koira on niin loistavasti hänet kouluttanut! Ja koirahan haukkuu, se haukkuu ja haukkuu ja haukkuu ja haukkuu...Lisäbonus tässä koirien ruokkimisessa on, että tällä nuoremmalla koiralla on keliakia, mutta kirkkain silmin anoppi aina ihmetteli, että miten sen maha on noin sekaisin. Miksi pitää ehdoin tahdoin aiheuttaa lapsille tai eläimille kipuja syöttämällä niille ei-sallittuja aineita? Samalla aiheutetaan melkoiset skismat muutoinkin. MRRR. Keskarilla on laktoosi-intoleranssi, mutta edelleen joka kerta sama hämmästynyt huudahdus " ainiin kun mä en taas yhtään muistanu, että Dominoissa oli maitoa" . Tälläkin viikolla niissä oli maitoa, ihan niinkuin viime viikollakin ja sitä edellisenä.
Vielä pakko avautua sen verran, että mun A kun ei suostu mitään laittamaan suuhunsa ilman että on ¿suorittanut maksun¿. Kahvia ei keitetä ilman että mukana tulee kahvipaketti, ja synttäreillekin pitää tuoda ne omat pullat tarjolle, että voi vähän maistaa mun tekemää kakkua. Tänään sitten kun tein soppaa niin anoppi ei halunnut ottaa kuin pelkkää lientä. TÄH? ¿No jos nyt kuitenkin ottaisit pari perunanpalaa¿¿. Olin tehnyt voileivät pöytään, missä oli päällä kaikkea terveellistä, niin suureen ääneen hän taivasteli, miksi leivän päällä täytyy olla jotain muuta kuin voita, kun kerta ruokaa syödään. Olin sanoa, että hyvähän sen on, että edes leivän päällä on jotain syötävää kun lautasella ei ollut kuin lientä, mutta purin vaan kieleeni ja tanssin taas mielessäni keskisormikoreografiat.
YÖJUOKSUT: Meillä meni yö reisille, kuten jo kerroinkin. Eeli heräs yhteen vaiheeseen ja tuntui tosi lämpimältä. Pierua se pusas ja tissiä olis pitäny lutkuttaa, vaikka ei tissiä ole viime aikoina syönyt kuin aamuyöstä. Tein pikadiagnoosin hampaat ja lykkäsin panadolit suuhun. Poika oli kuitenkin melko pirteä ja unen päästä kiinnisaaminen kesti tolkuttoman kauan.
HALLAS: Minä oon nyt tutittanut ja jos se ei kelpaa niin sitten annan vesihuikkaa. Samoin käännän aina pojan eri kyljelle, kun havahtuu, jotenkin Eeliin tuntuu tämä kääntäminenkin tehoavan. Unilelu on tärkeä, sen annan aina käteen hiplattavaksi.
SIIVOUS: Miten sattuikaan tänne tämä keskustelunaihe, meillä nimittäin tehtiin toissapäivänä päätös ottaa siivooja 2vkon välein. Oli kiva kuulla PEPPER teidänkin siivouskokemus. Ystäväni sanoi, että pelkästään tietoisuus siitä, että itse ei ole pakko luututa lattioita ja viedä mattoja ulos, helpottaa ihan uskomattomasti. Meillä hoidetaan kyllä pakolliset imuroinnit ja järjestelyä tulee päivittäin jo ihan hirveesti, joten jätän jynssäämisen mielelläni jollekin muulle. Nyt lumien sulettua taas huomaa, kuinka paljon sisään tulee hiekkaa ja likaa, vaikka koirienkin tassut pestään joka ulkoilun jälkeen.
POHJOISEN VÄKI: Onnea pojasta! Ja tosiaan tuo majoitus voisi järjestyä lähikunnassa, jos lähdette liikkeelle autolla. Minäkin yritän kantaa korteni kekoon, on yksi suunnitelma mielessä.
IKARUS: Mutta kun kerroit, että yksisuuntaiset kadut on sulle vaikeita, niin mulla tuli mieleen, että olitkohan se kerran sinä, kun tulit meidän autoa yksisuuntaisella vastaan Helsingissä? Jos olit niin suonet anteeksi meidän torvisoiton. Ei vaan, oli jollain muullekin vaikeita ne yksisuuntaiset ja oli tehnyt väärän päätöksen, kumpaan suuntaan yksisuuntaista lähtisi ajamaan =)
MIEHISTÄ taas: Ne on vaikeita ne lasten rytmit ja vaatimukset miehille. Ei kai ihme, kun kaikki aivotoiminta keskittyy kuuntelemaan ja palvelemaan oman takapuolen ja etupuolen tarpeita. Loistava esimerkki erittäin hyvin sisäistetystä päivärytmistä tuli ystäväni mieheltä, joka ystäväni tullessa kotiin yhdeksän maissa illalla löysi miehen tarjoamasta lapsille päivällistä. Lapset olivat menneet vasta iltaviideltä päikkäreille, joten kun heräsivät seiskan maissa, oli isä antanut heille välipalan, joka KUULUU antaa AINA päikkäreiden jälkeen. Sitten parin tunnin päästä siitä oli päivällisen aika miehen mielestä, eli iltaysiltä. Niin, entäs se iltapuuro? No, noin myöhäisten päikkäreiden jälkeen ehtivät senkin syödä ennen kuin uni tuli.
Minä huhuilen WELHOA, TÖPPÖSTÄ, TAMMIKUKKAA, TÄHTINOVAA, LILLEFIÄ, MEIMIITÄ (oliko testi +?), RIIKKAA, ONELISTA sekä MAYAA, joista ei ole kuulunut aikaan pitkään!
Oliko tässä nyt taas tarpeeksi yhdelle naiselle tekstiä? Yksi taustalainen sanoikin, että mulla riittää aina asiaa, mutta kirjoitan sitten hänenkin puolestaan, ettei jää ¿tyhjää¿ tänne. Vaikka aika tyhjiä nämä mun kootut tarinatkin on.
Hyvät viikonloput kaikille, terveyttä sairaille ja unisäteitä yöhillujille!
Pumpuli
siinä aamun soittokierroksen aikana unohtu tosiaan se että " Poika" on kotona jälleen, jeeeeee!!!
Ikarus: Niin se varasuunnitelma B täytynee ottaa käyttöön, jos meinataan kinkereille lähtä.. Laitappa mulle joskus ku kerkeet nii postia asian tiimoilta, nii ei viedä täältä niin kauheena palstatilaa näillä meidän kinkerimatka -suunnitelmilla:) Eli jimi99 miuku netti.fi on osoite:) Niin ja Pumpulikin voi laitta mulle siitä sun suunnitelmasta meiliä, jos ja kun jaksat ja joudat:)
Mutta nyt iltahommiin.. illanjatkoja!!
Minä: Tässä PUNAISESSA kupissa on maitohappobakteeri valmiina, anna pojalle tähän appelsiinimehua kun hän haluaa. (tiskipöydällä EI ole muita kuppeja kun tuo mainitsemani punainen kuppi)
mies: Joo
Ja saman asian sanoin kolme kertaa, aina " joo" .
Hetken päästä poika seisoo keittiössä SININEN muki lädessä. " Siis TÄH?!" (punainen muki edelleen tiskipöydällä. ON SE VAIKEETA TUO KULLUN YMMÄRTÄMINEN!
Minä siitä sitten nalkuttamaan ja mies hermostuu et ku aina huudan... ja lähtee kävelylle. Ja minä jään tietysti yksin laittamaan lapset nukkumaan..
EI MITÄÄN LISÄTTÄVÄÄ..
Calathea
Tuli se Viennetta mieleen. Laitan HANNELI sulle ne jädet tulemaan, samoin seuraavalla kerralla kun the A ottaa mua kupoliin (tuskin menee montaa päivää...) niin laitan sille persuksiin postimerkin ja lähetän sinne sulle. Todennäköisesti sillä on kainalossaan kahvipaketti ja pullat. Kiitos kaikille anoppisympateraajille, vertaistuki aina auttaa jaksamaan kun höyryjä pääsee purkamaan =)
CALATHEA: Miehet on ikuisia pikkupoikia. Meidänkin 2v suuttuu joskus, kun ei osaa jotain, joten ei ihme, että mieheskin kiivastui värien mennessä väärin. Nolostui varmaan, kun nyt vaimokin tietää, että hän ei vielä erota sinistä ja punaista =) Hei muuten me ei varmaan enää treffata ennen Kinkereitä, joten täytyy meilailla niistä kyydeistä.
Ja tsemiä vielä kaikille, joilla töiden aloitus kummittelee mielessä. On se iso muutos.
Pumpuli taas kerran
Iso kiitos Erialle nuista linkeistä. Täytyy näyttää miehellekin ne ja yrittää alkaa toteuttaa.. Minä vaan niin huono yövalvoja, että vaikea ehkä toteuttaa- heikko ku oon, niin olen mennyt sieltä mistä aita matalin. Oon kokeillut tuota Pumpulin mainitsemaa tutitusta ja vesihörppyä, sillä seurauksella, että itku vaan kovenee.. poika kova komentamaan äitiä jo pienestä pitäen! Kassellaan kuin tämä etenee. Kiitos kaikille asiassa myötäeläneelle, samassa veneessähän me ollaan :)
ja Calathealle vielä.. kovin tutulta kuulosti. Nuin meilläkin aina välillä : /
Miehet ja niiden KUULO!
Viikonloppuja - jos en koneelle ehdi. nautitaan aurinkoisista ilmoista:)
hallas
Koko viikko taas alla enemmän tai vähemmän yksinhuoltajaelämää, kun mies on taas ollut töiden puolesta kiinni enemmän kuin laki sallii ja mun univelkasaldo kestää. Nytkin se saapui illaksi kotiin valmiiseen ruokapöytään pitkän " palaverin" jälkeen silmät kiiluen eli oli tainnut muutama olut upota siinä neuvottelujen lomassa. Välillä ei vain oiken jaksa ja tää on yksi niistä päivistä...
Moni tuntuu kärsivän vatsataudista, flunssasta, inhottavista anopeista, kiireestä ja väsymyksestä. Suuret tsempitykset ja voimahalit kaikille tasapuolisesti!
Mulla ihan oikeasti kohta painuu silmät väkisin kiinni ja tuo yks tuolla availee toiveikkaana viinipulloa ja odottaa varmaan romanttista ja keskustelurikasta iltaa vaimonsa kanssa... Voihan Veijo, mitä jos joskus ymmärtäis aloittaa vaikka noista ipanoista ja niiden iltatoimista! Mutta ei, odotetaan niin kauan et äiti on koneelta valmis...
Mä tarviin nyt unta ja uutta tuulta tähän koppaani, palataan huomenna.
Pantoufle
Kiitos Pumpuli, nauroin taas sun jutulle niin makeesti et meinas pissat tulla housuun.. :D Miehestä se ei ollu ihan niin hauska juttu, kun tirskahdusten lomasta sille luin sen.. :)) Entäs toukokuun tapaaminen? Vieläkö siellä nähdään? Jos ei, niin sovitaan kinkerikyydeistä sit muuten. Yks päivä olikin mielessä et pitää sulta kysyä onko kyyti vielä voimassa.. :)
PANTOUFLELLE jaksamista.... Ja unta..!
Kaikille sairastaville paljon sympatioita, tiedän kuinka raskasta on.. Varsinkin BABYBELLILLE, joka on itsekkin sairaana, toivottavasti teillä lapset säästyy tuolta taudilta. Minä otin Imodiumia, ja olin kokonaan imettämättä seuraavaan päivään asti, eli en osaa sanoo kuinka nopeesti poistuu elimistöstä. OPELLE kans ekstrajaksuhaleja, nimim.kolme yötä vaihtanut oksennuksisia vuodevaatteita..
Nyt sänkyyn lukemaan kirjaa ja napsimaan Lontoon rakeita..
Calathea
=D!!!! PUMPULI: Hmm.. Jos se oli semmonen punainen audi, mikä teitä vastaan törttöili, niin kyllä täytynee tunnustaa. Mä ajttelinkin heti, et kylläpäs ovat jo tylyjä täällä etelässä, mutta nyt ku selvisi, että sinä oot ollut perheesi kanssa asialla, niin olkoon nyt menneeksi sitten.
No ei vaitiskaan, ei oo ollut käyntiä Hesas päin ja vaikka oliskin, niin sinne keskustaan en taitais ihan heti rohjeta ajeleen.
Minä harvoin ääneen nauran millekään koneen äärellä, mutta nyt repesin tuolle pumpulin kommentille, että anopille postari persuksiin ja todennäköisesti perille saavuessaan on kahvipaketti kainalossa =D! Huippu juttu!
KATITA: joo, mä laittelen sulle mailia. Ajattelinkin sitä jo tuossa aikaisemmin ehdottaa, mutta mulla itsellä on käytössä vain sellaisia spostiosoitteita, missä näkyy mun koko nimi, niin en viittinyt sitä tänne palstalle laittaa. Yritän tutkailla hieman karttaa ja kattoa mitä siinä olis lähellä. Ja miehellekin pitäis varmaan tästä puhua, en oo sille sanonut vielä mitään! Pitää mua höperönä, ku sanon et lähen nettitapamiseen. Mutta eipä olis eka kerta, kun höperönä pitää. Niin, siis jos en oo aikaisemmin maininnut, niin mun mies on lähössä samaisena päivänä työpaikan järjestämälle reissulle, eli yksin oon pojan kans lähössä myöskin. Niin ja mua alkoi kans kiinnostamaan PUMPULIn plan B! Uteliaana jään odottamaan.
CALATHEA: Just tommosta meilläkin on, ku jotain miehelle sanoo. Esim aamupuuron valmistus on herralle edelleenkin ihan täys mysteeri, ku siihen kuitenkin on niin monimutkainen ohje 2 dl puuroa 5 dl:aan kiehuvaa vettä, ja ohje vielä jääkaapin ovessa.
ERIALLE vielä tsemppaukset remonttiin. Meillä on jatkuva remppa päällänsä, nyt tilattiin just laattoja ja laitetaan takan edusta uuteen kuosiin. Lisäks meilläkin oottais yks huone tapetinrepijää...Se on mälsää hommaa.
Gotta go!
Ikarus
täällä keikun taas. Elän illuusiossa että Elisa nukahtaa omaan sänkyynsä. Mies laittoin noin 10 minuuttia sitten tytön pinnikseen ja sanoi pontevalla äänellä ' hyvää yötä' ja meni laittamaan esikoisen nukkumaan. Nyt kävi äsken tassuttelemassa tyttöä. Voi että toivon että tämä nyt toimisi. Tuntuu että kaikki toimintaohjeet on ihan hukassa ja tehdäänkö me nyt tätä hommaa oikein. Hope so.
Ah Anopit...mun piti vaan sanoa että jostain ihme syystä mua on siunattu ihmeen mukavalla anopilla joka ei tuppaudu laisinkaan mutta tulee kyllä auttamaan pyydettäessä jos vaan ei ole töissä. Voi jos mä voisin tilata Pumpulille ja muillekin sellaista A-mallia niin sen heti tekisin! =)
Mutta kiusan määrä vissiin vakio kun meillä ollut naapurien kanssa ongelmia aina silloin tällöin. Asutaan rivitalossa ja täällä on muutama vanhempi immeinen jotka osaa olla aikamoisia nipottajia. Aina on joku vinksallaan ja vonksallaan, milloin lapset huutaa pihalla liikaa ja muuta sellaista. Noh, eiköhän tästäkin selvitä.
iltayön jatkoa toivottaa
tuuli ja Elisa joka alkaa väsähtää sängyssään...ja huutaa...ja on hiljaa...ja huutaa...ja on hiljaa...ja huutaa...jne...
tyttö nukahti! Ja juur kun olin luovuttamassa
*tuulettaa*
tuuli
meillä ku ei luojankiitos anoppia olekaan....... =D