45-vuotiaat miehet tinderissä luulevat ettei heillä ole kiire lapsen tekoon
Olen itse vähän alle nelikymppinen nainen ja olen käynyt tinder-treffeillä. Pari miestä on ollut noin 45-vuotiaita. Heidän tulevaisuuden toiveisiin on vielä kuulunut lapset ja perhe. Mutta nämä miehet ovat sanoneet, että ei heillä kyllä mikään kiire ole.
No kyllä heidän ikäisillään alkaa jo olla kiire. Vaikka Sauli Niinistö sai lapsen vielä vanhemmalla iällä, ei se tarkoita että kaikilla tavismiehillä tällaista mahdollisuutta on. Sauli oli sentään presidentti, joten hänellä on varaa palkata lastenhoitoapua ja esimerkiksi siivousapua niin paljon kuin haluaa.
Ei naiset yleensä innostu tekemään lasta yli 45-vuotiaan miehen kanssa, koska naiset haluavat että mies on sen ikäinen että jaksaa osallistua vielä aktiivisesti lasten kasvatukseen.
Ne treffimiehet eivät olleet edes erikoisen näköisiä eivätkä tarjonneet edes kahvia kahvilassa, joten millä konstilla he luulevat saavansa vielä nuoren naisen? Elleivät sitten hae ulkomailta jotain nuorta thaikkua, mutta nämä miehet eivät olleet jotenkin sen tyylisiä että niin tekisivät.
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa ja omistuksia niin ei olekaan kiire. Muussa tapauksessa jää tekemättä, ellei hae lapsille äitiä thaikuista. Tunnen monta jotka ottaneet vielä melkein 60v thaikkuvaimon ja tehneet useamman lapsen.
Aika kamalaa. Ei se vaimo välttämättä sitoudu suomessa elämään. Mieheltä sitten elatus sinne kauas. Menee suvun perinnötkin sinne suvulle aika vieraille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
"Niin, ja raha ei lisää vanhemman miehen kiinnostavuutta. Mieluummin suhde sellaisen rahattoman omanikäisen kanssa, jonka kanssa oikeasti haluaa olla, kuin pelkän rahan takia ikämiehen kanssa. Ei tuossa sinun esimerkissäsi oikein millään mittarilla se vanhempi mies ole kiinnostava."
Tässä et kyllä ainakaan kaikkien naisten suulla puhu koska niitä on aika paljon joille rahamiehet kelpaa.
Saa olla jo hyvin paljon rahaa, että vanha mies kiinnostaa. Ei riitä mikään tavan palkkatuloilla tienattu omakotitalo ja pari audia pihassa. Sen pystyy ihminen saavuttamaan oman ikäisen kumppanin kanssa ihan itsekin ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että naisillä alkaa tuossa iässä olemaan aika vaikea saada lasta ei tarkoita että miehellä menee samalla tavalla lapsien teko kyky. Vielä vuonna 2026 naiset luulee että miehen kehontoimii samalla tavalla kun naisilla toimii
Ei ole kyse siitä, vaan kyse on siitä, että 45-vuotias mies ei todennäköisesti löydä nuorempaa naista, jonka kanssa perustaa perhe. 45-v miehellä voi olla haaveena/toiveena joku ihana kolmekymppinen, jonka kanssa alkaa tehdä vauvaa, tai hän saattaa jopa hövelisti ajatella, että kyllä 35-vuotiaskin käy. Pettymys voi olla kova, kun kolmekymppiset eivät olekaan kiinnostuneita yli 40-vuotiaista, vaan pariutuvat samanikäisten kanssa, ja 35-vuotias nainen, jolla on jo kiire lastentekoon, ei tuhlaakaan aikaa miehen etsimiseen, vaan hakeutuu yksin hedelmöityshoitoihin.
Joten miehen kannattaa unohtaa oman biologiansa mahdollisuudet ja toimia sen
Itse olen 40 vuotias niin ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia saada 30 - 35 vuotiaita naisia. Se että sinä et silloin kelpuuttanut ei tarkoita etteikö muut naiset kelpuuta.
Lievää katkeruutta havaittavissa tuossa sinun kommentissasi.
Onko sinun kohdalla juna lähtenyt jo asemalta vai mikä tuo katkeruuden ja vihamielisyyden miehiä kohtaan sinussa aiheuttaa?
Viestiin 384: Heh. Olen monessa eri keskustelussa sanonut tämän, minkä sanon nytkin: ei ole pakko noudattaa näitä neuvoja. Jos koette, että nämä naisten ehdotukset kumppanin etsimisestä ja perheen perustamisesta nuorempana ovat huonoja neuvoja, ja jos kerran tiedätte paremmin, että miehellä ei ole mikään kiire ja aivan helpostu löytyy nuori nainen vielä 40+ ikäisenä, niin tehkää toki kaikin mokomin niin, että odotatte perheen perustamista keski-ikään.
Olen muuten myös se sama kirjoittaja, joka tässä(kin) ketjussa kirjoitti siitä, että naisten ei kannata jäädä odottelemaan miesten päätöstä tai etsimään loputtomiin kumppania, vaan riittävän ajoissa hakeutua hedelmöityshoitoihin vaikka yksin. Oma lapsi on niin hieno asia ja vanhemmuus niin hieno kokemus (siis silloin, jos sen haluaa elämässään kokea), että en suosittele naisille riskeeraamaan sen toiveen toteutumista. Olen tasapuolisesti suositellut miehillekin hankkimaan lapsen ajoissa, sillä en suosittelisi asian riskeeraamista heillekään, mutta ei ole minulta tai muiltakaan naisilta pois, jos miehet täysin omasta valinnastaan aloittavat asian miettimisen vasta 45-vuotiaana.
Tilastojen mukaan vain äärimmäisen harva mies tulee ensi kertaa isäksi yli 40-vuotiaana. Mutta jos mies kokee, että voisi itse olla näiden harvojen onnekkaiden joukossa, niin täysin vapaasti saa elää elämänsä sen mukaan.
Ja lisään vielä, että juna jättää kyllä KAIKKI sellaiset asemalle, jotka eivät hyppää kyytiin ajoissa. Mutta aina voi yrittää juosta junan kiinni. Eihän sitä tiedä, vaikka juuri itse olisi se onnekas, joka juoksee junaa nopeammin.
Ainakin moni mies tuntuu haluavan yrittää.
Tilastojen mukaan jäävät lapsettomisi, mutta ihan on itse tehty ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisillä miehillä ei välttämättä ole edes hyviä siittiöitä, voivat olla täysiä tuhkamunia.
Onpa kitkerää ulinaa, todellisuus kun on täysin toinen.
Näköjään biologia on misogynisti. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa ja omistuksia niin ei olekaan kiire. Muussa tapauksessa jää tekemättä, ellei hae lapsille äitiä thaikuista. Tunnen monta jotka ottaneet vielä melkein 60v thaikkuvaimon ja tehneet useamman lapsen.
Aika kamalaa. Ei se vaimo välttämättä sitoudu suomessa elämään. Mieheltä sitten elatus sinne kauas. Menee suvun perinnötkin sinne suvulle aika vieraille lapsille.
Vilkaisepa vaikka netistä pikaisesti jokunen artikkeli koskien avioehtoa.
Vähän alle nelikymppinen nainen ei ole "nuori nainen".
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ollut pari tuollaista deittiä janyt sanot että tinderissä olevat miehet yleisesti ajattelevat noin? Varmasti heitä on, en epäile sitä lainkaan, mutta ei kannata yleistää. On siellä tullut vastaan vaikka kuinka paljon 40v naisiakin, jotka haaveilevat vielä ensimmäisestä lapsesta. Sitä et tietenkään tiennyt, koska et katso heteronaisten profiileja ja keskustele heidän kanssaan. Ei silti voi sanoa yleistäen, vaikka heitä onkin.
Yllättävän paljon alapeukkua vaikka kommenttisi oli neutraali ja asiallinen. Vaikuttaa että ei täällä asiallisesti halutakaan keskustella vaan haetaan vain vastakkain asettelua.
Vierailija kirjoitti:
"Ei naiset yleensä innostu tekemään lasta yli 45-vuotiaan miehen kanssa, koska naiset haluavat että mies on sen ikäinen että jaksaa osallistua vielä aktiivisesti lasten kasvatukseen."
Enemmän mä miettisin sitä lapsen sairausriskien kasvua. Autismi, syövät, skitsofrenia ym.
Tulevan lapsen sairaus on seikka, joka on hyvä ottaa huomioon. Jos käy niin ikävästi, että lapsi sairastuu parikymppisenä, niin jaksaako äiti kohdata sen elämäntilanteen yksin? Ei voio tietää etukäteen missä kunnossa lapsen isä on siinä vaiheessa. Jos lapsen mt-sairaus on vaikeaa tyyppiä, niin kymmenen vuoden kuluttua sairauden puhkeamisesta äiti voi olla täysin loppu henkisesti. Samaan aikaan aviomies ehkä tarvitsee tukea ja apua fyysisen sairauden takia.
En usko. Olen itse alle 45-vuotias, ja lapsiluku on ollut täynnä jo kauan aikaa. En missään nimessä haluaisi tässä iässä tulla isäksi. Isoisyys on seuraavaksi toiveissa.
Sama asia kun sanoisivat että ovat nuoria vielä ettei mikään kiire mihinkään vielä tuota ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Mies on siinä 4kymppisenä sopiva isäksi. On hyvät tulot ja varallisuutta jotta voi lapselleen ja lapsen äidille tarjota parasta. Myös elämänkokemusta ja rauhallisuutta karttunut jos vertaa 22v kloppiin joka vasta opiskelee tai tekee hanttihommia. Kumman lapsella paremmat eväät elämään? Nyt kun pääkaupunkiseutu rauhatonta ja slummiutuu niin lapselle pitää koulushoppailla paras koulu.
Biologisessa mielessä 40-vuotias mies on jo ohittanut parhaan iän. Käytännössä miehet voivat saada lapsia iäkkäänä. Miehellä on silloin elämänkokemuksen tuomaa viisautta, mutta kuinka hän jaksaako yövalvomista ja muuta lapseen liittyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanhojen isien lapset kärsivät useammin autismista, ADHD:sta, kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja skitsofreniasta. Näin siksi, että iän myötä miehen sperman laatu heikkenee. Mitä enemmän isällä on ikää, sitä todennäköisempiä ovat lapsen ongelmat.
45-vuotiaana isäksi tulevalla todennäköisyys saada ADHD-lapsi oli 13-kertainen verrattuna nuorempien isien lapsiin. Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja psykoosiin sairastumisen riski todettiin 25 kertaa suuremmaksi.
Tutkimuksessa on analysoitu vuosina 1973-2001 syntyneiden yli 2,6 miljoonan ruotsalaislapsen tietoja."
Eli isän kannattaa tehdä lapset viimeistään 44-vuotiaana.
Otetaan tuosta vielä pois 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin on melko varmaa ettei Saulin lapsi edes ole tehty Saulin siittiöillä. Suomessa ei hedelmöityshoidoissa voi käyttää 70-vuotiaan spermaa.
Voihan sitä pakastaa nuorena.
Voi mutta moniko tekee niin?
Muistan nähneeni uutisia, joiden mukaan jossakin oli ollut häiriöitä laitteissa, joissa säilytettiin spermaa tai munasoluja. Surullista niille ihmisille, joita se koski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin on melko varmaa ettei Saulin lapsi edes ole tehty Saulin siittiöillä. Suomessa ei hedelmöityshoidoissa voi käyttää 70-vuotiaan spermaa.
Voihan sitä pakastaa nuorena.
Olisikohan Sale tehnyt niin? Taisi olla Jennin idea koko juttu.Veikkaan että luovuttaja oli Saulin lähisuvusta.
Eihän kuulu meille mitenkään. Yksityisasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on vuosikausia syyllistetty miten biologinen kello tikittää, vanhenee ja riskejä tulee kokoajan lisää, jos nyt yli 30-vuotiaana onnistuu edes enää raskautumaan, hirveä riski saada jollain tavoin poikkeava lapsi, raskaus ja synnytys on valtava riski vanhemmalle synnyttäjälle jne.
Jostain syystä miehille ei tälläistä valtavaa syyllistämiskampanjaa ole ollut.
Missä tällainen valtava sytllistämiskampanja on ollut ja kenen toimesta?
Mediassa, terveydenhuollossa, koulun biologiantunneilla, kyllä tähän on törmännyt toistuvasti. Miesten iästä ei samassa yhteydessä ole ikinä mainintaa, vaikka mm. siittiöiden laatu huononee ikääntyessä.
Tieto lisääntyy koko ajan. Siitä syystä näistä asioista puhutaan nyt enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä miehet vaikuttivat siis siltä, että eivät hae mitään thaikkua, vaan suomalaista missin näköistä parikymppistä tai kolmekymppistä olisi saatava. Ja vaikuttivat siltä, että he ovat omasta mielestään aika saaliita. t. AP
Jokin heissä on itseäsikin viehättänyt, kun olet käynyt treffeillä heidän kanssa.
Näin...
Minkä takia tinder-miehet joista olen kiinnostunut (kuten suuri määrä muitakin naisia), ovat niin nirsoja?
Miksi he kuvittelevat että voivat valita itselleen esimerkiksi itseään nuoremman ja kauniin naisen (joita he kyllä tapailevat tiderin kautta)?
Koska vähemmistö miehistä saa paljon huomiota naisilta. Tämä vähemmistö on nirsoa ja tiukkaan valikoivaa, koska tarjontaa on paljon.
Ei ole kyse siitä, vaan kyse on siitä, että 45-vuotias mies ei todennäköisesti löydä nuorempaa naista, jonka kanssa perustaa perhe. 45-v miehellä voi olla haaveena/toiveena joku ihana kolmekymppinen, jonka kanssa alkaa tehdä vauvaa, tai hän saattaa jopa hövelisti ajatella, että kyllä 35-vuotiaskin käy. Pettymys voi olla kova, kun kolmekymppiset eivät olekaan kiinnostuneita yli 40-vuotiaista, vaan pariutuvat samanikäisten kanssa, ja 35-vuotias nainen, jolla on jo kiire lastentekoon, ei tuhlaakaan aikaa miehen etsimiseen, vaan hakeutuu yksin hedelmöityshoitoihin.
Joten miehen kannattaa unohtaa oman biologiansa mahdollisuudet ja toimia sen mukaan, mikä on samanikäisten naisten aikaikkuna. Eli jos toiveena on omat lapset, kannattaa kumppania etsiä suunnilleen omanikäisistä 25-35-vuotiaana.
Olen itsekin törmännyt deittipalstoilla 40+ miesten profiileihin, joissa kerrotaan, että toiveena on perhe. En tiedä, kuinka tosissaan uskovat, että haave voi toteutua, mutta karu totuus on, että todennäköisesti jäävät kaikki lapsettomiksi.