Jotkut työkaverit on niin hitaita että
ihan ärsyttää. Ei sen ole niin väliä tuleeko kaikki tehtyä, nopeus ratkaisee.
Kommentit (26)
Ne on liiton henkilöitä. Jarruttelee tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos teet kokoonpanolinjalla töitä nopeasti eli urakkavauhtia, niin jossain vaiheessa se katsotaan tavoitteeksi ja huhkit hiki hatussa ilman urakkalisää.
Töitä kannattaa tehdä normaalilla nopeudella. Ei hidastella mutta ei myöskään liian nopeasti.
Lisäksi, tavoitteeseen pääseminen ei takaa että todella saat mitään kannustinlisiä palkkaan. Ainakin itsellä edellisessä työpaikassa tuotantopalkkioiden maksaminen näytti olevan sattumanvaraista eikä siihen vaikuttanut mitään vaikka olisi ennätystulosta tehty. Ja kukaan ei puuttunut asiaan, epäilimmekin että työnantaja on maksanut tai uhkaillut luottamusmiehen hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Se riittää kun menee töihin ja tekee edes jotakin jos huvittaa.
Meillä töissä uskovaisilla on erivapaus olla tekemättä mitään.
Vatunko väliä, olen vakitoimessa oleva äshoo, palkka tulee joka kuun 16 pv. vaikka pyörisin päälläni, ja niin mä yleensä pyörinkin. Mua ei voi potkia pois, koska kukaan ei tuu mun tilalle tekemään tätä sontaa. Pomot on peestä, potilaat on peestä, omaiset on peestä, liksa on peestä, mäkin oon peestä, mut mä saan sen liksan, se riittää mulle. Mä pystyn elää tän kans, hei.
Jos teet kokoonpanolinjalla töitä nopeasti eli urakkavauhtia, niin jossain vaiheessa se katsotaan tavoitteeksi ja huhkit hiki hatussa ilman urakkalisää.
Töitä kannattaa tehdä normaalilla nopeudella. Ei hidastella mutta ei myöskään liian nopeasti.