Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia rakkauden palautumisesta kun se tuntuu loppuneen?

Vierailija
04.10.2025 |

Toinen rakastaa vielä minua. Minä muistan rakastaneeni, mutta en pääse siihen tunteeseen enää kiinni. Enkä tarkoita ensihuumaa vaan mitään rakastavaa tunnetta. Olen aika tyhjä muutenkin tunteiden osalta tällä hetkellä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista kokemusta on, että kun se loppuu, sitä ei saa takaisin. Kun se loppuu, ei niinkuin tunne yhtään mitään. Ihan sellaista outoa tyhjää kumisee vain.

Vierailija
2/22 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista kokemusta on, että kun se loppuu, sitä ei saa takaisin. Kun se loppuu, ei niinkuin tunne yhtään mitään. Ihan sellaista outoa tyhjää kumisee vain.

Yrititkö saada takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään?

Vierailija
4/22 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä rakastamisen pitäisi tuntua?

Vierailija
5/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
6/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenelläkään?

Ei 

Vierailija
7/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseksi vetää.

Vierailija
8/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus?

Vierailija
9/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on klisee, mutta totta: sen vaan tietää. Kun tuntee sitä ei ole epäilystäkään mitä se on tai että se on juuri sitä mitä tuntee. Jos epäröit etkä osaa sanoa rakastatko, et rakasta. Saatat välittää kyllä, tahtoa hyvää, pitää hänestä ja kokea kumppanuutta joitain mainitakseni mutta ne eivät vielä ole rakkautta kuten se parisuhteessa ajatellaan. 

Vierailija
10/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on klisee, mutta totta: sen vaan tietää. Kun tuntee sitä ei ole epäilystäkään mitä se on tai että se on juuri sitä mitä tuntee. Jos epäröit etkä osaa sanoa rakastatko, et rakasta. Saatat välittää kyllä, tahtoa hyvää, pitää hänestä ja kokea kumppanuutta joitain mainitakseni mutta ne eivät vielä ole rakkautta kuten se parisuhteessa ajatellaan. 

Jos "se tieto" on kadonnut, voiko se palautua takaisin?

Vierailija
11/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää parisuhdekurssille. 

Itse olen todennut parhaiksi vertaisryhmiin perustuvat. 

Vierailija
12/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää parisuhdekurssille. 

Itse olen todennut parhaiksi vertaisryhmiin perustuvat. 

Lisään viestiini, että kristilliset. Siellä on hyvä ilmapiiri. 

Vierailija
13/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon

Vierailija
14/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus?

Joo, tulee mullekin mieleen, että jokainen vastatkoon omista tunteistaan. Sillä, että ei tunne mitään tai tuntee pelkkää vihaa ei välttämättä ole kovinkaan paljon tekemistä sen tunteettomuuden tai tunteen kohteen kanssa.

Puoliso saattaa olla oman turhautumisen kohde, mutta se turhautuminen on ihan sinussa itsessäsi.

Vierailija
15/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä miehenä ymmärtänyt, että miten se ns. rakkaus voi noin vain loppua jos toiseen on ihan aidosti alunpitäen halunnut sitoutua. No joo, ymmärrän jos toinen yrittää vaikka tappaa, tai on on tehnyt jotain todella radikaalia, mutta tuntuu, että varsinkin naisilla se voi loppua hyvinkin arkipäiväisesti. Enhän minäkään esim tämän hetken parisuhteessani, joka on kestänyt yli 10 vuotta, koe niin, että tuntisin nykyistä kumppaniani kohtaan suurinta tunnepohjaista vetoa jos otetaan huomioon kaikki naiset joiden kanssa olen jollain tavalla tekemisissä. Silti hän on minun elämänkumppani, joka rinnallani kulkee ja hyvä ihminen. Jos minä vain sen palavimman tunteen pohjalta aina valitsisin naisen rinnalleni, niin kyllä ne vaihtuisivat aika säännöllisesti. Minä koen, että parisuhde on diili johon on sitouduttu henkilön plussineen ja miinuksineen.

Vierailija
16/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se loppuu niin ei se välttämättä palaa

Vierailija
17/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hormonitoiinnassasi ja terveydessäsi häikkää. Eivät ne tunteet missään tyhjiössä synny vaan tarvitsee terveen metaboliikan ja ärsykkeet.

Vierailija
18/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luottamus toiseen menny ja sitä myötä rakkaus? Se on yleistä jos niin käy. Rakkautta ei voi pakottaa. Se tulee uudestaan toiseen jos tulee ajan kanssa tai sitten ei. Niin se vaan on. 

Vierailija
19/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko luottamus toiseen menny ja sitä myötä rakkaus? Se on yleistä jos niin käy. Rakkautta ei voi pakottaa. Se tulee uudestaan toiseen jos tulee ajan kanssa tai sitten ei. Niin se vaan on. 

Ei. Syynä toisen masennus ja burnout. Vaikea kokea positiivista yhteyttä kun toinen vain valittaa.

Vierailija
20/22 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "se tieto" on kadonnut, voiko se palautua takaisin?

Ehkäpä se ei alkujaankaan ollut rakkautta sitten. Se siinä vain tietämisessä on vikana että jos ei ole ollut ennen rakastunut ja rakastanut voimakkaasti voi luulla rakkauden tunteeksi toisaalta jotain mikä ei sitä ihan olekaan. Fakta on että aito rakkaus lyö ällikällä eikä se yleensä niin vaan häviäkään tai hiivu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan