Taitaa mulla jäädä sosionomin muuntokoulutuksen valintakoetehtävä tekemättä. Palautus huomenna puoleen yöhön mennessä enkä ole edes
aloittanut tehtävää. Se tehtävä oli suoraan sanottuna melkoista sontaa. Lisäksi pitäisi tehdä se powerpointina ja mä inhoan sitä.
No ei mun ole mikään pakko päästä opiskelemaan koska mulla on jo sairaanhoitajan koulutus. Oli vähän sellainen päähänpisto hakea tuohon muuntokoulutukseen. Ei ole siis mitään pakko päästä koulutukseen ja työpaikka on kyllä.
Vedän täällä kalsarikännejä ja neulon samalla sukkaa, että ei taida olla sopiva fiilis tehtävän tekoon. :D Huomenna on varmaan krapula eli se siitä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi ei ole sossu. Sosiaalityöntekijä (yliopistokoulutus) on sossu.
Sosionomikoulutus oli alunperin ruotsinkielinen kandidaatin arvoinen koulutus yliopistossa. Ainakin Tampereella järjestettiin, tuli vain mieleen. Tutkintona oli hieman erilainen. Psyk.sh.
Joo niinhän se oli. Loppui muistaakseni 90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa. Appiukkoni on sellainen ylioistososionomi. Olen ksittänyt, että hieman erilainen tutkinto kuin nykysosionomi.
Olet oikeassa, oli tutkintona erilainen kuin nykyään järjestettävä sosionomikoulutus. Onko paikalla ketään, joka tietää missä määrin oli erilainen koulutus? Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomikoulutus oli alunperin ruotsinkielinen kandidaatin arvoinen koulutus yliopistossa. Ainakin Tampereella järjestettiin, tuli vain mieleen. Tutkintona oli hieman erilainen. Psyk.sh.
Joo niinhän se oli. Loppui muistaakseni 90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa. Appiukkoni on sellainen ylioistososionomi. Olen ksittänyt, että hieman erilainen tutkinto kuin nykysosionomi.
Olet oikeassa, oli tutkintona erilainen kuin nykyään järjestettävä sosionomikoulutus. Onko paikalla ketään, joka tietää missä määrin oli erilainen koulutus? Psyk.sh.
Ei ole tietoa tällaisesta. Täytin 18v vuonna -97.
Ap
Seli, seli....
Joe ei vaan taso riitä niin se on sit niin.
Vierailija kirjoitti:
Seli, seli....
Voi hyvää päivää. Vai, että ei taso riitä. Niin mulla on jo yksi AMK-koulutus pohjalla. Kyse on sosionomin muuntokoulutuksesta johon pitää olla pohjalla jokin hyväksytyistä AMK-koulutuksista. Mulla on sairaanhoitajan koulutus eli olin täysin pätevä hakemaan tuohon koulutukseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Seli, seli....
Sulla ei riittänyt äly edes peruskouluun.
Vierailija kirjoitti:
Joko ap on aloittanut tehtävän?
En ole aloittanut. Ei yhtään huvita koko tehtävä.
Ap
Joo se tehtävä on aivan älytön. Itsekin hain mielenkiinnosta vaikka en ollut varma onnistuisiko opiskelemaan lähteminen tässä kohtaa.
Kun avasin tehtävän, en tajunnut siitä ensin yhtään mitään. Luin materiaalit ja tajusin vielä vähemmän. Mielestäni materiaali ei ollut mitenkään osuva tarkka tehtävänanto huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos ei huvita koko ammatti niin mitäpä sitä koulutustakaan sitten. Jos huvittaa niin kannattais nyt vaan nähdä se vaiva ettei se jää tehtävän tekemisen viitsimisestä kiinni. Koska tuo nyt on naurettava syy jäädä paikalleen jos muuten on kiinnostusta hommaan. Mutta itse joudut tuon miettimään onko vai eikö ole.
Vierailija kirjoitti:
Joo se tehtävä on aivan älytön. Itsekin hain mielenkiinnosta vaikka en ollut varma onnistuisiko opiskelemaan lähteminen tässä kohtaa.
Kun avasin tehtävän, en tajunnut siitä ensin yhtään mitään. Luin materiaalit ja tajusin vielä vähemmän. Mielestäni materiaali ei ollut mitenkään osuva tarkka tehtävänanto huomioiden.
Mikä oppilaitos? Itse hain Hamkiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos ei huvita koko ammatti niin mitäpä sitä koulutustakaan sitten. Jos huvittaa niin kannattais nyt vaan nähdä se vaiva ettei se jää tehtävän tekemisen viitsimisestä kiinni. Koska tuo nyt on naurettava syy jäädä paikalleen jos muuten on kiinnostusta hommaan. Mutta itse joudut tuon miettimään onko vai eikö ole.
No en mä oikein tiedä onko mulla kunnolla kiinnostusta ja mietin, että voisi hakea myöhemmin uudestaan, jos silloin kiinnostaisi enemmän.
Ap
Miksi ihmeessä haluat sosionomiksi, jos olet jo sairaanhoitaja? Sairaanhoitaja on paljon parempi ja hyödyllisempi ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat sosionomiksi, jos olet jo sairaanhoitaja? Sairaanhoitaja on paljon parempi ja hyödyllisempi ammatti.
Päähänpisto ja jonkunlainen mielenkiinto, mutta ei taida olla tarpeeksi mielenkiintoa. Luin nyt uudestaan tehtävänannon ja ei kiitos. Ei nappaa pätkääkään tehdä tuota tehtävää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päähänpisto ja jonkunlainen mielenkiinto, mutta ei taida olla tarpeeksi mielenkiintoa. Luin nyt uudestaan tehtävänannon ja ei kiitos. Ei nappaa pätkääkään tehdä tuota tehtävää.
Ap
Jätä väliin. Sinulla on jo ammatti jossa on paljon erilaisia mahdollisuuksia työllistyä. Sosionomin papereilla voi pyyhkiä persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jätä väliin. Sinulla on jo ammatti jossa on paljon erilaisia mahdollisuuksia työllistyä. Sosionomin papereilla voi pyyhkiä persettä.
No tuota tehtävää kun katsoo, niin taidan kyllä jättää väliin. :D Miksi kuluttaa aikaansa tuohon sontaan. Mielummin neulon vaikka sukkaa tai teen koruja.
Ap
Ihan turha stressata itseään, jos ei kerran kauheasti kiinnosta kyseinen koulutus. Eikä sosionomin työ mitään hääviä ole.
Vierailija kirjoitti:
Seli, seli....
Sä kirjoitat tasoista ja sitte oma ulosantisi on tuota luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, sosionomista sossuksi on aika lyhyt matka.
Miten nyt jo palautus? Itselläni yhteisöpedagogin tutkintoon tehtävät vasta alussa, mutta ihan helppoja minusta. Ihan hyvin ehdin kuuden lapsen lomassa.