Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tienaan ihan hyvin mutta ei ole varaa ostaa vaatteita

Vierailija
04.10.2025 |

Asuminen, auto+polttoaine työssä käyntiin ja ruoka veivät niin ison osan kuukauden tuloista, että vaatteet ja muu jää lähes aina ostamatta. Meneehän ne kohta puhki kuluneet lenkkarit vielä hetken.. Sitten valitetaan kun suomalaiset naiset ei panosta ulkonäköön. Ei työssäkäyvälläkään ole välttämättä varaa. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista naisista ei panosta ulkonäköönsä ihan vaan laiskuuttaan. Ja täällä on edelleen vallalla ajatus, että ulkonäköönsä panostava on jotenkin vähemmän älykäs yksilö tai pinnallinen. Paljon näkee myös likaisia hoitamattomia hiuksia. Täällä jopa naisellista olemusta väheksytään. Pitäisi vaan lompsottaa menemään kuin joku tukkijätkä.

Vierailija
42/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin hyväpalkkaisella ihmisellä on varaa vaatteisiin, ellei tietoisesti elämässään priorisoi muita asioita niin, että haluaa niihin kaikki rahansa käyttää. Ap:lla se muu lienee sitten kallis asuminen ja auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutetunkin suomalaisen ostovoima on koko Euroopan heikoimpia, kiitos Neuvostoliitosta kopioidun yhteiskuntamallin.

Katsokaapa Euroopan vaatehintoja köyhät.

https://www.mrporter.com/en-fi/

Vierailija
44/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tenusta, niin sustakin tulee miljardööri.

Vierailija
45/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytyy pitää kulissia yllä ja elää yli varojensa, näin käy. Vrt. Hyacinth Bucket eikun siis Bukeé.

Vierailija
46/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitäkin mikä se -ihan hyvä- palkka on. Tilastokeskuksen mukaan keskituloinen tienaa kuukaudessa 2500 - 6600 euroa.

Vierailija
47/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutetunkin suomalaisen ostovoima on koko Euroopan heikoimpia, kiitos Neuvostoliitosta kopioidun yhteiskuntamallin.

Katsokaapa Euroopan vaatehintoja köyhät.

Ihan tenun hinnat.

Vierailija
48/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas sattuikaan.Naapurin Latella on vaatetus palvelu.

Rohkeasti ottamaan sinne yhteyttä.Sieltä järjestyy sinulle oikein hyviä vaatteita.

Vierailija
49/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No (kallita) merkkivaatteita harvemmin kannattaa edes ostaa. Torilta löytyy paljon uudenveroista ja ajatus virheettömistä vaatteista on mielestäni elitistinen. Käyn omiani korjauttamassa tarvittaessa ompelijalla.

Mut jokainen tyylillään (ja lompakollaan).

Vierailija
50/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ostanut tänä vuonna mitään vaatteita. Mulla kestää kaikki vuosia. Vähän mutta kunollista ja huolto ja hoito on avainsanat.

Juuri näin. Just kattelin 10 vuotta vanhoja valokuvia ja totesin ett päällä on samat vaatteet joita yhä käytän. Yhä ovat hyvässä kunnossa. Vanhimmat vaatteet jotka edelleen käytössä on käsinneulotut säärystimet vuodelta 1987 ja lapaset vuodelta 1990. Ajalta jolloin Novitan langat olivat vielä laadukkaita eivätkä nyppääntyneet käytössä ja kestävätkin kulumatta

Vierailija
51/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun pitää muuttaa halvempaan asuntoon, alkaa kuluttaa vähemmän muuhun joten rahaa jää vaatteisiin. Tienaan 1800 euroa ja säästöön jää 600 euroa kk. Vaatteitaa voin ostaa koska asuminen on halpaa.

Niinhän se asuminen on halpaa, jos asuu pk-seudun ulkopuolella ja/tai asuu kumppanin kanssa.

Vierailija
52/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisista verkkokaupoista enkä tarkoita varsinaisesti temua tai muuta vastaavaa. Itse olen tilannut ihan eurooppalaisista verkkokaupoista noin puoleen kotimaisten hinnoista. Eli kannattaa googletella ja vältellä näitä kotimaisia ryöstöhintoja.

Vierailija
53/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaisista verkkokaupoista enkä tarkoita varsinaisesti temua tai muuta vastaavaa. Itse olen tilannut ihan eurooppalaisista verkkokaupoista noin puoleen kotimaisten hinnoista. Eli kannattaa googletella ja vältellä näitä kotimaisia ryöstöhintoja.

Mä en ainakaan osaa ostaa vaatetta jos en ole sovittanut sitä ensin. Vaate voi olla jostain kohtaa väärän kokoinen vaikka esim. vyötärönympärys on oikea ja vaate näyttää aina erilaisesta kun se on päällä. Netistä tilaan vain esim. sellaisia farkkuja joita mulla on jo kotona samaa kokoa.

Vierailija
54/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ja kengät ostetaan yleensä ulkomaanmatkoilla. Ei suomihinnoin. Ovat tyylikkäämpiäkin, laadukkaampia ja paremmin istuvia muissa euroopan maissa verrattuna suomikartellien valikoimiin ja hinnoitteluun.

Jos sulla on varaa matkustella ulkomaille niin älä ihmeessä tuu neuvomaan sellaista jolla ei ole varaa edes vaatteisiin.

Vierailija
55/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No merkkivaatteet kannattaa unohtaa. Ne on samasta kiinatehtaasta kuin halvemmatkin. Mitä järkeä maksaa hupparista 100€ tai enemmän vain merkin takia, kun puolet halvemmalla voi saada jopa parempi laatuisen. Toki jos potee jotain logomaniaa, niin sitten se laatu ei merkkaa.

Esimerkiksi joidenkin kalliiden neuleiden materiaaleja kun katsoo, niin siellä on monesti käytetty akryyliä, joka on huonon laadun merkki. Se tekee sähköiseksi ja nukkaantuu. Jopa vain 40€ maksavissa neuleissa laatu voi olla parempi.

Vierailija
56/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa Temusta.

Vuodeksi vaatteet jokasäähän vain 25 euroa.

Vierailija
57/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista naisista ei panosta ulkonäköönsä ihan vaan laiskuuttaan. Ja täällä on edelleen vallalla ajatus, että ulkonäköönsä panostava on jotenkin vähemmän älykäs yksilö tai pinnallinen. Paljon näkee myös likaisia hoitamattomia hiuksia. Täällä jopa naisellista olemusta väheksytään. Pitäisi vaan lompsottaa menemään kuin joku tukkijätkä.

Viddu kun ei ole rahaa! Nim. työtön.

Vierailija
58/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoton on huoleton.

Täällä kehäkolmosen ulkopuolella moni tarvitsee auton ihan siihen, että pystyy käydä töissä.

Vierailija
59/59 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sarvia ja hampaita, miten esim. kengät tai päällysvaatteet saa kulutettua niin loppuun, että ne on rikki? Lenkkeilyssä olen saanut yhdet Nike Freet rispaantumaan puhki, muita ei ikinä mitenkään. Mulle 10 v vanha vaate on ihan perus ja jotkut täällä pitävät uudempia vaatteitaan kurjina.