SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D
Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.
Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän.
Kommentit (518)
Hain Raumalle Turun Yliopistoon kasvatustieteisiin.
Minne te palkit saaneet ootte hakenut?
LAB, Karelia ja XAMK ei oo vielä pistänyt palkkeja jakoon.
Ei myöskään savonia, Turku ja diak on palkittomia
Mullakaan ei näy palkkeja. XAMK, LAB ja Laurea
Miksei tapahdu mitään???
Tuun hulluks.
Metropolia, ei palkkeja tänään.
Ehkä palkit on tulleet tässä vaiheessa sellaisiin koulutuksiin joihin ei ole paljoa hakijoita. Niin tai näin, perhana kun pihtaavat tuloksia :D
Täälläkään ei palkkeja (Xamk, Oamk, Metropolia).
Eikä Vipusessakaan muutoksia tilastoissa.
Milloinkohan tuloksia alkaisi tulemaan?
Luulen, että huomenna on pakko tulla edes jotain. Perjantaina kun on vika päivä tulosten tulla.:)
Millä mielellä porukka odottaa pääsykoetta? Itsellä vähän ristiriitaiset fiilikset. Aiemmin stressasin kovasti, mutta nyt jotenkin vaan odottaa, että ne olisi jo ohi. Olen harjoitellut Ammattikorkeakouluvalmennuksen kurssin avulla, ja välillä menee paremmin, välillä huonommin. Koemenestys riippunee siis ihan siitä, kuinka tähdet asettuu kohdilleen. :D
Vuosi sitten kävin kokeessa ensimmäisen kerran joten tämä on nyt kolmas haku. Keväällä taidan pitää hakutauon ellei vieläkään paikka aukea, sillä tuntuu ajatukset pyörivän vähän liikaa tämän asian ympärillä.
Mä en osaa miettiä pääsykoetta vielä. Elättelen niin toivoa et pääsisin jo todistusvalinnalla ja vaikea keskittyä. Sais tulla tuloksia jo niin tietää pitääkö sitä vaan nöyränä alkaa valmistautua koetta varten
Seamk ja laurean osaan tullut yön aikana palkit
Seamk ja laurean osaan tullut yöllä palkit!
Metropolia panttaa näköjään viimeiseen saakka. Ei näy palkkeja vieläkään.
Pääsykokeisiin olen menossa joka tapauksessa jos ei tapahdu ihmettä ja pääsen todistusvalinnalla sisään ykkösvaihtoehtooni. Näin tuskin käy joten pakko mennä. Pitäisi varmaan harjoitella kun keväällä pari osuutta jäi selvästi heikommaksi. Eikös muuten sen QR-koodin pitäisi pikkuhiljaa jo tulla sähköpostiin? Minusta se tuli keväällä tosi paljon ennen pääsykoetta.
Viimesyksynä tullut 22.10 kun katoin vanhoista viesteistä
Pelkään, etten minäkään pääse sisään todistusvalinnalla vaikka mulla on todella hyvät pisteet ja oon ensikertalainen...😣
En saa lainattua, mut ammattikorkeavalmennuksen kurssilla olevat: millasia pisteitä ootte saaneet harjoituskokeista erityisesti sotealoilla?
Tarkoittaako se että kun tänään tuli palkit niin huomenna tulis tulokset? Kauhea jännitys..
Mullakin lukee edelleen että opiskelijavalinta kesken.
Oho. Mulla ei näy