SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D
Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.
Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän.
Kommentit (518)
Onko kenellekkän tullut tuloksia vielä? Ja jos niin mihin? Kiinnostelee ja jännittää.
Ei vieläkään tuloksia. Hieman pettynyt olo. Miksi pitää tieto viimeiseen asti salassa kun olisi hyvin voinut jo alkuviikosta tietää.
Metropoliaan ilmestynyt palkit! Täytyy vilkasta myöhemmin tänään ono siellä jo pisteet ja sijoitus. Huomenna sitten viimeistään. Kumman kauan kestää vaikka hakukohteita on niin paljon vähemmän kuin keväällä.
Joo eipä näy tuloksia, vaikka palkitkin tuli jo eilen. Pitkä on odottavan aika ja siltä vaikuttaa, että huomiseen ootellaan! 😩
Viime vuonna tuli todistusvalinnan tulokset muistaakseni viikkoa ennen määräpäivää? Kunhan tämä ei nyt tarkoita, että myös valintakoetulokset tulee just määrättynä päivänä, eikä viikkoa ennen nekään... 😅
Voisko johtua siitä äidinkielen yo-kokeesta, jonka kanssa oli teknisiä vaikeuksia? Jos niiden kokeiden arviointi on venynyt ja siksi nämäkin aikataulut venyy? Tosiaan aina aikaisemmin tuloksia on tullu paljon ennen määräpäivää.
Kääk, eihän tätä jännitystä voi kestää!!
En usko et pääsen todistusvalinnalla sisään, mut jännittäähän tää silti! Koko päivän päivitelly opintopolkua. Tuleeko tulosten saapumisesta ilmoitusta sähköpostiin vai saako tiedon nopeiten opintopolkua seuraamalla?
Laurea oli opintopolkuun päivittänyt tuloksia jo! Itse jäin varasijalle, niin en saanut sähköpostia...
Vierailija kirjoitti:
Paljon pisterajat, mikä linja?
Oikeustradenomi monimuoto, alin hyväksytty pisteraja 114. En ole itse ensikertalainen :)
kiitti, jännää!! onko muita tullut?
Eipä olis aikaisemmin osannut ajatella kuinka voikaan kaks pelkkää viivanpätkää ärsyttää
Onko laurea tradenomi päivälinja pisteitä tullut?
En tiiä kumpi on pahempi. Tää jännitys, joka ei tunnu loppuvan vai sit se pettymys, jos ei pääsekää todistuksella sisään.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä kumpi on pahempi. Tää jännitys, joka ei tunnu loppuvan vai sit se pettymys, jos ei pääsekää todistuksella sisään.
Tämä, pääsykokeeseen ei haluttais mennä
Minulle myös tullut Laurean yo-todistuksen tulos. On myös amistutkinto jonka tulosta ei näkynyt. Varasija.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pisteraja?
Tosi alhainen. En ole ensikertalainen ja ei-ensikertalaisia otetaan yksi todistuksella. Pisteraja siis 68p.
Edelleen sama opiskelijavalinta kesken.