Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pitkien hiusten latvat pitäisi tasata?

Vierailija
04.10.2025 |

Riittääkö kerran vuodessa vai useammin? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kuin ap:llä. Mulla hiukset ei kasva kauniisti puolipitkää pidemmäksi. Todella ohut ja piikkisuora hius, rasvoittuva päänahka.

Pitäisi leikata kerrostaen noin 4-5kk välein hamput pois. Pelkkä tasaus ei riitä. Mikään hoitotuote ei auta, ja hiukset lässähtää vielä rumemmaksi öljyhoidoista.

Ei ole enää rahaa käydä kampaajalla kuin kerran vuodessa. Leikkaan itse, eikä näytä hyvältä ilman että laittaa jotenkin, tai pitää osittain kiinni. 

Vierailija
22/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Mulla on se tyyli että kasvatan aina pitkän tukan jonnekin vyötäisille asti ja sitten käyn kampaajalla leikkauttamassa long bobin eli olkapäille ja sitten taas kasvatan ilman että välissä kävisin kampaajalla lainkaan.

Niin että miksi sitä pitäisi tasoittaa?

Koska tuolla tavalla ne latvat ohut ja kaksihaaraiset. Todella ruman näköinen. Vaikka sitä muut ihmiset eivät kehtaa sinulle suoraan sanoa. 

Juuri kerroin että ne hiukseni menevät aina peruukkitarpeiksi joten ovat hyväkuntoiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ole laissa säädetty. Saa ihan itse päättää.

Jotkut ei vain osaa tehdä mitään ilman "määräyksiä ja ohjeita"

Vierailija
24/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kvartaalissa, eli kolmen kuukauden välein.

Vierailija
25/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kasvaa n. 1cm kuukaudessa. Jos 3 kk välein käy leikkauttamassa 3cm niin ei ikinä saa pitkiä hiuksia. 

Vierailija
26/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa on todella vähän ja hiukset näyttävät huonokuntoisilta jos niin harvoin leikkaa ja siinä vaiheessa saa lyhentää jo 5-10cm että saa huonot latvat pois. Kolmesti vuodessa pyrkisin latvat tasaamaan, jos tarkoitus on kasvattaa pitkät hyvinvoivat hiukset.

Kyllä " vanha" hius on hyvä poistaa, uusiutuu, ei tule niinkään sitä "hamppuuntumis" ilmiötä. 

Vierailija
27/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 krt/v on minulle sopiva. Kampaaja voi muuten pilata latvojen tasauksenkin, kun oikein yrittää. Kokemusta on. Kampaajien taso on ainakin Suomessa matala.

Ystäväni kävi 3 kk:n välein tasaamassa ja tuloksena oli vuodessa lisää pituutta hiuksiin 3 cm. Lakkasi tasaamasta ja hiuksista kasvoi upeat ja latvoistakin terveet. Kampaajalle useampi käyntikerta on enemmän rahaa, ihan simppeliä.

Vierailija
28/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun siltä tuntuu. Itse napsin toisinaan yksittäisiä kaksihaaraisia ja ehkä 1-2 kertaa vuodessa tasaan koko kuontalon jos sitäkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme