Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pitkien hiusten latvat pitäisi tasata?

Vierailija
04.10.2025 |

Riittääkö kerran vuodessa vai useammin? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran 3 kk

Vierailija
2/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole mikään pakko tasoittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi?

Mulla on se tyyli että kasvatan aina pitkän tukan jonnekin vyötäisille asti ja sitten käyn kampaajalla leikkauttamassa long bobin eli olkapäille ja sitten taas kasvatan ilman että välissä kävisin kampaajalla lainkaan.

Niin että miksi sitä pitäisi tasoittaa?

Vierailija
4/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Mulla on se tyyli että kasvatan aina pitkän tukan jonnekin vyötäisille asti ja sitten käyn kampaajalla leikkauttamassa long bobin eli olkapäille ja sitten taas kasvatan ilman että välissä kävisin kampaajalla lainkaan.

Kaksihaaraiset, hamppu

Vierailija
5/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Kaksihaaraiset, hamppu

Ei mulla ole ainakaan. Nytkin hiukset puoleen selkään eikä todellakaan mitään hamppua. Kaksihaaraiset? Eikö noiden tutkiminen jäänyt jonnekkin ysärille? En ole ikinä etsinyt päästäni yhtään kaksihaaraista.

Vierailija
6/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siis mietin, että itselläni ainakin latvat kuivuu ja takkuuntuu helposti. Harjatessa harja jää latvoihin "kiinni". Kun huonot latvat leikkaa, niin harja ei jää kiinni latvoihin.

Edellisen kerran olen käynyt kampaajalla 6kk sitten ja nyt taas latvat tuntuu kuivilta ja karheilta. 

Ap

Vierailija
7/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä siis mietin, että itselläni ainakin latvat kuivuu ja takkuuntuu helposti. Harjatessa harja jää latvoihin "kiinni". Kun huonot latvat leikkaa, niin harja ei jää kiinni latvoihin.

Edellisen kerran olen käynyt kampaajalla 6kk sitten ja nyt taas latvat tuntuu kuivilta ja karheilta. 

Ap

Mikset käytä kunnon kosteuttavia aineita?

Vierailija
8/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, mutta silti latvat menevät huonoksi. En käsittele hiuksia mitenkään, värjää tai föönaa.

Ap

Vierailija
9/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Kaksihaaraiset, hamppu

Ei mulla ole ainakaan. Nytkin hiukset puoleen selkään eikä todellakaan mitään hamppua. Kaksihaaraiset? Eikö noiden tutkiminen jäänyt jonnekkin ysärille? En ole ikinä etsinyt päästäni yhtään kaksihaaraista.

Usealle tulee kaksihaaraisia hiusten kulumisen seurauksena. Jos niitä ei leikkaa niin haara jää hiuksissa aina vaan ylemmäksi. Lopulta muutkin kuin haarat näyttävät huonoilta.

Vierailija
10/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole laissa säädetty. Saa ihan itse päättää.

Vierailija
11/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Kaksihaaraiset, hamppu

Usealle tulee kaksihaaraisia hiusten kulumisen seurauksena. Jos niitä ei leikkaa niin haara jää hiuksissa aina vaan ylemmäksi. Lopulta muutkin kuin haarat näyttävät huonoilta.

Jännä juttu että itsellä ei tosiaan ole minkäänlaista kokemusta tällaisesta. Nuo pitkät hiukseni menevät aina peruukkitarpeina eteenpäin.

Vierailija
12/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa on todella vähän ja hiukset näyttävät huonokuntoisilta jos niin harvoin leikkaa ja siinä vaiheessa saa lyhentää jo 5-10cm että saa huonot latvat pois. Kolmesti vuodessa pyrkisin latvat tasaamaan, jos tarkoitus on kasvattaa pitkät hyvinvoivat hiukset.

Vierailija
13/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Useammin kampaajalle ja esimerkiksi hiusöljy käyttöön kosteuttaa hiusta.

Vierailija
14/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Koska tuolla tavalla ne latvat ohut ja kaksihaaraiset. Todella ruman näköinen. Vaikka sitä muut ihmiset eivät kehtaa sinulle suoraan sanoa. 

Vierailija
15/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se pitäisi katsoa siitä hiuksesta eikä kalenterista 

Vierailija
16/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuivia latvoissa, saksit käteen.

Vierailija
17/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksilöllistä hiuslaadusta riippuen. Jonkun hiukset tarvitsevat sitä useammin, toisen harvemmin. Kai jokainen itse näkee milloin on syytä leikkauttaa.

Vierailija
18/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hiuksista. En olisi ikinä saanut pitkiä hiuksia, jos 3kk välein olisin tasoittanut. Niin hitaasti minulla kasvaa. Hiuksesta ja kasvatuksesta riippuen 6 - 24 kk välein. 

Vierailija
19/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tasailla huonojen latvojen takia, jos suojaa ne lialta. Pitää peitettynä siellä missä on likaa ja pölyä, niin ei tarvitse pestä ja kuivattaa joka päivä. Sillä on tosi iso merkitys. Pitkää tukkaa on vaikea kasvattaa muuten. Se kuivuu liikaa ja kuluu huonoksi.

Vierailija
20/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikset käytä kunnon kosteuttavia aineita?

Tai syö sellaista ruoka, joka ravitsee myös niitä hiuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi