Kuinka usein pitkien hiusten latvat pitäisi tasata?
Kommentit (28)
Ei niitä ole mikään pakko tasoittaa
Miksi pitäisi?
Mulla on se tyyli että kasvatan aina pitkän tukan jonnekin vyötäisille asti ja sitten käyn kampaajalla leikkauttamassa long bobin eli olkapäille ja sitten taas kasvatan ilman että välissä kävisin kampaajalla lainkaan.
Niin että miksi sitä pitäisi tasoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Mulla on se tyyli että kasvatan aina pitkän tukan jonnekin vyötäisille asti ja sitten käyn kampaajalla leikkauttamassa long bobin eli olkapäille ja sitten taas kasvatan ilman että välissä kävisin kampaajalla lainkaan.
Kaksihaaraiset, hamppu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Kaksihaaraiset, hamppu
Ei mulla ole ainakaan. Nytkin hiukset puoleen selkään eikä todellakaan mitään hamppua. Kaksihaaraiset? Eikö noiden tutkiminen jäänyt jonnekkin ysärille? En ole ikinä etsinyt päästäni yhtään kaksihaaraista.
Lähinnä siis mietin, että itselläni ainakin latvat kuivuu ja takkuuntuu helposti. Harjatessa harja jää latvoihin "kiinni". Kun huonot latvat leikkaa, niin harja ei jää kiinni latvoihin.
Edellisen kerran olen käynyt kampaajalla 6kk sitten ja nyt taas latvat tuntuu kuivilta ja karheilta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä siis mietin, että itselläni ainakin latvat kuivuu ja takkuuntuu helposti. Harjatessa harja jää latvoihin "kiinni". Kun huonot latvat leikkaa, niin harja ei jää kiinni latvoihin.
Edellisen kerran olen käynyt kampaajalla 6kk sitten ja nyt taas latvat tuntuu kuivilta ja karheilta.
Ap
Mikset käytä kunnon kosteuttavia aineita?
Käytän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, mutta silti latvat menevät huonoksi. En käsittele hiuksia mitenkään, värjää tai föönaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Kaksihaaraiset, hamppu
Ei mulla ole ainakaan. Nytkin hiukset puoleen selkään eikä todellakaan mitään hamppua. Kaksihaaraiset? Eikö noiden tutkiminen jäänyt jonnekkin ysärille? En ole ikinä etsinyt päästäni yhtään kaksihaaraista.
Usealle tulee kaksihaaraisia hiusten kulumisen seurauksena. Jos niitä ei leikkaa niin haara jää hiuksissa aina vaan ylemmäksi. Lopulta muutkin kuin haarat näyttävät huonoilta.
Ei sitä ole laissa säädetty. Saa ihan itse päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Kaksihaaraiset, hamppu
Usealle tulee kaksihaaraisia hiusten kulumisen seurauksena. Jos niitä ei leikkaa niin haara jää hiuksissa aina vaan ylemmäksi. Lopulta muutkin kuin haarat näyttävät huonoilta.
Jännä juttu että itsellä ei tosiaan ole minkäänlaista kokemusta tällaisesta. Nuo pitkät hiukseni menevät aina peruukkitarpeina eteenpäin.
Kerran vuodessa on todella vähän ja hiukset näyttävät huonokuntoisilta jos niin harvoin leikkaa ja siinä vaiheessa saa lyhentää jo 5-10cm että saa huonot latvat pois. Kolmesti vuodessa pyrkisin latvat tasaamaan, jos tarkoitus on kasvattaa pitkät hyvinvoivat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Useammin kampaajalle ja esimerkiksi hiusöljy käyttöön kosteuttaa hiusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Koska tuolla tavalla ne latvat ohut ja kaksihaaraiset. Todella ruman näköinen. Vaikka sitä muut ihmiset eivät kehtaa sinulle suoraan sanoa.
Eikö se pitäisi katsoa siitä hiuksesta eikä kalenterista
Jos kuivia latvoissa, saksit käteen.
On yksilöllistä hiuslaadusta riippuen. Jonkun hiukset tarvitsevat sitä useammin, toisen harvemmin. Kai jokainen itse näkee milloin on syytä leikkauttaa.
Riippuu hiuksista. En olisi ikinä saanut pitkiä hiuksia, jos 3kk välein olisin tasoittanut. Niin hitaasti minulla kasvaa. Hiuksesta ja kasvatuksesta riippuen 6 - 24 kk välein.
Ei tarvitse tasailla huonojen latvojen takia, jos suojaa ne lialta. Pitää peitettynä siellä missä on likaa ja pölyä, niin ei tarvitse pestä ja kuivattaa joka päivä. Sillä on tosi iso merkitys. Pitkää tukkaa on vaikea kasvattaa muuten. Se kuivuu liikaa ja kuluu huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikset käytä kunnon kosteuttavia aineita?
Tai syö sellaista ruoka, joka ravitsee myös niitä hiuksia.
Kerran 3 kk