Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, meikkaatteko te hautajaisiin?

Vierailija
03.10.2025 |

Tarkoitan nyt siis hillittyä meikkiä eli ei tarvitse tulla viisastelemaan. 

Ensi viikonloppuna on hautajaiset ja mietin, että laittaisinko edes meikkivoiteen ja puuterin. Ripsiväri mulla olisi kyllä vedenkestävä. Mun kasvojen iho ei ole mikään tasainen ja ehkä olo olisi mukavampi, kun osa naamasta ei helota punertavana. Arjessa voin kyllä olla ilman meikkiä. 

Kommentit (211)

Vierailija
181/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 

Vierailija
182/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En vaan ymmärrä, miten meikkaaminen liittyy siistinä ja huolliteltuna olemiseen sinun mielestäsi?"

Tämä selkeästi on kulttuurikysymys. Meillä päin sinun kaltaistasi pidettäisiin käytöstavattomana spurguna. Minä varmaan teidän piireissä olisin joku kermaperse.

Kevyt meikki nimenomaan on sitä huoliteltuna olemista meillä päin. Se on sen huoliteltuna olemisen ydintä. 

Missähän trollauspiireissä näin tapahtuu? Vai ehkä mielikuvitusystävien vuosijuhlissa?

Minusta taas on outoa että jossain piireissä ei juhlaan mennessä ehosteta. En ole koskaan ollut hautajaisissa tai muussakaan juhlissa joissa ihmiset eivät olisi olleet hillitysti mutta viimeisen päälle ehostettuja.

Selkeästi tosiaan vaikuttaa kulttuurierolta kun näin

Mä taas en koskaan ole ollut sellaisissa hautajaisissa missä kiinnitettäisiin huomiota tai arvioitaisiin sitä kenellä että kenellä on meikkiä, ehostusta, vai eikö ole.

Eli kulttuuriero, toisissa piireissä yhdellä tavalla ja toisissa toisella.

Minä en ole koskaan ollut missään juhlissa jonne ihmiset eivät laittautuisi parhaimpansa mukaan, ja pitäisin sitä todella outona käytöksenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En vaan ymmärrä, miten meikkaaminen liittyy siistinä ja huolliteltuna olemiseen sinun mielestäsi?"

Tämä selkeästi on kulttuurikysymys. Meillä päin sinun kaltaistasi pidettäisiin käytöstavattomana spurguna. Minä varmaan teidän piireissä olisin joku kermaperse.

Kevyt meikki nimenomaan on sitä huoliteltuna olemista meillä päin. Se on sen huoliteltuna olemisen ydintä. 

Missähän trollauspiireissä näin tapahtuu? Vai ehkä mielikuvitusystävien vuosijuhlissa?

Minusta taas on outoa että jossain piireissä ei juhlaan mennessä ehosteta. En ole koskaan ollut hautajaisissa tai muussakaan juhlissa joissa ihmiset eivät olisi olleet hillitysti mutta viimeisen päälle ehostettuja.

Se

Eli kulttuuriero, toisissa piireissä yhdellä tavalla ja toisissa toisella.

Minä en ole koskaan ollut missään juhlissa jonne ihmiset eivät laittautuisi parhaimpansa mukaan, ja pitäisin sitä todella outona käytöksenä. 

Mikä kenellekin laittautumista on.

Meikkaaminen itsessään ei määrittele laittautumista. Se että yksi meikkaa haaleat silmänsä ja kulmansa tummemmiksi tai huonon ihonsa tasaisemmaksi ei tee hänestä laittautuneempaa kuin siitä jonka ei tarvitse erikseen meikata silmiään tai kulmiaan tummemmiksi tai hyväkuntoista ihoaan tasaisemmaksi.

Vierailija
184/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen itsessään ei määrittele laittautumista. Se että yksi meikkaa haaleat silmänsä ja kulmansa tummemmiksi tai huonon ihonsa tasaisemmaksi ei tee hänestä laittautuneempaa kuin siitä jonka ei tarvitse erikseen meikata silmiään tai kulmiaan tummemmiksi tai hyväkuntoista ihoaan tasaisemmaksi.

Toisille määrittelee, toisille ei. Se nimenomaan on kulttuuriero. 

Ja meikkaaminen ei välttämättä ole jonkun piilottelua tai korjaamista, se usein on myös hyvien piirteiden korostamista. Monille se nimenomaan on sitä että haluaa näyttää huolitellulta. Minä esim en meikkaa arjessa, koska pidän ulkonäöstäni ilman meikkiäkin, mutta pidän hyvänä käytöksenä sitä, että juhliin panostaa. 

Enkä minä nyt oikein ymmärrä miksi sinulle on niin vaikeaa käsittää, että toisissa piireissä toimitaan eri tavoin, ja arvostetaan eri asioita. Minä uskon ja ymmärrän täysin, että teillä toimitaan kuvaamallasi tavalla, mutta en itse kokisi oloani miellyttäväksi sellaisessa kulttuurissa. Siksi viihdynkin sellaisessa seurassa joka toimii vastaavalla tavalla kuin minäkin. 

Vierailija
185/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille määrittelee, toisille ei. Se nimenomaan on kulttuuriero. 

Ja meikkaaminen ei välttämättä ole jonkun piilottelua tai korjaamista, se usein on myös hyvien piirteiden korostamista. Monille se nimenomaan on sitä että haluaa näyttää huolitellulta. Minä esim en meikkaa arjessa, koska pidän ulkonäöstäni ilman meikkiäkin, mutta pidän hyvänä käytöksenä sitä, että juhliin panostaa. 

Enkä minä nyt oikein ymmärrä

Mitä piirteitä korostat ja millä meikkituotteilla?

Edelleen, myös sellainen joka ei ole meikannut on voinut yhtälailla panostaa huoliteltuun olemuskeen juhlissa, vaikka sinulta tai muilta teidän piireissä se ei onnistuisikaan meikkaamatta.

Vierailija
186/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, myös sellainen joka ei ole meikannut on voinut yhtälailla panostaa huoliteltuun olemuskeen juhlissa, vaikka sinulta tai muilta teidän piireissä se ei onnistuisikaan meikkaamatta.

Ohi aiheen, ei minua kiinnosta alkaa meikkirutiiniani selvittämään. 😀 Edellä kertomani riittää tämän aiheen piirissä. Varmaan palstalta löytyy meikkikeskustelujakin.

Ja se meikkaamaton yksinkertaisesti vain ei ole sen meikin osalta panostanut. Voi olla muuten panostanut, mutta ei sen meikin osalta. 

Vierailija
187/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti. En ikinä mene meikaamatta ulos.

Vierailija
188/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen, ei minua kiinnosta alkaa meikkirutiiniani selvittämään. 😀 Edellä kertomani riittää tämän aiheen piirissä. Varmaan palstalta löytyy meikkikeskustelujakin.

Ja se meikkaamaton yksinkertaisesti vain ei ole sen meikin osalta panostanut. Voi olla muuten panostanut, mutta ei sen meikin osalta. 

Voi kyynel, sen meikkaamattoman ei ole välttämättä tarvinut panostaa meikin osalta, koska pärjää ilmankin. Niiden jotka eivät pärjää, kannattaa toki panostaa meikkiin näyttääkseen huolitelluilta.

Vierailija
189/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillittyä kevyttä meikkiä ei kuulukaan huomata, joten enpä usko että ihmiset huomaavat olenko meikannut vai en.

Vierailija
190/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel, sen meikkaamattoman ei ole välttämättä tarvinut panostaa meikin osalta, koska pärjää ilmankin. Niiden jotka eivät pärjää, kannattaa toki panostaa

Miten on vaikeaa ymmärtää, että se meikattu voi näyttää aivan yhtä kivalta ilman meikkiä kuin se, joka ei meikkaa? Miksipä ei jopa kauniimmaltakin, monet maailmanluokan kaunottaretkin meikkaa. Se, että meikkaa, ei tarkoita sitä että olisi ruma tai pitäisi jotain piilotella. 

Se meikki on ylimääräistä sen päälle, mitä se ei-meikkaava on panostanut. Kevyt meikki on kaunis tapa juhlissa.

Teillä on tuollainen kulttuuri, toisilla toisenlainen. Jokainen varmasti löytää sellaiset piirit joissa tuntee olonsa mukavaksi ja kotoisaksi. Sinä et viihtyisi minun piireissäni, enkä minä sinun piireissäsi yhtään sen enempää. 

Vierailija
191/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel, sen meikkaamattoman ei ole välttämättä tarvinut panostaa meikin osalta, koska pärjää ilmankin. Nii

Miten on vaikeaa ymmärtää, että se meikattu voi näyttää aivan yhtä kivalta ilman meikkiä kuin se, joka ei meikkaa? Miksipä ei jopa kauniimmaltakin, monet maailmanluokan kaunottaretkin meikkaa. Se, että meikkaa, ei tarkoita sitä että olisi ruma tai pitäisi jotain piilotella. 

Se meikki on ylimääräistä sen päälle, mitä se ei-meikkaava on panostanut. Kevyt meikki on kaunis tapa juhlissa.

Teillä on tuollainen kulttuuri, toisilla toisenlainen. Jokainen varmasti löytää sellaiset piirit joissa tuntee olonsa mukavaksi ja kotoisaksi. Sinä et viihtyisi minun piireissäni, enkä minä sinun piireissäsi yhtään sen enempää.

Meikki ei ole mikään kaunis tapa, vaan jokaisen oma henkilökohtainen valinta. Ei siitä meikistä mitään lisäpisteitä saa, mutta ehkäpä se tuo itselle iloa.

Vierailija
192/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikki ei ole mikään kaunis tapa, vaan jokaisen oma henkilökohtainen valinta. Ei siitä meikistä mitään lisäpisteitä saa, mutta ehkäpä se tuo itselle iloa.

Yhäkin, se riippuu kulttuurista että onko vaiko ei. Meillä se on. Sinun piireissäsi on eri tavalla. 

Vierailija
193/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhäkin, se riippuu kulttuurista että onko vaiko ei. Meillä se on. Sinun piireissäsi on eri tavalla. 

Ei ole olemassa mitään kulttuuria tai piirejä missä meikin katsottaisiin yleisesti olevan kaunis tapa. Kyse on vain sinun omasta näkemyksestäsi.

Vierailija
194/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä piirit, missä kaikki meikkaavat hautajaisiin, koska "niin on tapana tehdä ja se on kaunis tapa". 

Vierailija
195/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä piirit, missä kaikki meikkaavat hautajaisiin, koska "niin on tapana tehdä ja se on kaunis tapa". 

Tervetuloa vaan jos joskus samoihin piireihin päädymme. 😊

Vierailija
196/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään kulttuuria tai piirejä missä meikin katsottaisiin yleisesti olevan kaunis tapa. Kyse on vain sinun omasta näkemyksestäsi.

Kyllä on. Se, että sinä et sellaisiin ole törmännyt ei tarkoita sitä etteikö sellaisia olisi. Tuo ylempi on vain sinun näkemyksesi eikä mikään totuus. 

Vierailija
197/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Se, että sinä et sellaisiin ole törmännyt ei tarkoita sitä etteikö sellaisia olisi. Tuo ylempi on vain sinun näkemyksesi eikä mikään totuus. 

Meidän suvussa oli yksi vanhempi täti jonka mielestä naisen kuului meikata juhliin.

Vierailija
198/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä tavallisesta poikkeavat piirit, jos miehetkin meikkaavat hautajaisiin. Vai eikö heidän tarvi, ja miksi ei?

Minulla on onneksi sellaiset "piirit", jossa arvostuksen ja kunnioituksen ilmentämiseen riittää puhtaus ja siisteys. Meikkaamista ei odoteta keneltäkään ihan sukupuolesta riippumatta, oikeastaan en usko, että kukaan edes ajattelee asiaa.

Vierailija
199/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä tavallisesta poikkeavat piirit, jos miehetkin meikkaavat hautajaisiin. Vai eikö heidän tarvi, ja miksi ei?

Minulla on onneksi sellaiset "piirit", jossa arvostuksen ja kunnioituksen ilmentämiseen riittää puhtaus ja siisteys. Meikkaamista ei odoteta keneltäkään ihan sukupuolesta riippumatta, oikeastaan en usko, että kukaan edes ajattelee asiaa.

Ihan on otsikon ensimmäisestä sanasta asti puhuttu naisista. 

Vierailija
200/211 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noita trollauksia voi ottaa tosissaan. Ovat verranneet meikkaamattomuutta kampaamattomaan tukkaan ja likaisiin tai ryppyisiin vaatteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi