Puhutteko muut yksinäiset itsekseen?
Olen 45+ oppinut itsekseni tämän hassun tavan :)
Kommentit (36)
Asun yksin mutta minulla on lemmikkejä, puhun heille sekä puhun omia ajatuksia ääneen enimmäkseen "heille"
Joo. Jäsentää ajatuksia ja asettaa "omin korvin kuultuna" kontekstiinsa asioita. Yksin kotona ollessa/kun toinen ei ole kuuloetäisyydellä.
Puhun Vaimolleni. Hän on kuollut. En siis ole yksin.
Puhun ja hyräilen itsekseni. Sitä tekevät monet muutkin täällä, jopa julkisilla paikoilla. Tuntuu luonnolliselta tavalta.
Vierailija kirjoitti:
En ole yksinäinen, huomannut olen silti höliseväni itselleni.
Samoin. Mieheni sanoi joskus, että hän kyllä tietää muitakin jotka puhuvat, mutta ei ketään muuta joka riiteleekin itsekseen.
Äänihuulet pysyy kunnossa puhumalla joten kaikille iso suositus - puhukaa yksin 😁se. Jäsentää muistia
Ihania kommentteja. Kiitos ihanat ihmiset.
Porisen useinkin, kaikki viisaathan tekee niin.
Ja laulan, nätti ääni.
Kyllä mutta tietoisesti ja mopo pojille pari perke..ja mietin jo asetta perk...
Kyllä, komennan itseäni. Lapsena stiflasin.
Mä laulan ja hyräilen paljon. Onneksi (ainakin vielä) kuitenkin vain kotona. Puhunkin paljon. Aikaisemmin oli lemmikkejä, niin puhuin niille. Nyt jatkan juttua, vaikka lemmikit ovat jo kaikki kuolleet. Tulevat vierailemaan kuitenkin välillä, varsinkin iltaisin. Myös muut edesmenneet rakkaat.
Minäkin päivittäin puhun kissani kanssa. Joka aamu luetaan yhdessä sanomalehti kissani tulee istumaan lehden päälle, niin siinä käydään keskustellen tärkeimmät uutiset. Toiseksi annan ohjeita robotti-imurilleni, joka usein jää johonkin nurkkaan pyörimään sanon sille, että jatka jo matkaa se nurkka on jo hyvin jynssätty.
Ääneen ajattelu on sallittua. Se on myös terveellistä.
Tästä ääneen ajattelusta oli jokin aika sitten lehtijuttu, jossa sen hyötypuolet käytiin läpi.
Puhun harjoittaakseni englantiani kuin Drain Cleaning Australia kanavan Bruce työskennellessäni. Kun joku hannaa vastaan, come on baby! tai sitten You little ripper! Onnistuessa kuuluu sanoa Bob's your mother's brother! Ja jos paska osuu kunnolla tuulettimeen, pitää sanoa This is absolute disaster!
Mulla tuo kulkee sykleissä ja on jollain tavalla synkronoitu kierron kanssa. Samaan aikaan tulee yleinen alavireys ja lamaannus.