Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Carl Haglund levitti perätöntä suhdehuhua Salaa äänitetty tallenne paljasti juonittelun

Vierailija
03.10.2025 |

Carl Haglund sai potkut, koska hän levitti muun muassa väitettä, että kahden Aktian johtoryhmäläisen välillä olisi ollut intiimi suhde.

Onpa mulkku äijä tuokin. Ei kerennet edes aloittaa ja jo juonitteli toisten selän takana. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/38cdb6f3-811e-4eb2-9299-bf9ccccb4…

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä että jäi kii, ei ole eka kerta sen kertoo jo toimintatapa.muistan et puolustusministerinä keskittyi omaan vaatekaappiinsa ja varuskuntien lakkautukseen rajalta. epic fail.

olen itse nähnyt työpaikoilla valehtelua,henkilö joka haukkuu johtajalle työkavereita, on se työpaikan käärme ja valehtelija.

vain naivi ja osaamaton johtaja uskoo valheita. pisteet pankille ammattitaitoisuudesta.

Samaa mieltä siitä, että kerrankin oli työnantajan puolella osaamista ja oikeudenmukainen toimintatapa. Pisteet siitä Aktialle.

Yleensähän valheiden kohteeksi joutunut hyvä työntekijä savustetaan ulos ja valehteleva käärme jatkaa työpaikalla uusia uhreja jahdaten. Ja huono pomo kuuluu aina käärmeen tukijoihin.

Vierailija
82/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko tämä keplottelu olennaiseina osana suomenruotsalaiseen kulttuuriin?

Kuuluu. Varsinkin, jos siinä johtoryhmässä oli osaavia suomalaisia. Svedut haluavat suomalaiset pois ja omat kaverinsa tilalle. Sveduille suomalaiset ovat alempaa kastia ja he itse ovat ylempiä. 

Vierailija
84/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän Aatelirutsa on paikkansa lunastanut?

Vierailija
85/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomenruotsalainen. Juoruileva. 

Vierailija
86/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma kuvio.

Mutta on hyvä muistaa, ettemme tiedä minkälaista porukkaa Calle yritti kampittaa. Oli kuitenkin menossa vastaamaan koko toiminnasta ja sisäsiittoinen kaveripiiri-hovi ei välttämättä olisi ollut se oikea porukka millä laivaa ohjata...

Mutta tosiaan, eihän tuota tiedä.

Vierailija
87/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä sai potkut mutta olen ymmärtänyt että Aktiassa on käynyt ovi tiuhaan tahtiin eli onko siellä hyvin riitaisaa? Kauppalehdestä olen lukenut. 

Vierailija
88/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syystä sai potkut mutta olen ymmärtänyt että Aktiassa on käynyt ovi tiuhaan tahtiin eli onko siellä hyvin riitaisaa? Kauppalehdestä olen lukenut. 

Edellinen oli vuoden ja sai potkut että siinä onkin miettimistä.

Vierailija
89/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miksei olisi paljastunut? Minua ärsyttää se ajatus että suomenruotsalaista bättre folkkia pitäisi suojella hölmöilyiltä. Ei missään nimessä kahden kerroksen väkeä enää vaan samalle tasolle kantasuomalaisten kanssa!

Vierailija
90/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma kuvio.

Mutta on hyvä muistaa, ettemme tiedä minkälaista porukkaa Calle yritti kampittaa. Oli kuitenkin menossa vastaamaan koko toiminnasta ja sisäsiittoinen kaveripiiri-hovi ei välttämättä olisi ollut se oikea porukka millä laivaa ohjata...

Aktia nyt on niin pieni pankki että sillä ei ole merkitystä miten sisäsiittoinen kaveripiirihovi siellä on. Fiksu olisi osannut pitää suunsa kiinni.

Vierailija
91/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma kuvio.

Aktia nyt on niin pieni pankki että sillä ei ole merkitystä miten sisäsiittoinen kaveripiirihovi siellä on. Fiksu olisi osannut pitää suunsa kiinni.

No fiksu ei olisi jäänyt kiinni. Tuohan on pankki. Ei siellä ole ensimmäistäkään rehellistä ihmistä töissä.

Vierailija
92/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rkp tyylilistä toimintaa, savustetaan ulos suomenkielinen ja tilalle rkp tyyppi.demarit harrastaa samaa yhdistyksissä.

ahvenanmaan tullli ja viranomaiset saattaa aiheuttaa hankaluuksia ja valehdella suomenkielisistä yrityksistä ja ihmisistä.tähän on törmannyt moni suomalainen yrittäjä jos ulkomaan vientiä.rkp paskoo suomen vientiä tahallaan.tulli pois sieltä ja potkut.

todella sosiopaattista toimintaa. tämä tapa työpaikoilla ystävyys pomoihin ja valehtelu,psykopaatit harrastaa myös tätä ja myös naiset.esim psykopaatti naisjohtaja saattaa kiusata myös miehiä ja naisia tasaisesti.tästä on tutkimusta ja väitöskirjoja englanniksi.

Vierailija
93/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo 😂😂

Vierailija
94/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko tämä keplottelu olennaiseina osana suomenruotsalaiseen kulttuuriin?

Olennaisesti.

Vierailija
95/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku bättre folk tämäkin. Huhhuh.

Mikähän tämmöistenkin  elämäntarkoitus oikein on, tuskin on koskaan kuin rahan ja oman navan ympäri pyöriskellyt tämäkin ukko. Duunarimiehistä on sentään konkreettisesti jotain hyötyä, mitä hyötyä näistä rahapelleistä on, en jaksa uskoa että yhtään mitään. 

Vierailija
96/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma kuvio.

Et selkeästi lukenut Hesarin artikkelia. Nimenomaan tuossa oli suhmuroimassa samanikäisten suomenruotsalaiskaverusten kolmikko, joiden tarkoitus oli myydä Aktia ja rahastaa pikavoitto. Suunnitelma meni pieleen kun Erkki Etolasta tulikin suuromistaja. Von Rettigin jälkikasvu yritti suojella kaveriaan mutta pieleen meni.

Lähinnä jutusta välittyi fiilis, että Callen bisneskaverit ovat niitä oikeasti rikkaita ja Calle pelkän proffan poikana yritti pärjätä pelissä ja roikkuu köyhempänä mukana (toki sentään suomenruotsalainen).

Jutussa joku kuittaili aika hyvin myös poliitikkojen tyhmyydestä:

Vastaavaa juonittelua ja selän takana pelaamista tehdään ehkä eduskunnan kuppilassa, mutta pörssiyhtiön johtoryhmässä tuollaista ei voi mitenkään hyväksyä , eräs lähde kertoo.

Vierailija
97/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta.

Vierailija
98/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CIA keksii perättömiä väitteitä koska CIA haluaa päättää ihmisten puolesta kuka on missäkin töissä. 

Esimetkiksi minun kohdalla je ovat päättäneet että minä olen valtionhallinnon virkamies ja töissä Elyssä tai Valtioneuvoston kansliassa. Että minut LAITETAAN sinne töihin. Eihän se niin mene. Jos jalkani eivät liiku työpaikkaa kohti, jos en vastaa puhelimeen vaan lyön luurin korvaan, jos en suostu työhaastatteluun enkä suostu allekirjoittamaan työsopimusta enkä suostu tulemaan työpäivänä töihin niin eivät he sille mitään mahda. 

Onko sinulla myös ufojen asentamia antenneja päässä?

Vierailija
99/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisen valtapelin ymmärtämiseksi on palattava ajassa taaksepäin.

Aktia on ollut jo pitkään tuuliajolla. Sitä on naitettu yhteen milloin minkäkin pankin tai varainhoitajan kanssa, tuloksetta.

Viime keväänä alkoi tapahtua.

Vuosikausia Aktian hallituksessa puhetta johtanut Lasse Svens, 63, siirtyi sivuun.

Uudeksi puheenjohtajaksi nousi Matts Rosenberg, 48. Rosenberg oli von Rettigin sukuyhtiön johtaja ja hankkinut kokemusta muun muassa ruotsalaisessa pääomasijoitusyhtiössä

Tuolloin keväällä Carl Haglund, 46, istui Aktian hallituksessa. Siellä oli myös Joakim Frimodig, 47.

Kaikki kolme ovat samanikäisiä ja tuntevat toisensa hyvin suomenruotsalaisista rahapiireistä.

Kolmikon näkemys Aktian tulevaisuudesta oli linjassa Aktian suuromistajan RG Partnersin kanssa. Muutoksia haluttiin, ja nopeasti. Liiketoimintaan haluttiin tehoja.

Aleksi Lehtonen, 49, oli aloittanut Aktian toimitusjohtajana kesällä 2024.

Nordeasta tullut Lehtonen ei saanut missään vaiheessa aikaan toimivaa suhdetta Aktian hallitukseen.

Aktian hallituksen palkitsemis- ja hallintovaliokunnassa istuivat Haglund, Frimodig ja Rosenberg. Sieltä käsin he pystyivät puuttumaan toimitusjohtajan työhön yksityiskohtaisesti.

Asiasta perillä olevien mukaan niin valiokunta myös teki. Rosenberg ja kumppanit hengittivät Lehtosen niskaan.

Hallitus etsi suurennuslasilla syitä potkia Lehtonen pois, eräs lähde kuvaa.

Kesäkuussa Aktian hallitus sai mielestään riittävät perusteet Lehtosen irtisanomiseksi.

Lehtonen ehti johtaa Aktiaa vain vuoden ajan.

Potkujen jälkeen Rosenberg teki tyytymättömyytensä Lehtoseen kaikkien tiettäväksi.

Aktia tarvitsee muutos- ja kasvujohtajaa, joka innostaa ympärillä olevia ihmisiä. Toimitusjohtaja johtaa laivaa, jonka kyydissä koko joukkue on, Rosenberg kommentoi Kauppalehdelle.

Entisen toimitusjohtajan johtamistapaa tai soveltuvuutta ei ole tapana kommentoida julkisuudessa näin suoraan.

Viikkoa myöhemmin Rosenberg vielä väänsi veistä Lehtosen haavassa, taas Kauppalehdelle:

Hallitus näki, että Aktia tarvitsee uudenlaista johtajuutta muutosmatkalla, hän sanoi.

Uudenlaista johtajuutta löytyi läheltä.

Aktian hallitus nimitti Carl Haglundin Aktian uudeksi toimitusjohtajaksi.

Vierailija
100/155 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinistön presidentin kanslia esimerkiksi kiusaa ja maalittaa minua vaikka olen töysin syytön. Sellaisia rikollisia CIA:llä töissä.

Ihanko itsensä Donald Niinistön kanslia?