Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni lapsi jäi kuorma-auton alle ja kuoli Mynämäellä

Vierailija
03.10.2025 |

Pieni lapsi menehtyi liikenneonnettomuudessa Mynämäellä perjantaina.

Kuorma-auton kuljettaja oli ajanut Jussilantietä ja kääntynyt oikealle Keskustielle Mynämäen keskustan tuntumassa hieman puolenpäivän jälkeen perjantaina.

Kuorma-auton kääntyessä polkupyörällä liikkunut pieni lapsi jäi ajoneuvon alle ja menehtyi onnettomuuspaikalle, poliisi kertoo tiedotteessa.

Lounais-Suomen poliisi sai ilmoituksen onnettomuudesta 12.20. Tehtävä onnettomuuspaikalla on yhä kesken, ja poliisi selvittää tapahtumien kulkua.

Kuorma-auton kuljettajaa epäillään alustavasti törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sekä kuolemantuottamuksesta.

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan viikko sitten jäi juuri mummo auton alle ja kuoli. Siis melkein samassa kohdassa, vain eri tiellä.

Jotenkin pitäisi tämä alue ottaa valvontaan tai muuttaa nopeusrajoitusta.

https://www.ts.fi/uutiset/6777936

Vierailija
22/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan viikko sitten jäi juuri mummo auton alle ja kuoli. Siis melkein samassa kohdassa, vain eri tiellä.

Jotenkin pitäisi tämä alue ottaa valvontaan tai muuttaa nopeusrajoitusta.

Tehokkaampaa olisi laittaa paikalle kylttejä, joissa on kuvia rekan alle jääneistä ihmisistä. Ihmiset miettisivät kaksi kertaa, kun näkisivät ne raadot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos googlemapsia on uskominen, niin tuossahan ei ole edes suojatietä, vaan kuorma-auto tuli kolmion takaa pyörätien yli kääntyessään Jussilantieltä Keskuskadulle. Näyttää tosin olevan aika pusikkoista tuossa risteyksessä ainakin Jussilantien oikealla puolella.

Vierailija
24/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mynämäki on superpieni paikkakunta ja nyt viikon sisällä kaksi tapausta 

Vierailija
25/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan että opetettiin suojatielle mentäessä , katso ensin vasempaan , sitten oikeaan ja vielä vasempaan . Piti myös väistää aina autoja ja odottaa vuoroaan. Eikä koskaan saanut juosta tielle.

Googlemapsin mukaan tuolla paikalla ei ole suojatietä, vaan pääkadun ja jonkun pikkuisen sivutien risteys, ja sivutieltä tullessa on kärkikolmio ennen pyörätietä.

Vierailija
26/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista, ettei raskaan liikenteen ammattikuskit tajua, että tiellä liikkuu muitakin kuin he. Oliko äijä kännissä vai naama kiinni luurissa?

Itse olin jäädä jalkakäytävällä rekan perävaunun alle kun kuski selasi jotain luurista ja kääntyessä perävaunu oikaisi jalkakäytävän puolelle.

Rekassa on sen verran isot katveet ja pitkä jarrutusmatka, että jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan ja lapsi juoksee jalkakäytävältä tielle niin ei ole mitään tehtävissä. Yhteiskunnan toiminta vaatii raskasta liikennettä, joten kaikkien pitäisi ymmärtää, ettei rekka pysähdy kuin auto riippumatta kuskista.

Rekka ei pysähdy kuin auto ? 

Edes kuorma-auto ei pysähdy kuin auto!

(kohdasta 9:28 eteenpäin)

Vierailija
27/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos googlemapsia on uskominen, niin tuossahan ei ole edes suojatietä, vaan kuorma-auto tuli kolmion takaa pyörätien yli kääntyessään Jussilantieltä Keskuskadulle. Näyttää tosin olevan aika pusikkoista tuossa risteyksessä ainakin Jussilantien oikealla puolella.

Jep, kuorma-auto tuli kolmion takaa ja lapsi oli kevyenliikenteenväylällä. Ei tarvitse jossitella kenen syy. 

Vierailija
28/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajoiko lapsi, minkä ikäinen, pyörätietä siinä risteyksessä? Ja mistä suunnasta pyöräiliä tuli?

Onko isommalla tiellä pyörätie merkitty vai onko pyörä- kävelytie toisella puolella?

Mikä on se oikealle menevä tien alku siinä ennen kolmiota?

Vierailija
29/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista, ettei raskaan liikenteen ammattikuskit tajua, että tiellä liikkuu muitakin kuin he. Oliko äijä kännissä vai naama kiinni luurissa?

Itse olin jäädä jalkakäytävällä rekan perävaunun alle kun kuski selasi jotain luurista ja kääntyessä perävaunu oikaisi jalkakäytävän puolelle.

Rekassa on sen verran isot katveet ja pitkä jarrutusmatka, että jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan ja lapsi juoksee jalkakäytävältä tielle niin ei ole mitään tehtävissä. Yhteiskunnan toiminta vaatii raskasta liikennettä, joten kaikkien pitäisi ymmärtää, ettei rekka pysähdy kuin auto riippumatta kuskista.

Edes kuorma-auto ei pysähdy kuin

Kato googlemapsista tuo paikka (Jussilantien ja Keskuskadun risteys) ja mieti, millaista vauhtia se kuormuri on mahdollisesti tullut siihen risteykseen pitkin sitä Jussilantietä...

Vierailija
30/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes kuorma-auto ei pysähdy kuin

Kuorma-auto tuli pikkutietä kolmion takaa. 

Vierailija
31/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mynämäki on superpieni paikkakunta ja nyt viikon sisällä kaksi tapausta 

Tätä se satunnaisvaihtelu on. Pian et kuule Mynämäestä vastaavia uutisia pitkään aikaan. 

Vierailija
32/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka rohkenee vielä ruveta rekkakuskiksi kun joutuu vastuuseen kaikesta liikenteessä tapahtuneesta.

Ja vaikkei tahallaan tapahdukaan, niin kyllä on oltava mahdottomat vakuutukset. Rekkakuskin palkka on pieni, hyvin pieni.

Vierailija
33/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa hankaloitta se, että missä lapsi oli kun rekka lähti kääntymään oikealle. Tuliko lapsi oikealta vai vasemmalta?

Minkä ikäinen lapsi on?

Vierailija
34/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä uutinen 😢 pienellä jäi koko elämä kesken, perheen elämä muuttui peruuttamattomasti. 

Osan otot lapsen perheelle 💔

Liian usein näkee isoja autoja liikenteessä joiden ajo on vähintäänkin holtitonta. 

Toivottavasti tämä tapaus tutkitaan perinpohjaisesti.

Vierailija
35/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka rohkenee vielä ruveta rekkakuskiksi kun joutuu vastuuseen kaikesta liikenteessä tapahtuneesta.

Ja vaikkei tahallaan tapahdukaan, niin kyllä on oltava mahdottomat vakuutukset. Rekkakuskin palkka on pieni, hyvin pieni.

Joo , tuskinpa kukaan tahallaan ajaa kenenkään yli . Kävelijän ja pyöräilijän on parempi varoa ja väistää koska siinä käy itselle huonosti vaikka olisi oikeus mennä . Vahinkoja tapahtuu ja liikenteessä kannattaa olla aina varovainen . Autoilija ei aina näe kuolleitten kulmia takia ja yht äkkiä nopeasti tulevia kulkijoita .

Vierailija
36/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Joo, kuorma-auton olisi pitänyt pysähtyä tuohon kärkikolmion kohdalle, olisi jäänyt se kevyen liikenteen väylä vapaaksi.

https://maps.app.goo.gl/fXzKFMMEUk6NzfTw6

Vierailija
37/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi,heti syyllistämässä,näissä vehkeissä kun se näkyvyys ei ole parasta A-ryhmää surullinen onnettomuus,voimia.

Vierailija
38/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei varonut tulevaa kuorma-autoa? Varmaan on sen nähnyt.

Vierailija
39/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi oli? Itse en koskaan päästänyt alle kouluikäistä lasta yksin ulos.

Vierailija
40/125 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysähdyin suojatien eteen ja pieni pyöräilijä nousi pyörän selästä ja talutti pyörän tien yli . Oli opetettu ja näytti niin liikuttavalta pieni ihminen . Valitettavasti välillä jää näitä pieniä pimeitä paikkoja ja autoilija ei näe kaikkea ja tapahtuu kamalia onnettomuuksia .Liikenteessä kannattaa olla varovainen ja aina väistää isompaa .

Näin minulle opetettiin ja näin minä opetin eteenpäin. Sillä ei ole loppupeleissä suurta merkitystä, kuka on oikeassa, kuka väärässä. Pienempi ja hauraampi häviää aina.

Todella murheellista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi