Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle sensuroi omaa Jälkiviisaat-keskusteluaan tuoreeltaan

Vierailija
03.10.2025 |

Ylen jälkiviisaat-keskustelu meni tänä aamuna niin kuumaksi että Yle pisti klo 9 jälkeen esitettävän uusinnan ennen klo 8 esitetystä osiosta poikki kesken sanasodan. Janne Saarikiven ja Jan Erolan kiivas väittely Israel/Gaza -aiheesta nimittäin meni sen verran tunteisiin ja päällehuutamiseksi että se oli ilmeisesti Ylen mielestä liikaa. 😁

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Em katsonut. Äkkiseltään olisin olettanut, että kumpikin noista äijistä olisi Palestiinaan kallellaan.

Mutta miksi aina samat jälkiviisastelijat, Yle?

Höpsis. Viikko sitten oli ihan eri henkilöt. 

Vierailija
42/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suomalaiset jaksavat olla niin kiihkeitä jostain Gazasta ja Israelista? Mua ei kiinnosta pätkääkään.

Olen asiassa 100% Israelin puolella enkä jaksa ymmärtää tätä Palestiina-riehumista. En keksi sille muuta syytä kuin sen, että sitä johtavat naiset ja tytöt jotka haluavat seksiä arabien kanssa ja ne miehet jotka ovat mukana ajattelevat, että he saavat naisia tällä mielipiteellä.

Vaikkapa Britania tai Ranska ovat siis tunnustaneet Palestiinan vain saadakseen seksiä? Ymmärsinkö logiikkasi siis oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku Hitler. Sehän siellä taustalla kummittelee edelleen. Ei ilman Aatua olisi mitään Israelia olemassakaan. 

Vierailija
44/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suomalaiset jaksavat olla niin kiihkeitä jostain Gazasta ja Israelista? Mua ei kiinnosta pätkääkään.

Olen asiassa 100% Israelin puolella enkä jaksa ymmärtää tätä Palestiina-riehumista. En keksi sille muuta syytä kuin sen, että sitä johtavat naiset ja tytöt jotka haluavat seksiä arabien kanssa ja ne miehet jotka ovat mukana ajattelevat, että he saavat naisia tällä mielipiteellä.

Itse asiassa noilla naisilla ja tytöillä ei ole KELLÄÄN Euroopan ulkopuolelta miestä, harvoin edes muuta kuin suomalainen :) Jos siis edes on mies, osallahan on naisystävä. 

Mutta ei nyt taaskaan yllätä, että heikolla aineksella on heikot argumentit. 

Vierailija
45/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Globaalille vasemmistolle Gazan hädällä hyvesignaloiminen on elinehto mielipiteenmuokkaamiseksi.  Koko pellelaivasto jonka IDF joutui noukkimaan mereltä oli juuri tätä, sosialistinen mediatempaus.

Ei joutunut. Pahuuttaan sen tekivät, kuten koko IDF. Sinäkin sellainen paholainen vissiin kun niitä tuet. Samaa saaastaa. 

Vierailija
46/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin Mansikkiinsa ihastunut Persu.

Vierailija
47/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmetyttää miten media sensuroi "vääriä mielipiteitä" noinkin avoimen systemaattisesti ja sitten valehtee että neutraalejahan tässä vaan ollaan heti perään ja rupeaa hokemaan että katsokaa persua tuolla kääntääkseen huomion omista sählingeistään muualle. Ja sama sirkus kerta toisensa jälkeen. Monenko sadan toiston jälkeen nuo jaksaa vielä uskoa ettei kansa huomannut mitään?

Ai Herra Kansa? Tämä kevätpäivän tasauksena ihmisuhria yrittänyt Persu?

Ei äärioikeistohörhöjen kanssa voi olla neutraali. Kun fasistit pääsevät valtaan niin sitten se heidän neutraalius nähdään kuten nyt USA:ssa.

Vierailija
48/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö nuo ysin jäkeen esitettävät uusinnat aina ole lyhennettyjä? ohjelmahan loppuu 9.30.

On. Yleensä aina lyhennetään jonkin verran, ainakin omien havaintojeni mukaan. 

Millä tavalla niitä lyhennetään? Olen katsonut Jälkiviisaat Areenasta jälkeenpäin jo vuosia, enkä koskaan ole huomannut, että filmissä hypättäisiin eteenpäin. Aika taitavia ovat, kun äänessä sen enempää kuin kuvassakaan ei näy merkkejä pätkimisestä.

Kyllä osataan jos apukoulupudokas PERSUPOIKA niin sanoo.

Vierailija
49/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on hankalaa kun Ylellä joku sanoo jotain Ylen mielipiteen vastaisesti. Pitää jälkeenpäin pahoitella tai vain sensuroida.

Persujen Ylen Kansallis sosialistista sensurointia.

Vierailija
50/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa sensurointia kun Areenassa kuitenkin on koko keskustelu nähtävissä.  No, persut, lusikka ja kauha 🙄

Vierailija
51/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Sinänsä on mielestäni järkevää, ettei hallitus ärsytä liikaa Israelia tunnustamalla Palestiinan valtiota, koska olemme tilanneet Israelista juuri huipputeknisen ilmatorjuntajärjestelmän."

Ei Israel sitä peruuta vaikka Suomi tunnustaisi. Israelille asekauppa on niin iso tulonähde että sitä ei ole varaa heilutella jonkun ihan nimellisen tunnustamisen takia. Palestiinan on kuitenkin tunnustanut valtaosa maailman maista.

Onneksi Espanja peruutti aseostonsa Israelista.Jossain sentään mielekästä toimintaa.

Vierailija
52/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa sensurointia kun Areenassa kuitenkin on koko keskustelu nähtävissä.  No, persut, lusikka ja kauha 🙄

Apukoulu Hellareilta voi paljoa odottaa.

Vierailija
53/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmetyttää miten media sensuroi "vääriä mielipiteitä" noinkin avoimen systemaattisesti ja sitten valehtee että neutraalejahan tässä vaan ollaan heti perään ja rupeaa hokemaan että katsokaa persua tuolla kääntääkseen huomion omista sählingeistään muualle. Ja sama sirkus kerta toisensa jälkeen. Monenko sadan toiston jälkeen nuo jaksaa vielä uskoa ettei kansa huomannut mitään?

Ai Herra Kansa? Tämä kevätpäivän tasauksena ihmisuhria yrittänyt Persu?

Ei äärioikeistohörhöjen kanssa voi olla neutraali. Kun fasistit pääsevät valtaan niin sitten se heidän neutraalius nähdään kuten nyt USA:ssa.

https://yle.fi/a/74-20058829

Vierailija
54/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seemiläiset kansat tappelevat siellä keskenään.

Israel ei tappelisi.  Kyllä ne on palet jotka ei osaa muuta kuin tapella ja järjestää härdelliä.  Palstoillakin näkee  miten suruttomasti suoltavat kaikkea paskaa juutalaisista ja omasta historiastaan. Pettymys on myös miten jotkut kiihottuu ja menee mukaan siihen palepaskaan. 

Vierailija
55/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin sensuroitu? Areenasta näkyy ihan kokonaisena. 

Vierailija
56/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Areenasta sensuroimattoman keskustelun.  Mihin ap pyrkii väitteellään?

Vierailija
57/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin Mansikkiinsa ihastunut Persu.

Voi olla myös KD. Kokoomushan ei ole Israel-hullu, vaan järkevämpiä ulostuloja niin Stubbilla kuin Valtosellakin. Toki heillä on häpeätahra riveissään, eli hysteerikko Atte Kaleva joka änki kielloista huolimatta sinne Jemeniin ja on nyt vissiin traumatisoitunut, mutta noin yleisesti KD on eniten Israel-hullu ja persut toisena. 

Vierailija
58/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä raikasta kuunnella Saarikiven puhetta eikä sitä normaalia kiertelyä ja kaartelua. Jokainen voi miettiä ketä äänestäisi ja tukisi, kun koko perhe, suku ja talo on pommitettu maan tasalle.

Vierailija
59/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Areenasta sensuroimattoman keskustelun.  Mihin ap pyrkii väitteellään?

Persujen Yle-vastaista vaikuttamisyritystä. Äärioikeisto pyrkii tukahduttamaan vapaan median.

Vierailija
60/100 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö nuo ysin jäkeen esitettävät uusinnat aina ole lyhennettyjä? ohjelmahan loppuu 9.30.

Kyllä, joka kerta on lyhyempi, uusinta ei sovi koskaan kokonaan lähetysaikaan.

Koko juttu näkyy kyllä yle areenassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän