Yle sensuroi omaa Jälkiviisaat-keskusteluaan tuoreeltaan
Ylen jälkiviisaat-keskustelu meni tänä aamuna niin kuumaksi että Yle pisti klo 9 jälkeen esitettävän uusinnan ennen klo 8 esitetystä osiosta poikki kesken sanasodan. Janne Saarikiven ja Jan Erolan kiivas väittely Israel/Gaza -aiheesta nimittäin meni sen verran tunteisiin ja päällehuutamiseksi että se oli ilmeisesti Ylen mielestä liikaa. 😁
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi PersuPojat ulisevat päivät pitkät.Miksi PersuPojat eivät mene TÖIHIN.
Mene sinä kelaelätetty demariharakka itse edes kerrankin sinne töihin!
Persuloiselle taas kilju maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suomalaiset jaksavat olla niin kiihkeitä jostain Gazasta ja Israelista? Mua ei kiinnosta pätkääkään.
Tämä jaksaa minuakin kummastuttaa. Olen 53 vuotias, niin kauan kuin oon elänyt, lähi-idässä on pommit paukkuneet. Eikö kannattaisi jättää koko maailmankolkka omaan arvoonsa, meillä on kotimaa kriisissä ja ihmiset näkee jopa nälkää, tai kuolee hoitojonoihin. Maailmanparannus alkaa kotoa, sanoo sanontakin.
Olisihan se helpompi vain ummistaa silmät kansamurhalta
Vierailija kirjoitti:
Persujen yle-aloitus nro 5 tänään.
Joo. 🥱🥱
Ei sinäänsä kiinnosta koko asia yhtään. Keskisarjan puhe oli mielestäni mielenkiintoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suomalaiset jaksavat olla niin kiihkeitä jostain Gazasta ja Israelista? Mua ei kiinnosta pätkääkään.
Enemmän ihmetyttää miten media sensuroi "vääriä mielipiteitä" noinkin avoimen systemaattisesti ja sitten valehtee että neutraalejahan tässä vaan ollaan heti perään ja rupeaa hokemaan että katsokaa persua tuolla kääntääkseen huomion omista sählingeistään muualle. Ja sama sirkus kerta toisensa jälkeen. Monenko sadan toiston jälkeen nuo jaksaa vielä uskoa ettei kansa huomannut mitään?
Ai Herra Kansa? Tämä kevätpäivän tasauksena ihmisuhria yrittänyt Persu?
Ei äärioikeistohörhöjen kanssa voi olla neutraali. Kun fasistit pääsevät valtaan niin sitten se heidän neutraalius nähdään kuten nyt USA:ssa.
On se elämä ankeaa kun näkee fasisteja joka paikassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä raikasta kuunnella Saarikiven puhetta eikä sitä normaalia kiertelyä ja kaartelua. Jokainen voi miettiä ketä äänestäisi ja tukisi, kun koko perhe, suku ja talo on pommitettu maan tasalle.
Sitä voi miettiä. Ja kannattaakin miettiä, ettei tule siinä äänestäessään samalla tilanneeksi lisää pommeja.
Ai niin, paitsi että eihän Gazassa ole pidetty yksiäkään vaaleja sen jälkeen, kun Hamas lahtasi poliittiset vastustajansa ja otti vallan. Free Palestine from Hamas!
Juuri näin. Kun ei ole valtiota, jossa olisi demokraattinen hallinto ja siihen liittyvät tunnusmerkit, niin mitä nämä Gazan tunnustajat oikeastaan tunnustavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sydämella varustettu jaksaa olla kiinnostunut.
Hyvesignalointi 101
Täysin kiistatta Jälkiviisaat-osion aamuisesta uusinnasta leikattiin pois keskustelun se kaikkein kiivain ja poliittisesti latautunein väittelyosuus. Jos pelkkä tuon kiistattoman faktan esille tuominen aiheuttaa noin kovat persu-huutelut, sehän osoittaa, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Eli osui ja upposi.
Ituhipeille on aivan liikaa jos peittely-yrityksestä huolimatta paljastuu, että heidän joukossaan on kuppikuntia ja pätemistä ja egojen kamppailua eivätkä he olekaan yhtään sen parempia ja synnittömämpiä ihmisiä kuin muut vaikka ilmeisesti luulevat ja väittävät olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä raikasta kuunnella Saarikiven puhetta eikä sitä normaalia kiertelyä ja kaartelua. Jokainen voi miettiä ketä äänestäisi ja tukisi, kun koko perhe, suku ja talo on pommitettu maan tasalle.
Sitä voi miettiä. Ja kannattaakin miettiä, ettei tule siinä äänestäessään samalla tilanneeksi lisää pommeja.
Ai niin, paitsi että eihän Gazassa ole pidetty yksiäkään vaaleja sen jälkeen, kun Hamas lahtasi poliittiset vastustajansa ja otti vallan. Free Palestine from Hamas!
Juuri näin. Kun ei ole valtiota, jossa olisi demokraattinen hallinto ja siihen liittyvät tunnusmerkit, niin mitä nämä Gazan tunnustajat oikeastaan tunnustavat?
Sosialistisen internationaalin.
Vierailija kirjoitti:
Yle ensä mediassa juuri halutaan korostaa draamaa klikkauksien toivossa. Miksi paras osa leikattiin pois
Nimenomaan. Käsky oli varmaankin tullut leikkaajalle jostain ylempää. (Tai Ylempää. No pun intended.) Ehkä Ylen suoraa lähetystä seuraavalta Ylen poliittisen sensuurikomission viskaalilta tms. joka valvoo kaikkea, erityisesti sitä että mm. presidenttiä tai maamuuja ei laiteta liian huokealla.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi katsoi lähetyksen suorana. Ylellä on oma agendansa, eikä kiivas huutokeskustelu sovi siihen, etenkin, jos ei ole kokkareille mieleen.
Ylellä on kylläkin vassariagenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä jaksaa minuakin kummastuttaa. Olen 53 vuotias, niin kauan kuin oon elänyt, lähi-idässä on pommit paukkuneet. Eikö kannattaisi jättää koko maailmankolkka omaan arvoonsa, meillä on kotimaa kriisissä ja ihmiset näkee jopa nälkää, tai kuolee hoitojonoihin. Maailmanparannus alkaa kotoa, sanoo sanontakin.
Olisihan se helpompi vain ummistaa silmät kansamurhalta
Mikä ihmeen kansa? Se on terroristijoukkio.
Aloittajassa myyntimiehen vikaa, nythän tuo on pakko katsoa :)
Olennaista ei ole miten asiat ovat vaan miten ne näyttävät olevan.
Nyt kyllä Erolan pisteet nousi.
Se Saarikivi saisi muutenkin mennä vaihtoon. Ulosanti on vaivalloista. Sanat ei vaan tule sutjakkaasti ja kaikesta pitää inttää. Sitten vielä vaatteet on aina epäsiistit. Ryyppyiset ja hilsettä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö nuo ysin jäkeen esitettävät uusinnat aina ole lyhennettyjä? ohjelmahan loppuu 9.30.
On. Yleensä aina lyhennetään jonkin verran, ainakin omien havaintojeni mukaan.
Millä tavalla niitä lyhennetään? Olen katsonut Jälkiviisaat Areenasta jälkeenpäin jo vuosia, enkä koskaan ole huomannut, että filmissä hypättäisiin eteenpäin. Aika taitavia ovat, kun äänessä sen enempää kuin kuvassakaan ei näy merkkejä pätkimisestä.
Kyllä osataan jos apukoulupudokas PERSUPOIKA niin sanoo.
Kyllä vassarille nyt ottaa koville persujen gallup-kannatuksen raju nousu. Ketju on täynnä persuttelua. Saisiko vaihteeksi jonkin argumentin ilman persu-sanan käyttöä? Jos osaat? Argumentti = vahva asiaperustelu
Vierailija kirjoitti:
Aloittajassa myyntimiehen vikaa, nythän tuo on pakko katsoa :)
Jokaisen suomalaisen kannattaisi katsoa tuo Jälkiviisaiden jakso. Ja nimenomaan se leikkaamaton versio. Hesarikin muuten mainittiin! 😁
Yle ja Hesari, siinä kaksi puolueetonta toimijaa! 😆
Enpä ihmettelisi yhtään vaikka Yle lopulta poistaisi tämänpäiväisen Jälkiviisaiden jakson Areenasta kokonaan, etenkin kun Hesarikin mainittiin Erolan puheenvuorossa hieman negatiivisesti arvoväritteisessä valossa.
Poiston peruste on siis:
Liian hapokasta. Ei pysty.
Vigeliushan sen päättää.Soitappa Vigeliukselle vastaa ellei satu olemaan molosuussa.