Saan kuukaudessa rahaa 1200 euroa, pärjään mainiosti. Miten sinä et?
Harrastan mieluisia lajeja lähes päivittäin, syön joka päivä hyvää ruokaa, käyn ravintoloissa sillointällöin, ajan autolla kaupungista toiseen. Miten teillä ei riitä 2000 nettopalkka?
Kommentit (48)
Joo ei voi ymmärtää näitä hyvätuloisia joilla on aina rahat lopussa. Omasta 1500e nettopalkasta jää joka kuukausi rahaa säästöönkin. Vuokra 530e. Lisäksi on auton käyttökulut. Ruuasta ei tarvitse tinkiä yhtään kun kotona laittaa monenlaisia herkkuja. Elokuvissakin käyn silloin tällöin ja pizzalla. Ainoastaan törkyhintaiset ravintolat ja kahvilat kierrän kaukaa.
Minä kävin viime talvena malediiveillä lomalla vaikka olen työtön. Huikee paikka se malediivit. Palvelu oli 24/7 koko ajan. Jos halusi kaljaa niin se tuotiin rannalle. Vene koko ajan käytössä jos halusi jonnekkin mennä shoppailemaan vaikka. Mutta hintaakin oli 12000 euroa lomalla. Se oli elämäni loma, en tiedä pääsenkö sinne enää koskaan mutta jos voitan lotossa niin lähden varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vuokria pitäisi alentaa kohtuulliselle tasolle helsinkiä myöten. 400-500e 40m2 kakasiosta on kohtuullista. Ei 700e. Mutta tämmöistähän se joskus on ja keinotekoisesti on luotu tämmöinen rahastus automaatti kuin asunotojen hinnat. Itellä vuokra tällä hetkellä 460 ja ei kyllä sais mielellään nousta. Jos täällä peräkylillä hinnat nousee liikaa, niin pitää alkaa miettimään että asuisko jossain isossakin kaupungissa yhtä halvalla. Miksi jäädä silloin peräkyliin?
Täällä päin 700€ 40m2 kaksioista kuulostaisi kyllä todella halvalta sekin jo. Ja 400-500€ jo taloudelliselta hyväksikäytöltä.
900-1000€ kuussa on sopiva tuollaisesta täällä päin, sekin jo melko edullinen.
Maksan vuokraa 380 euroa kk. Halpa vuokra ja voin säästää rahaa joka kuukausi 400 euroa.
Halpa vuokra on avain säästämiseen.
Niin on joitakin tyyppejä joille ei mikään riitä, mullekkin 1200 euroa kk on ihan hyvä summa jolla pärjäisin kohtuu hyvin mutta en saa edes sitä ja elossa olen.
Minulla saa laittaa tuohon nollan perään, eli about 12.000 eur / kk menee eikä meinaa riittää sekään. Eläminen on juuri niin kallista kuin siitä tekee. Kauan sitten kun asuin yksin ja olin vastuussa vain itsestäni niin alle 1000 eur riitti ihan hyvin.
Vaihda aluetta jos on liian kallista. Mun vuokra Turussa Yksiössä on 500€ sisältää veden.
Sähkö ja vakuutus n.50€
400€ menee ruokakauppaan
50€ bussilippu
200€ jää josta satku säästöön ja toisella ostan vaatteita, käyn parturissa yms.