Miksi ihmiset käyttää jo nyt toppatakkeja ja pipoa?
Siis nyt on vielä alkusyksy? Itse pärjään vielä hupparilla ja shortseilla.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Se on jännää. Keväällä on +10 niin painetaan hupparissa, +15 shortsit ja t-paita/toppi. Syksyllä +17 takki päällä, +13 toppatakki päällä. Joka vuosi naurattaa.
Niin, on se jännää kun saunassa ollaan alasti mutta sieltä poistuessa laitetaan vaatteet päälle oli kesä tai talvi.
Esimerkiksi aamuisin ja iltaisin on kylmä. Itse olen naureskellut niille jotka kulkevat vielä shortseissa.
Illalla on jo niin kylmä, että laitan kyllä toppatakin kun silleen pärjää vielä yhdellä kerroksella alla
Nollassa on ollut asteet tai liki nollaa aamuisin. Siinä se syy.
Itse laitan mieluummin päälleni kevyen puseron ja paksumman takin kuin paksumman puseron ja kevyen takin. Se on makuasia, kummin päin tekee ilmojen viiletessä.
Siksi koska olemme nyt Suomessa emme Kreikassa.
Ei nyt ole alkusyksy. Ensi kuussa voi olla jo ihan talvi. Mutta siis kukin varmaan voi pukeutua oman tarpeensa mukaan. Mä kuljen hupparissa tai neuletakissa päivällä, mutta ilta- tai aamulenkillä alkaa olla jo kylmä, vain muutama aste, joten kyllä sitä takkia kaipaa.
Itse pärjäsin koko viime talven välikausitakilla. Mielenkiinnolla kyllä katselen, kun toiset tarkenee t-paidalla ja toisilla samassa kelissä takki päällä. Ei kyllä itseäni toisten pukeutuminen häiritse ollenkaan, toivon vaan, etteivät palele. Mummoni kulki kesälläkin toppatakissa, eikä ollut sekaisin. Huono verenkierto vain.
Keväällä on +10 niin painetaan hupparissa, +15 shortsit ja t-paita/toppi. Syksyllä +17 takki päällä, +13 toppatakki päällä. Joka vuosi naurattaa.
Sille on syynsä: keväällä lämpeää, mutta syksyllä taas viilenee. Kun on tottunut kuumaan kesäsäähän ja sitten alkaa viiletä syksyllä, niin se vaatii enemmän tottumista kuin se, että siirrytään kylmästä kuumempaan.
Mitä se sua haittaa jos joku kulkee jo toppatakissa? Kulje sinä vapaasti vaikka talvipakkasilla shortseissa, me muut kuljetaan silloin toppavaatteissa.
Mun takissa ei ole mitään päivämäärärajoitusta.
Koiralenkillä illalla on näpit jäässä flexiä pidellessä, joten laitan hanskat ihan apltä kysymättä.
Muutenkin voisit lopettaa nää ihmettelyt täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuisin ja iltaisin lämpötilat on olleet jo lähes 0 asteen tuntumassa.
Ei täällä Helsingissä ainakaan
Malmin lentokentällä mitattu 0.1c viime yönä, joten kyllä, Helsingissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ovat tukkineet suonensa roskaruualla ja liikkumattomuudella niin on kylmä sekä kaikkia ongelmia aineenvaihdunnassa.
Ei pidä paikkaansa. Olen syönyt terveellisesti, mutta jo lapsesta saakka ollut viluisempi kuin muut .Harrastanut liikuntaa koko ikäni
Vierailija kirjoitti:
Kylmä.
Jos +10 asteessa on kylmä, niin mitä laitat päälle kun on -20 astetta? 3 toppatakkia?
Vierailija kirjoitti:
Ovat tukkineet suonensa roskaruualla ja liikkumattomuudella niin on kylmä sekä kaikkia ongelmia aineenvaihdunnassa.
Ime munaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuisin ja iltaisin lämpötilat on olleet jo lähes 0 asteen tuntumassa.
Ei täällä Helsingissä ainakaan
Tiistaiaamuna oli nollassa vielä kahdeksan korvilla aamulla Pohjois-Helsingissä. Tänään oli muutama aste plussaa, eilen vähän ennen puoltayötä +1.
Olin eilen ulkona huppari päällä ja toppi alla, eikä palellut, vaikka olen tosi vilukissa. Tänään aurinko paistaa, tuulee vähän. Vastaan käveli täysissä talvivarusteissa olevia ihmisiä, yhdelläkin naisella oli torkkupeitto kaulan ympärillä. Tykkään lämpimästä talvipuketumisesta, mutta nyt on vielä aika mukava sää.
Ainakin täällä länsirannikolla vielä lämmin.
Koska aamuisin on kylmä,usein jo pakkasta. Samoin illalla. Ainakin täällä pohjoisessa.