Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammasremontti maksoi n. 700€

Vierailija
02.10.2025 |

Pitääkää huoli hampaistanne. Sen opin tästä nyt. Aika hurja summa. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä hampaista? Ikenillä imen ruisleipää😂

Vierailija
2/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vielä kohtuullinen summa. Hammasremontti voi maksaa useita tuhansiakin, vaikka ei edes  kovin vaativaa kirurgiaa tehtäisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah pikku summa. Mulla muhii usean tonnin paukku suussa jos menen yksityiselle.

Vierailija
4/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskus käynti maksaa jo satasen vaikkei ole edes paikattavaa.

Vierailija
5/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran hammaslääkärikäynti maksaa noin tuhat euroa parin vuoden välein. Minulla on kaksi koiraa ja harjaan niiden hampaita säännöllisesti mutta parodontiitti jyllää silti.

Ihmsiten hammashoito on varsin kohtuuhintaista.

Vierailija
6/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskus käynti maksaa jo satasen vaikkei ole edes paikattavaa.

se on se ilmainen terveydenhuolto. Mulla hampaan paikkaus 80e ja luulin sen olleen tarkastus ja 30e mutta ei. kysyi missä hammas ja paikkas. Tämä oli sitten varmaan päivystys mutta jouduin silloin odottaa 3kk vuoroa.

Vierailija
7/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran hammaslääkärikäynti maksaa noin tuhat euroa parin vuoden välein. Minulla on kaksi koiraa ja harjaan niiden hampaita säännöllisesti mutta parodontiitti jyllää silti.

Ihmsiten hammashoito on varsin kohtuuhintaista.

Suunnilleen samanhintaista se on ilman Kelan tukea.

Vierailija
8/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kovin kummoinen summa ole. Minulla oli toinen yläetuhammas kulunut ja hammaslääkäri sanoi, ettei siinä pysy paikka. Piti siis laitattaa kuori. Vaan kun se oli niin erilainen kuin muut yläetuhampaat, että lopulta laitettiin neljä kuorta, jotka maksoivat yhteensä 2600€. 

Vaan olen minä turhempaankin rahaa kuluttanut.

Vierailija
9/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt tänä vuonna 3400 ja implantit 3 kpl vielä tekemättä, hinta-arvio12k.

Vierailija
10/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa laskimen käteen ja katsoo paljonko suomessa on hammaslääkäreitä. Oletetaan että he tekee normaalia työpäivää ja saa normaalit lomat. Sitten 18-100 vuotiaista 80% käyttäisi palvelua niin on mahdollista että jokainen suomalainen noista saisi hammaslääkäri ajan joka toinen vuosi ja aika on 1 tunti.

Kaikki vaatisi ainoastaan viitsimistä.

Vierailija
11/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tupakkaan, alkoholiin, itsensä lihottamiseen ja rahapeleihin ja jopa huumeisiin kyllä käytetään surutta paljon enemmän rahaa. Kun kyse on oman terveyden hoitamisesta - ei siis pilaamisesta - alkaa itku ja valitus rahanmenosta...

Vierailija
12/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä saa hammasremontin noin halvalla? Minkälaisesta remontista kyse? Täälä ei julkisella hammasremontteja tehdä ja yksi hammasimplantti maksaa yksityisellä on 2000-3500eur ja mulla pitäisi laittaa 4 implanttia eli yli 10 000eur menisi plus kaikki rontgen ja muut maksut.

Vierailija
13/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tupakkaan, alkoholiin, itsensä lihottamiseen ja rahapeleihin ja jopa huumeisiin kyllä käytetään surutta paljon enemmän rahaa. Kun kyse on oman terveyden hoitamisesta - ei siis pilaamisesta - alkaa itku ja valitus rahanmenosta...

Ootko vielä 90 luvulla?

Vierailija
14/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa työnantaja 550€ vuodessa yksityisellä. Hampaat kunnossa.

Vierailija
15/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella tehtiin iso remontti. Maksoi mulle n.2000e. Viimeisistä käynneistä perittiin pelkkä käyntimaksu, kun meni omavastuun yli osa kuluista (osaproteesista kulut itselle).

Vierailija
16/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella tehtiin iso remontti. Maksoi mulle n.2000e. Viimeisistä käynneistä perittiin pelkkä käyntimaksu, kun meni omavastuun yli osa kuluista (osaproteesista kulut itselle).

Oliko kyseessä hammassillan laitto? Täällä päin ei implantteja laiteta julkisella.

Vierailija
17/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin työnantaja maksaa jonkun pienen korvauksen hammaslääkärikäynnistä mutta ei tuhansien implantteja.

Vierailija
18/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hammassillan alla on tulehdus ja ainoa mitä julkisella sanovat että voivat tehdä on poistaa silta ja yksityiselle on mentävä laittamaan implantit tilalle, 10 000eur maksaa.

Vierailija
19/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin työnantaja maksaa jonkun pienen korvauksen hammaslääkärikäynnistä mutta ei tuhansien implantteja.

Aika paska työpaikka.

Vierailija
20/38 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöset tämän kommentin kirjoittajan kaltaiset katkerat valittajat jaksavat aina hämmästyttää. Usein pilaatte muiden päivän paskakirjoituksillanne. Mitä sunkin kirjoitus toi tähän ketjuun ja sekin sonta piti vielä tummentaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme