Mitä teidän 12-13-vuotiaat tytöt toivoo lahjaksi?
Meillä on tytöllä synttärit tulossa. Ja joulukin kohta. Mutta kysyttäessä vastaa vaan emmätiiä. Tiedän kuitenkin, että odottaa saavansa sekä synttäri että joululahjoja. Kertokaa siis mitä teillä teini-iän kynnyksellä olevat tytöt toivoo ja mistä pitää. Voin sitten yrittää raapia kasaan jotain ideoita.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Labubu on muuten äärimmäisen huono idea, ellei täysin varmasti tiedä, että teini tykkää. Omasta teinistä Labubut on rumia ja tykkää enemmän Jellycatin bag charmeista.
Jep. Meidänkään teini ei noista pidä eikä kaveripiirissäkään ole kuin yksi jolla niitä on. Joten jos ette tiedä että tykkääkö vai ei niin ei kannata summanmutikassa ostaa, varsinkin kun ovat niin kalliitakin, ellei osta kopiota ja kukaan teini joka noista tykkää tuskin mistään kopiosta ilahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Labubu on muuten äärimmäisen huono idea, ellei täysin varmasti tiedä, että teini tykkää. Omasta teinistä Labubut on rumia ja tykkää enemmän Jellycatin bag charmeista.
Jep. Meidänkään teini ei noista pidä eikä kaveripiirissäkään ole kuin yksi jolla niitä on. Joten jos ette tiedä että tykkääkö vai ei niin ei kannata summanmutikassa ostaa, varsinkin kun ovat niin kalliitakin, ellei osta kopiota ja kukaan teini joka noista tykkää tuskin mistään kopiosta ilahtuu.
Niin tuo on kyllä totta.Lähinnä siltä pohjalta ehdotin kun ovat tällä hetkellä niin suosittuja.Sisaren 6 vuotiaalla pikkutytöllä on niitä peräti kaksi.Ja teini tytölläkin ilmeisesti on myös.Se on totta että ovat kalliita.6v osti Kreikasta vaikka maksoivat siellä 15€.Itse pidän sitä kalliina lelusta.
Ei ole varmaankaan kovin monen toivelista, mutta meillä toivelistalla ovat olleet mm. RR:n housut ja takki, teltta, Nokian kumisaappaat ja uistimia.
Siirtolaistaustaiset lattareista lapset pukeutuvat ja meikkaavat kuten aikuiset. Espanjalaiset taas ovat yleensä tarkkoja siitä että lapset ovat lapsia. Esim 14 v asti saatetaan kouluun, alle 12 v ei saa olla yksin kotona, cokis on kofeiinintonta jota lapset juo ja yleisesti alke 14 v eivät meikkaa tai käytä ns aikuisten vaatteita. Suomessahan ollaan jo pikkuaikuisia 10v alkaen ja ollaan yksin kotona jne.
Tämä vaan off topic itse aiheeseen. Mutta erikoisia lahjaideoita täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö toivoo pehmoleluja, kirjoja, ma gaa, anime tavaraa, tiettyä nukkea ( anime jolle voi kerätä vaatteita), schlwich leluja.
En ole kyllä koskaan kuullut että joku 13 v saisi lahjaksi astioita ja liinavaatteita omaan kotiin. On tämä Suomi outo maa, vähän vihje että muuta nopeasti pois.
Meillä on ikäraja meikkeihinkin 14 v mutta olenkin isän puolelta italialainen. Siellä lapset ovat lapsia pidempään.
Tämä on ihan off topic, mutta itse ainakin Espanjassa huomannut että siellä tytöt meikkaa ja laittautuu jopa nuorempana kuin täällä. Myös oma nuoruuden ystävättäreni joka sikäläisiä. Viimeksi huomasin jollain ihan nuorella teinillä(tyyliin 14-15v) Marlies dekkersin bikinit, siis ihan sellaiset aikuisten topatut jne, jos tiedätte ko merkin tyylin. Kauniit, ei siinä mitään, mutta jotenkin ki
Parempi kuin täällä.
Mulla lapsenlapsi on helppo "lahjottava" kun hän haluaa vain Normaliin shoppailemaan ja sitten Rossoon pizzalle tai pastalle. Mun "ongelmani" on 80+ äitini jolle lahjan hankkiminen on maailman vaikeinta kun hän ei tarvitse mitään, ei halua mitään, mikään ostamani ei kelpaa ja silti, silti hän niin toivoo synttäri- ym. lahjoja. Tulen hulluksi kun joulu lähestyy enkä keksi yhtään mitään millä mammaa edes yrittää ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuo on kyllä totta.Lähinnä siltä pohjalta ehdotin kun ovat tällä hetkellä niin suosittuja.Sisaren 6 vuotiaalla pikkutytöllä on niitä peräti kaksi.Ja teini tytölläkin ilmeisesti on myös.Se on totta että ovat kalliita.6v osti Kreikasta vaikka maksoivat siellä 15€.Itse pidän sitä kalliina lelusta.
Itse en tiedä ketään, jolla sellainen olisi. Tuttavapiirissä iso kasa teinityttöjä ja nuoria aikuisia. Toisekseen ovat luultavasti jo kevään puolella kaikilla kaapin perukoilla tai roskiksessa.
Eläinhullu kummityttö toivoi Tiluksilla klubin jäsenyyttä ja sen sai. Nyt hänellä on iloa jokaiselle vuoden päivälle.
Tuolta saa lisätietoutta jos kiinnostaa lämminhenkisen eläintilan elämä missä ketään ei syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varmaankaan kovin monen toivelista, mutta meillä toivelistalla ovat olleet mm. RR:n housut ja takki, teltta, Nokian kumisaappaat ja uistimia.
Tyttö vai poika?
Tuo oma ehdotuslistani taisi kyllä tällä kertaa mennä metsään vaikka yritin täti ihmisen näkökulmasta miettiä mitkä voisi olla teinitytön mieleen.
Ainakin yritin.
- Laadukas hoitoaine ja shampoo, kampaamotuotteita, Olaplex, Four Reasons tms.
- Ihonhoitosetti Smuuti, Clinique tms.
- Lahjakortti Normaliin tms nuorisokauppaan
- Kuulokkeet
- Puhelinkotelo
- Labubu
- Aikuisten värityskirja (on kukkia, maisemia ja muita "aikuisempaan makuun" värityskuvia)
- Kirjakaupan lahjakortit tai esimerkiksi storytel-tilaus vuodeksi jos kuuntelee äänikirjoja
- Elämyslahja, esimerkiksi shoppailureissu tai ravintola, leffa, museo
- Lemmikkitarvikkeita jos on lemmikkejä (esim. koiraharrastajalle koiran vesipullo, uusi talutushihna, lemmikkivaljaat, lahjakortti lemmikkitarvikekauppaan tms)
- Juomapullo
- Muumimuki
- Mariskooli
- Korurasia
- Makrame-setti tai muuta käsitöihin liittyvää jos harrastaa
- Jokin leiri/reissu (laskettelu, ratsastus, muu elämys)
- Suklaata/karkkia/muuta herkkua
- Laukku tai reppu, lompakko
- Manikyyrisetti
- Urheiluvaatteita
- Pyjama
- Pussilakanasetti
- Torkkupeitto
- Painopeitto
- Kaulahuivi, lapaset, hiuspanta/pipo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö vai poika?
Tyttö ja "syyllisiä" ovat Peltsi ja Lars Monsen. Neiti sai "luontoherätyksen" em. herrojen tv-ohjelmista. Ensin leiriytymistä opeteltiin mummolan pihalla ja lähimetsässä lainavehkeillä. Into ei loppunut, ja nyt jo lukioikäisenä hän on innokas luonnossa liikkuja niin täällä lähimaastoissa kuin kaukana pohjoisessa. Ihan hyvä harrastus varsinkin kun saan marjat, sienet ja kalat kotiin kannettuna :))
Mitä itse seurannut tuon ikäisiä sukulaislapsia niin ainakin nuo aikuisten värityskirjat uppoaa, kuulokkeet on aina korvilla ja monia kiinnostaa käsityöt ja muut vaativammat askarteluprojektit. Esimerkiksi neulominen yms. muotiharrastuksina nyt ainakin omassa tuttavapiirissä. Kovia ovat käymään myös kylpylässä, keilaamassa, laskettelemassa, superparkeissa yms. Joillakin sitten näitä skincare-juttuja ja muita kauneudenhoitojuttuja, mutta kukaan ei kuitenkaan meikkaa vielä. Kosteusvoiteita ja hiussuihkeita ostelevat Normalista ja esimerkiksi kiharruspantoja ja muita hiusjuttuja. Siispä ehdotan värityskirjaa, kuulokkeita, lahjakorttia kylpylään/superparkkiin/keilahalliin, käsityö/askartelutarvikkeita, jo edellämainittuja hiustuotteita/ihonhoitotuotteita, hiuspantoja yms. Monella on myös niitä ranne- ja hiuspantoja Normalista joita käytetään ihonhoitorutiineissa ettei kädet ja hiukset likaannu, rannesuojat + hiuspanta ja muutama kasvonaamio ja kasvovesi. Herkkuja, karkkia, caprisuneja, dubai-suklaata, labubu-suklaata, pockyja, jotain trendikarkkeja.
Minä toivoin tuon ikäisenä pehmeitä paketteja, pyjamaa ja kylpytakkia ja ihan kouluvaatteita. Kirjoja toivoin myös usein. Usein saatiin myös jotain kalliimpaa kosmetiikkaa joululahjaksi, esimerkiksi jokin ihonhoitolahjasetti laadukkaampaa merkkiä. Suklaarasiat tietysti aina myös saatiin. Sitten ihan jotain pieniä juttuja kuten huulirasvaa, kasvonaamio, kynsilakka ja tämän tyyppisiä nätisti pakattuna vaikka meikkipussiin. Videopelejä toivottiin myös Nintendolle ja koneelle, Sims-lisäosia ja Nintendogseja.
Vierailija kirjoitti:
Ehjää immekalvoa.
Mitäs hu*rasit jo pikkutyttönä.
Ohiksena se, että liian hoitavat ja jopa anti-age kasvotuotteet ovat ihan turhia tuon ikäisille joille se perus humektan tms. riittää jos nyt sitäkään tarvitsee. Sitten jos on iho-ongelmia niin ihotautilääkäriltä saa oikeat ihonhoito-ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lapsenlapsi on helppo "lahjottava" kun hän haluaa vain Normaliin shoppailemaan ja sitten Rossoon pizzalle tai pastalle. Mun "ongelmani" on 80+ äitini jolle lahjan hankkiminen on maailman vaikeinta kun hän ei tarvitse mitään, ei halua mitään, mikään ostamani ei kelpaa ja silti, silti hän niin toivoo synttäri- ym. lahjoja. Tulen hulluksi kun joulu lähestyy enkä keksi yhtään mitään millä mammaa edes yrittää ilahduttaa.
Meillä aina ostettu isovanhemmillekin jotkut pehmeät paketit, tyyliin laamakerrasto tai paituli, pyyhe. Suklaata, jotain erikoiskahvia, hilloa, viiniä. Kirjoja tai lahjakortti teatteriin/hierojalle/jalkahoitajalle/ravintolaan/kampaajalle tms. Lehtitilaus. Kukkia. Body Shopista viime vuonna ostin mummolleni sellaisen jalkahoitosetin, jossa oli viilentävä jalkavoide, raspi ja olikohan kynsileikkurit :D Jokin yhteinen elämys, kahvilakäynti tai lounas. Onhan näitä.
Tuon ikäiselle on minusra todella vaikea ostaa mitään Itse olen ollut sillä tavalla ovela, että olen muka löytänyt uusia kauppoja, joissa on potentiaalisesti tytön mielestä kivoja juttuja. Sitten tyttö on selaillut niitä ja jättänyt kivat läppärini välilehtiin. Näin saan vähän kuvaa siitä, että mistä tykkää ja mitä haluaa, vaikka kysyttäessä vastaa vaan, että emt.
Meillä listalle on päässyt Lululemonin vesipullo ja trikootakki, Jellycat-pupu, Pandoran rannekoru ja pari helaa, yksi tietty yöpuku, tietty huppari ja jotain muita vaatteita. Lisäksi on aika spesifejä kosmetiikkatoiveita. Lisäksi ostetaan joka joulu Lindtin ja Ferrero Rocherin suklaata.
Kannatan lukuharrastusta. Olisiko joku toivekirja?
Jännä juttu että mulla on ihan toisenlainen kuva sikäläisistä tytöistä, mutta varmaan heissäkin on eroja kuten suomalaisissakin. Mun isoäidin puoleinen suku on kanarialaisia ja espanjalaisia.