Mitä teidän 12-13-vuotiaat tytöt toivoo lahjaksi?
Meillä on tytöllä synttärit tulossa. Ja joulukin kohta. Mutta kysyttäessä vastaa vaan emmätiiä. Tiedän kuitenkin, että odottaa saavansa sekä synttäri että joululahjoja. Kertokaa siis mitä teillä teini-iän kynnyksellä olevat tytöt toivoo ja mistä pitää. Voin sitten yrittää raapia kasaan jotain ideoita.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Kannatan lukuharrastusta. Olisiko joku toivekirja?
En ole ap, mutta meillä tuon ikäinen käyttää kaikki kuukausirahansa kirjoihin enkä pysy enää perässä, että mitä sieltä hänen hyllystä löytyy.
Itse ajattelin antaa ison lahjakortin Suomalaiseen kirjakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena se, että liian hoitavat ja jopa anti-age kasvotuotteet ovat ihan turhia tuon ikäisille joille se perus humektan tms. riittää jos nyt sitäkään tarvitsee. Sitten jos on iho-ongelmia niin ihotautilääkäriltä saa oikeat ihonhoito-ohjeet.
Totta, mutta myös nuorelle iholle löytyy sopivia tuotteita esimerkiksi apteekista kyselemällä. Minusta oli ihanaa teininä saada jotain vähän hienompaa, harvoin tuli mitään kasvovesiä tai rasvoja käytettyä, mutta aina niitä oli ihana joululahjaksi saada ja tuntui luksukselta. Siitä tuli mieleen myös, että jouluna aina paras lahja oli joulusaunasetti: jokin nätti ja ihanan tuoksuinen suihkugeeli, kosteusvoide, kuorinta ja mahdollisesti vielä shampoo ja hoitoaine sekä ihonhoitosetti. Nämä ovat vieläkin suosikkejani ja joka joulu hankin itselleni jonkun erityisen kivan saippuan ja hoitoaineen joulusaunaan. Ne tekevät siitä erityisen tunnelmallisen rituaalin. 10-vuotiaana taisin ensimmäisen kerran tuollaisen kylpysettilahjan saada ja siitä asti se on ollut jokavuotinen perinne.
N21
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kuulokkeita te olette ostaneet tuon ikäisille? Omani väittää, että kaikilla kavereilla on joko AirPods Prot tai Maxit. Ja haluaa kuulemma jommat kummat joululahjaksi.
Tottakai kaikilla on. Vanhin vitsi, jota varmaan itsekin olet käyttänyt joskus. Meillä toiveena valkoiset sankakuulokkeet, merkillä ei ole väliä, mutta JBL:t on omassa käytössä todettu hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena se, että liian hoitavat ja jopa anti-age kasvotuotteet ovat ihan turhia tuon ikäisille joille se perus humektan tms. riittää jos nyt sitäkään tarvitsee. Sitten jos on iho-ongelmia niin ihotautilääkäriltä saa oikeat ihonhoito-ohjeet.
Ihan outoa että mainostetaan Normalia lasten kauppana. Juuri sai huomiota kun oli sijoittanut energiajuomat lasten lelujen viereen.
Hirveä kemikaalikuorma jos Normalista ostelee ja seerumeita jne käyttää 13 vuotiaana. Iho on vielä ohut siinä iässä ja kaikki elimet jne kehittyvät vielä.
Oman lapsen ( 11v) luokalla muutamat tytöt pitävät Tiktokissa meikkitutoriliaaleja ja koulussakin kaikki meikit naamassa. Hiukset suoritetaan aamuisin jne.
Vierailija kirjoitti:
Jännää m a t u miestä
Kaikki eivät ole kuin sinä 13 vuotiaana. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Louis Vuitton laukun
Tykkääkö teini oikeasti näistä?
Muotia seuraava teini tykkää, eri asia tietysti kannattaako teinille luksuslaukkua ostaa. Joku grunge- tai emoteinituskin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lapsenlapsi on helppo "lahjottava" kun hän haluaa vain Normaliin shoppailemaan ja sitten Rossoon pizzalle tai pastalle. Mun "ongelmani" on 80+ äitini jolle lahjan hankkiminen on maailman vaikeinta kun hän ei tarvitse mitään, ei halua mitään, mikään ostamani ei kelpaa ja silti, silti hän niin toivoo synttäri- ym. lahjoja. Tulen hulluksi kun joulu lähestyy enkä keksi yhtään mitään millä mammaa edes yrittää ilahduttaa.
Meillä aina ostettu isovanhemmillekin jotkut pehmeät paketit, tyyliin laamakerrasto tai paituli, pyyhe. Suklaata, jotain erikoiskahvia, hilloa, viiniä. Kirjoja tai lahjakortti teatteriin/hierojalle/jalkahoitajalle/ravintolaan/kampaajalle tms. Lehtitilaus. Kukkia. Body Shopista viime vuonna ostin mummolleni sellaisen jalkahoitosetin, jossa oli viilentävä jalkavoide, raspi ja olikohan kynsileikkurit :D Jokin yhteinen elämys, kahvilakäynti tai lounas. On
Ohis.. Olen ostanut mm. vaatteita, shaalin, pussilakanasetin ym. mutta ne ovat kaapissaan käyttämättöminä. Suklaasta kelpaa vain Fazerin peruslevy jota hänellä itsellään aina on, ja hän on minuakin huonompi kahvin juoja. Kirjoja hän ei lue, ristisanatehtäviä ei osaa tehdä, sudokut ei kiinnosta ja lehdistä hän lukee vain TV-ohjelmat. Kerran annoin lahjakortin tarpeelliselle jalkojenhoitajalle ja toisen kerran hierojalle joka olisi tullut peräti kotiin, mutta molemmat lahjakortit jäivät käyttämättä. Hän ei ole kiinnostunut teatterista, elokuvista, eikä missään tapauksessa ravintoloista olipa kyseessä syöminen tai juominen. Erilaisia ihon- ja hiustenhoitopakkauksia olen ostanut useita, mutta nekin löytyvät hänen kylppärin kaapista käyttämättöminä. Eikä tässä vielä kaikki! Kuten sanottua, mikään ei kelpaa. Hän on ihana ihminen, mutta niin kaavoihinsa kangistunut että mikään uusi ja erilainen ei kelpaa. Kun vien hänet kauppaan, ostaa hän vain ne samat pakolliset ruoka-aineet ym. tarpeellisen joka hiton viikko. Mitään vaihtelua ei saa olla. Hänen synttäreilleen ehdotin että lähdettäisiin kahdestaan lähikaupunkiin ja elettäisiin "herroiksi" hotellissa, mutta kuulemma hotellit eivät häntä kiinnosta, eikä kiinnosta kun ehdotin mökin vuokraamista jostain kivan vesistön läheltä. Suklaa ja kukat, ne toimii kyllä, paitsi että vuonna ostamani iso Fazerin suklaajoulukalenteri sai täystyrmäyksen kun ei ollut kunnollista suklaata. Sorry, tuli vähän avauduttua. Se on hankalaa kun haluaisi toista muistaa, mutta syystä tai toisesta se on niin pirun vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Treffit konalan jauhelihamiehen kanssa.
Mikä päivä sinulle sopisi niin järjestetään jos todellakin sitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan outoa että mainostetaan Normalia lasten kauppana. Juuri sai huomiota kun oli sijoittanut energiajuomat lasten lelujen viereen.
Hirveä kemikaalikuorma jos Normalista ostelee ja seerumeita jne käyttää 13 vuotiaana. Iho on vielä ohut siinä iässä ja kaikki elimet jne kehittyvät vielä.
Oman lapsen ( 11v) luokalla muutamat tytöt pitävät Tiktokissa meikkitutoriliaaleja ja koulussakin kaikki meikit naamassa. Hiukset suoritetaan aamuisin jne.
Kun itse olin 13 v. niin The Body Shop oli kova juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normalin omat tuotteet haisee ihan kamalilta kemikaalipommeilta. Omat myös selkeitä kopioita kalliimmista merkeistä. En anna oman tytön ostaa sieltä kuin jotain deodorantteja ja suihkusaippuoita, joita saa marketeissakin. Ihon hoidossa käyttää vaan hajustamattomia tuotteita eikä onneksi meikkaa kuin harvoin ja kevyesti.
Mun tyttö toivoo joululahjaksi iphonea.
Ikävä kyllä on liian kallis mun rahoille ja isänsä asettui heti vastahankaan, kun aina meillä kaikilla ollut androideja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Louis Vuitton laukun
Muotia seuraava teini tykkää, eri asia tietysti kannattaako teinille luksuslaukkua ostaa. Joku grunge- tai emoteinituskin tykkää.
Kysyin omalta teiniltä, joka kyllä seuraa trendejä, mutta on myös tarkka rahoistaan. Sanoi, että käyttäisi sen summan mielummin johonkin kivaan reissuun kuin laukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kuulokkeita te olette ostaneet tuon ikäisille? Omani väittää, että kaikilla kavereilla on joko AirPods Prot tai Maxit. Ja haluaa kuulemma jommat kummat joululahjaksi.
Minun teinitytöllä on AirPods Prot. Säästi niihin osittain itse, koska me luvattiin maksaa vain 100€ kuulokkeista. Nyt pitää niistä hyvää huolta, kun on joutunut näkemään niiden eteen itse vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan lukuharrastusta. Olisiko joku toivekirja?
En ole ap, mutta meillä tuon ikäinen käyttää kaikki kuukausirahansa kirjoihin enkä pysy enää perässä, että mitä sieltä hänen hyllystä löytyy.
Itse ajattelin antaa ison lahjakortin Suomalaiseen kirjakauppaan.
Tämä. Sieltä saa paljon muutakin kun vain kirjoja jotka toki suositeltavia ja tekevät hyvää mielikuvitukselle, lukutaidolle ja rentouttavat mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Louis Vuitton laukun
Teini? 12-13v? Huoh! Onkohan meilläkin teini jo kun on 12v
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö toivoo joululahjaksi iphonea.
Ikävä kyllä on liian kallis mun rahoille ja isänsä asettui heti vastahankaan, kun aina meillä kaikilla ollut androideja.
Eikä kannata. iPhone on paljon huonompi. Tää käyttis on perseestä.
13 on teini, 12 ei vielä
Teen -loppu englanninkielessä nääs.
Minä olen antanut ihan vain rahaa tuon ikäisille. Synttäreinä 50e ja jouluna 100e. Saavat käyttää mihin haluavat. En ala tuon ikäisille enää mitään ostelemaan kun en tiedä mistä tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäiselle on minusra todella vaikea ostaa mitään Itse olen ollut sillä tavalla ovela, että olen muka löytänyt uusia kauppoja, joissa on potentiaalisesti tytön mielestä kivoja juttuja. Sitten tyttö on selaillut niitä ja jättänyt kivat läppärini välilehtiin. Näin saan vähän kuvaa siitä, että mistä tykkää ja mitä haluaa, vaikka kysyttäessä vastaa vaan, että emt.
Meillä listalle on päässyt Lululemonin vesipullo ja trikootakki, Jellycat-pupu, Pandoran rannekoru ja pari helaa, yksi tietty yöpuku, tietty huppari ja jotain muita vaatteita. Lisäksi on aika spesifejä kosmetiikkatoiveita. Lisäksi ostetaan joka joulu Lindtin ja Ferrero Rocherin suklaata.
Minkä verran käytätte rahaa teinin lahjoihin? Onko teillä muita lapsia, joita lahjotte samalla tavalla?