Yläkerrassani on airbnb-asunto. Viime vkl heräsin ja avasin sälekaihtimet, parvekelasit olivat aivan oksennuksessa.
Olin isännöitsijään yhteyksissä ja metelistä ei voi varoittaa osakasta, koska ei ole muita todistajia. No, minkäs teet. Mutta entä nämä parvekelasit, kuka niiden pesun maksaa? Ei kai ihan totta voida velvottaa, että minä siivoilen toisen ihmiset oksennut laseistani. Osaako joku kertoa, kuuluuko tämä taloyhtiölle, vai mitä ihmettä. Olen laittanut valokuvan isännöitsijälle yrjötyistä laseista ja sitä on koko matkalta, ihan ylhäältä saakka. Airbnb-asunnon omistaja väittää, että hänen mummonsa oli siellä viime viikonloppuna. Tämä ei kyllä pidä paikkaansa (tätä en pysty todistamaan), mutta kyllä siellä useampi ihminen oli ja yhdellä todella kova ja möreä ääni.
Onko se vain niin, että muut saavat perseille mielin määrin ja sellainen, joka asuu säällisesti, joutuu ns. maksamaan heräilemällä öisin ja siivoilemalla muiden jätöksiä.
Kommentit (42)
Mullaki oli oksennuksessa. Ei oikein lähtenyt. Sain osan pois mutta kaikkea en saanut. Oli oksennukset tyyliin seitsemän vuotta parvekelasin alaosuudessa. Sielä ne vieläkin on ellei kiinteistöfirmat ole pesseet pois. Sitkeessä sellanen oranssi oksennus. Jos se on ulkopuolella niin ei haittaa mua. Ton takia tykkään enemmän kannabiksen käyttäjistä kuin känniörveltäjistä. Paskaa ja oksennusta kaikkialla ja roskat jätetään parkkipaikalle jjne.
Jos olet sen kuvan isännöitsijälle laittanut, niin vaatisin isännöitsijältä myös toimia.
Joko hän tilaa lasien pesun joltain ulkopuoliselta ja laskuttaa yläkerran asunnon omistajaa tai hoitaa sen puhdistamisen jotenkin muuten. Yläkerran asunnon omistajan vastuulla kuitenkin on lähtökohtaisesti se, mitä vahinkoa asunnon käyttäjät tekevät muille asunnoille.
Tuo onkin ovela kosto jos muuttaa vttumaisten naapureiden takia kerrostalosta omistusasunnosta pois, laittaa sen airbnbvuokraukseen. Tätä ei ilmeisesti voi ihan heti kieltää?
Isännöitsijä vastasi, että sana sanaa vastaan. Tarkoitti siis yläkerran aiheuttamaan häiriöön. Mutta nyt odottelen vastausta siihen, miten toimitaan parvekelasien kanssa. Ja totta on, en ole ollut katsomassa, mistä asunnosta se oksennus tapahtumahetkellä tulee. Mutta tuosta laitoin isännöitsijälle, että jos se olisi ylempää, niin silloin sitä olisi myös tämän airbnb:n asunnonkin parvekelaseissa. Saa nähdä, miten tämä nyt menee.
V*tuttaa aivan hulluna! Olen muuttanut 3 vuoden aikana kolme kertaa siksi, että on sattunut metelöivät naapurit. Ekassa kämpässä biletettiin n. 5 x vkossa, seuraavassa talossa oli narkkareita ja nyt tämä. Minä en tosiaan häiriinny mistään bilettämisestä viikonloppuisin. Mutta siinä kohtaa, kun tullaan oksentamaan parvekelasit, niin tietysti regoin, jotain rajaa sentään.
Kai se pitäisi vaan maalle muuttaa, niin saisi olla rauhassa.
Ja kyllä, olen toimittanut kuvat isännöitsijälle ja siitä näkee, että tuotosta on ihan ylhäältä alas saakka. ap
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä vastasi, että sana sanaa vastaan. Tarkoitti siis yläkerran aiheuttamaan häiriöön. Mutta nyt odottelen vastausta siihen, miten toimitaan parvekelasien kanssa. Ja totta on, en ole ollut katsomassa, mistä asunnosta se oksennus tapahtumahetkellä tulee. Mutta tuosta laitoin isännöitsijälle, että jos se olisi ylempää, niin silloin sitä olisi myös tämän airbnb:n asunnonkin parvekelaseissa. Saa nähdä, miten tämä nyt menee.
V*tuttaa aivan hulluna! Olen muuttanut 3 vuoden aikana kolme kertaa siksi, että on sattunut metelöivät naapurit. Ekassa kämpässä biletettiin n. 5 x vkossa, seuraavassa talossa oli narkkareita ja nyt tämä. Minä en tosiaan häiriinny mistään bilettämisestä viikonloppuisin. Mutta siinä kohtaa, kun tullaan oksentamaan parvekelasit, niin tietysti regoin, jotain rajaa sentään.
Minä voin tulla kämppikseksi. No mutta aiheeseen, harvassa on ne hiljaiset ja hyvät naapurit tänä päivänä. Suosittelen jatkossa etsimään asuntoa rauhallisemmilta alueilta, yleensä vuokra hieman kalliimpi, mutta rauhallisen ympäristön hinta ei ole rahassa mitattava asia.
0/5, ei ole mahdollista tuommoinen
Tuossa tilanteessa sun pitää selvittää kenen vastuulle parvekelasien pesu taloyhtiössä kuuluu: Jos parvekelasien ulkopuolen pesu on taloyhtiön vastuulla niin silloin taloyhtiön pitää pestä ne, jos se on sun vastuullasi niin silloin sun pitää pestä ne.
Kiinteiden parvekelasien ulkopuolen pesu kuuluu turvallisuussyistä oikeastaan aina taloyhtiölle. Avattavista parvekelaseista ei voi sanoa mitään yleistä vaan se kenelle niitten ulkopuolen pesu kuuluu vaihtelee taloyhtiöstä toiseen.
Jos pesu on sun vastuullasi, niin silloin sä olet valitettavasti tilanteessa että sun pitää pestä ne.
Jos sä joudut pesemään ne, niin silloin sä voit kuitenkin vaatia vahingonkorvausta lasit sotkeneelta henkilöltä. Eli tuossa jos asunnossa on kerran ollut sen omistajan mummu, niin silloin pyydät omistajalta hänen mummunsa yhteystietoja että sä voit ottaa hänen mummuunsa yhteyttä ja pyytää korvausta. Sillä uhkauksella että jos omistaja ei anna niitä, niin sitten sun pitää valitettavasti haastaa mummu oikeuteen, ja oikeus kyllä pystyy selvittämään mummun yhteystiedot, sekä omistajan kannattaa silloin myös odottaa haastetta todistajaksi siitä että hän oli antanut asunnon mummunsa käyttöön silloin kun sun parvekelasisi sotkettiin oksennukseen.
Tuohon asuinalueeseen. Joo, asun lähes kaupungin keskustassa ja tämä viimeisin on aidosti hyvä talo. Täällä on asuu fiksua porukkaa ja lähinnä viikonloppuisin tuolta yläkerrasta kuuluu meteliä, kun airbnb-väki bilettää. En siis ole ollenkaan ärtynyt siihen, kun viikolla saan nukuttua yöni rauhassa. Mutta uskon, että jokaista v*tuttaisi, kun aamulla heräät oksennukset parvekelasissa :D ja mä toivoisin, että tämä on provo, mutta kun ei ole. Totisinta totta. Tulisi edes sade, niin lähtisi isoimmat yrjöt pois, nyt se pitkä sylki valuu tuossa koko lasin mitalta. Kai minä sitten kaivelen pesuvälineet viikonloppuna esiin, jos ei ala vastausta tulemaan. On sitten seuraavien hyvä oksennella, puhtaisiin laseihin. AP
Niistä hotelliasunnoistahan ei ole kuin haittaa asiallisille asukkaille. Törkeän itsekästä ja alhaista toimintaa. Yksi tyyppi voi helpon rahan nimissä tuhota talon muiden ihmisten kotirauhan. Hotellit ja muut oikeat majoituspaikat ovat pätevä tapa yöpyä. Jos ei ole massia, pysy kotona.
Itse olen alkanut suoraan sanottuna inhota sellaisia ihmisiä, jotka eivät millään tavoin vaivaudu ottamaan muita huomioon. Sotkevat, häiriköivät, pelottelevat, rikkovat, tuhoavat, möykkäävät, mölyävät, varastavat... Ei heru ymmärrystä, loppu.
Olen ollut koko elämäni varsin ymmärtäväinen, vahvasti toisen osapuolen asemaan asettuva, mutta viime aikoina on tapahtunut jotakin pysyvää; mittani on täyttynyt sellaisten hävyttömien ihmisten suhteen, jotka ovat ihmisperseestä revittyjä saa tanoita ihmisen kuoressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoneiston omistaja korvaa ja hakee vuokraajalta korvauksen tai Airbnb vakuutuksesta. Kas kun ei isännöitsijä tätä tiennyt
Isännöitsijät ovat nykyisin melkoisia nössöjä, toisin oli ennen kun pitivät jöötä ja hyvää huolta taloyhtiöistä.
Monissa taloyhtiöissä oli myös oma talonmies joka hoiti näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa kyl palanut sulla tuhottomasti.
Miksi mun pitäisi maksaa taloyhtiön osakkaana oksennuksia sinun lasista? Asunnon omistaja maksakoon.
Ota naapureihin yhteys viipymättä, kuuliko joku muu meteliä.
Jatkossa kun on meteliä soitat suoraan poliisille. Jos ei kerkee paikalle on ainakin ilmoitus tehty.
Oletko katsonut air bnb.fi sivulta tai sovelluksesta, onko talossanne huoneistoa tarjolla? Koita myös eri aikavälillä hakua jos esim tällä viikolla ei näy. Jos löydät yläkerran asunnon täältä, lonkkaa isännöitsijälle kuvakaappauksineen.
Vierailija kirjoitti:
Niistä hotelliasunnoistahan ei ole kuin haittaa asiallisille asukkaille. Törkeän itsekästä ja alhaista toimintaa. Yksi tyyppi voi helpon rahan nimissä tuhota talon muiden ihmisten kotirauhan. Hotellit ja muut oikeat majoituspaikat ovat pätevä tapa yöpyä. Jos ei ole massia, pysy kotona.
Itse olen alkanut suoraan sanottuna inhota sellaisia ihmisiä, jotka eivät millään tavoin vaivaudu ottamaan muita huomioon. Sotkevat, häiriköivät, pelottelevat, rikkovat, tuhoavat, möykkäävät, mölyävät, varastavat... Ei heru ymmärrystä, loppu.
Olen ollut koko elämäni varsin ymmärtäväinen, vahvasti toisen osapuolen asemaan asettuva, mutta viime aikoina on tapahtunut jotakin pysyvää; mittani on täyttynyt sellaisten hävyttömien ihmisten suhteen, jotka ovat ihmisperseestä revittyjä saa tanoita ihmisen kuoressa.
Sama täällä. Inhoan heitäkin jotka vuokraavat näitä airbnb kämppiä vaikka olisivatkin osa nätisti, se silti tuottaa omistajille massia ja homma jatkuu. Huonot naapurit ovat vakava ongelma kotirauhalle, mielenterveydelle ja jaksamiselle ja siitä maksetaan kuitenkin itsekin vuokraa. Täytyisi heti tulla vuokranalennus niin pitkäksi aikaa kun talossa asuu joku urpo.
36 - kyllä se asunto löytyy airbnb:n sivuilta. Ensi viikonloppu näkyy olevan vapaana, ihanaa, saa olla rauhassa. Ellei sitten tule viiime hetken buukkausta.
Isännöitsijä välttelee tuota pesuasiaa, ei vastaa edes suoraan kysymykseen. Nyt laitoin yhden kyselyn, jossa kerroin, että oletan taloyhtiön maksavan pesun, olen pystynyt todistamaan, että oksennus ei ole asunnostani lähtöisin. Katsotaan, mitä vastaa.
Ja kyllä, rahaa on mennyt aivan helvetisti muuttamisiin. Ja miten raskasta se on. Onneksi en kiinny seiniin enkä tavaroihin, ne ovat koko ajan vähentyneet, johtuen jatkuvista muutoista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
36 - kyllä se asunto löytyy airbnb:n sivuilta. Ensi viikonloppu näkyy olevan vapaana, ihanaa, saa olla rauhassa. Ellei sitten tule viiime hetken buukkausta.
Isännöitsijä välttelee tuota pesuasiaa, ei vastaa edes suoraan kysymykseen. Nyt laitoin yhden kyselyn, jossa kerroin, että oletan taloyhtiön maksavan pesun, olen pystynyt todistamaan, että oksennus ei ole asunnostani lähtöisin. Katsotaan, mitä vastaa.
Ja kyllä, rahaa on mennyt aivan helvetisti muuttamisiin. Ja miten raskasta se on. Onneksi en kiinny seiniin enkä tavaroihin, ne ovat koko ajan vähentyneet, johtuen jatkuvista muutoista.
Ap
Miksi muut asukkaat pitäää maksaa se oksennus? Pyydä uudestaan siltä Airnb-asunnon omistajalta. Onko sulla kotivakuutus? Voi mennä myös siihen.
Voit myös ottaa yhteyttä taloyhtiön hallitukseen. Hallitus valitsee isännöitsijän. Tiedot löytyy todennäköisesti taloyhtiön ilmoitustaululta tai netistä taloyhtiön sivulta jos sellaiset on.
Isännöitsijät ovat nykyisin melkoisia nössöjä, toisin oli ennen kun pitivät jöötä ja hyvää huolta taloyhtiöistä.