Miksi työtön ei mene yrittäjäkurssille ja ryhdy yrittäjäksi?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvii kurssin yrittämiseen niin tuskin on sellainen persoona joka sopii yrittäjäksi.
Pienen tuen saaminen perustamisvaiheessa vaatii tuon kurssin, ainakin silloin kun itse perustin
Ja minä kun luulin että koko homman tarkoitus on pärjätä itse eikä vain vaihtaa luukkua josta mankuu tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä ei yleensä ole pääomaa valmiina yrityksen perustamista varten.
Siivousfirman perustaminen ei vaadi pääomaa.
En tiedä mistä moinen ajatus, mutta millä aiot asiakkaiden kodit yms paikat siivota? Kuvittelitko käyttäväsi asiakkaiden välineitä? Entä millä menet paikan päälle? Julkisilla imuri kainalossa? Todellakin erikoisaineet ja -välineet vaatii rahaa eikä kukaan halua mitään amatööriä kotiinsa jolla ei ole kuin joku mummon vanha moppi mukana.KAIKKI yritystoiminta vaatii pääomaa edes jonkin verran.
ammattimainen välineistö,myös koneita, työvälineiden huolto,omat työasut, oma auto ja kulut, laadukkaat välineet-vakuutus kunnossa, mahdollisuus pilata asiakkaan materiaalit jos ei omaakaan kotia osaa hoitaa. ammattimainen ote,ihan eri kuin kotonas hössit. aina puhtaat välineet,eli varusteet riittää ja huollat niitä. voit ja osaat opastaa esim perhettä ylläpitosiivouksessa,pesuaineet happamuudet-ph jne. työteho lähtee ammattimaisuudesta-eli koulutusta. sairaalatkin vaatii aina siistijiltään-laitossiivojan koulutuksen.
noita yrityksiä sammuu ja kotitalousvähennyskin vietiin-moni sinnittelee onko varaa palkata kotiin siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömät ala sijoittaa ja rupea osakkeen omistajiksi?
Saako työttömänä olla sijoituksia? ilman että se vaikuttaa tukiin.
Saa. Jokainen työtön, joka ei hae ainakaan toimeentulotukea, eikä jatkossa asumistukea voi sijoittaa vaikka kaiken perityn omaiisuutensa. Aina on voinut. Ei omaisuutensa perineet yleensä kyllä kortistossa hengaa. En minä ainakaan odottelisi soittoja hakematta jääneistä työpaikoista, jos olisi rahaa tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voithan sinä mennä, onko sinulla jo liikeidea?
En tiedä onko tällä niin väliä? Tarkoitus on saada ihmisiä pois työttömän työnhakijan statukselta ja yrittäjyys kalskahtaa hienolta. Liikeidean laadulla ei ole väliä niinkään, vaan yrittämisen hengellä ja itsenäisellä toiminnalla.
Vapaasti käyttöön seuraava liikeidea: kannattaa perustaa ravintola, ihmiset syövät aina. Tuossa vain yksi esimerkki! Keksi itse omasi!
Mistä oikein revit näitä juttujasi? Ihmiset tekevät eväitä kotonaan ja ostavat ruokakaupoista valmisruokia yhä enemmän. Duopoli kahmii itselleen elintarvikkeiden lisäksi myös Alkon, ravintoloiden ja kohta apteekkienkin asiakkaat. K-kauppiailla menee paksusti ja lisää massaa on luvassa kun muut joutuvat lopettamaan.
Tubettaminen huvikseen ei tuota rahaa. Mutta jos on tehnyt sopimukset sisällön tuottamisesta ja myy sitä elikkä saa seuraajia , sitten saa tuloja niistä. Siinäkin on laki ja säännöt kuin verot. On yrittäjiksi aloittaneita reippaita nuoria koodaajia ja media alan osaajia joilla on takana vuosien koulutus. Myymälässä kassalla ei seisota kännykän kanssa kun asiakas on lähellä. Se asiakas maksaa sun palkan siitä että palvelut häntä ja käytät kassakonetta. Kun asiakas tekee itse sen työn hintojen pitää olla sitten miinus myyjän tuntipalkka.
Mä oon puolet iästäni tehnyt pientä extraa. Aikoinaan tein kollegan km korvaukset, oon leiponut leipää, nyt viljelen syötävää, saan kollegoilta kirppistavaraa, lisäksi on 2 huoneta airbnb käytössä. Vuodessa näistä tulee ihan ok summa, mutta ei näitä voi työkseen tehdä, jotta palkalla eläisi.
Sain hetki sitten kangasta, jonka sitten värjäsin. Pari iltaa meni, kun leikkasin, silitin ja ompelin. Tai ainakin 6 iltaa.
Näistä tulee tipuja myyntiin ennen ensi pääsiäistä. Ei näillä tuntipalkoille pääse, mutta jotain pientä kierrätysmateriaaleista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On olemassa firmoja, jotka tarjoavat aloitteleville siivousyrittäjille siivouskohteita. Ottaavat toki provikat siitä."
Ei ole.
Kyllä on. Se on niiden liiketoimintaa.
Mielikuvitusfirmoja.
Ei täällä maalla mitään kursseja järjestetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että jos tekisin firmassa kotisiivousta niin toki perustaisin oman yrityksen ja nostaisin itse massit ilman välikäsiä...
Okei. No ensinnäkin sinun tuntivelotus tulisi olla reilusti pienempi kuin esim. RTK:n ja mitä näitä nyt onkaan, koska miksi valitsisin sinut kuin tunnetun yrityksen? Mistä meinasit saada asiakkaat? Googletan kotisiivous, niin tulee muutama muukin firma ennen sinun firmaa ja päädyt jollekin googlen kolmannelle sivulle ja ei kukaan sinne asti päädy etsiessä kotisiivousta. Sitten kun katson, niin sinulla ei ole yhtään arvosteluita ja palaamme jälleen siihen kysymykseen, että miksi ottaisin sinut kuin tunnetun? Ilman kontakteja joudut painamaan hinnan todella alas, jotta sinulla on edes joku kilpailuvaltti, mutta siltikin kontaktien puuttumisen takia asiakaskunta tulee jäämään pieneksi. Mitä meinasit tehdä tämän asiakaskunnan kasvattamiselle
no tekeehän noikin jotain lehti tms mainosjakoa luukkuihn tai netissäkin,mutta noita näkee jakamassa lehtisiä luukkuihin ja ilmaisjakelulehdissä halvat ilmoitukset.osta-myy- työsuorituksia-näkee noita. ja kuka uskaltaa päästää kotiinsa minkä vaan tyypin-onko ammattiosaaminen-koulutus- välineistöä. valvonta hänestä vrt kun firman työntekijä tulee isommasta ketjusta.
vienkä takit matot täkit sol pesulaan,jossa tiedetään miten puhdistetaan ja on valvonta kuin naapurin mamma pesseeeee siunkin vaativat tahrat ja joo kemialliset pesut onnistuu samallaja prässäykset mankeloinnit ja turkikset erityisesti osataan..
Viisastelijat voi itse alkaa yrittäjäksi ja vapauttaa työpaikkansa työttömille. Toki kuka tahansa voi yrityksen perustaa, mutta on eri asia tienaako sillä mitään ja tuetkin loppuu samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa sijoittaminen on helpompaa kuin työnsaanti tai yrittäjyys, kunhan nyt ensin ois ollut töissä ja säästänyt rahaa tai sit vaikka perinyt. Pörssi ei kattele sun supliikkitaitoja, pärstäkerrointa, verkostoja, kokemusta tai ties mitä, vain sun taidot ratkaisee.
Mä nostan vielä ansiosidonnaisen jämät ja jos siihen mennessä en oo työllistynyt, keskitys sijoitushommeleihin.
Yksi bear sertifikaatti myöhemmin meemiosakkeeseen tai bull sertifikaatti mihin tahansa Suomiosakkeeseen, ja jo on kaikki rahat menny😅😅
Niin vakuutukset , jos sä tuhoat pöydän pinnan tai lattian. Rikot jotain tai sotket. Joku kaatuu sun jättämään pesuaineeseen liukastuu tai kaatuu harjaan. Pahalle haisevat välineet kertoo ettet puhdista niitä. Huiskit pölyt liikkeelle hengitysilmaan . Asiakas maksaa tuntipalkan joten sä et voi myöhästyä etkä jättää tekemättä. Käytte kouluja , sitten voi miettiä. Esimerkiksi joku pakkaustyö on helpompi tai kokoomatyö. Tai joku missä on työpaikka koulutus ja harjoittelu. Voi yrittää hakea johonkin ammatilliseen koulutukseen . Tai kurssille. Myös työväen opistossa on lyhyitä kursseja kuten suomen , ruotsin, englannin kurssit ja valokuvaus tai ATK kursseja. Myös taide. Ruuan laitto kurssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä ei yleensä ole pääomaa valmiina yrityksen perustamista varten.
Siivousfirman perustaminen ei vaadi pääomaa.
Polkupyörällä ajat kohteisiin, imuri tarakalla, moppi kanalossa, lasta toisessa, pesuämpäri tangossa, reppu täynnä aineita, rättejä, sieniä, hanskoja, roskapusseja ja kaikki nämähän on ilmaisia.
just ja pesukoneet laitteet ryabi tms koneellinen pesuri päänpäällä, ja osaat hommasi-vakuutus -kukaan perhe tuollaista ota jos ei koulutusta, ilmiasu habitus, välineistä roinaa, kun kysytään ph-happamuudet-pintpjen puhdistus miten -millä. ollaan öönä. tuhoa toisen kotiin tekemään. kun ei professionaalisuutta, työ kestäääää ja tuntiveloitus kasvaaa kun nyysäää kiitos ei. koulutusmeriitti. et pääse ilman laitossiivoojan -siivousteknikko- edes ns perehdyttämisella vain, laitoksiin. kyll se oppii kun joku näyttää, nyt vaaditaan koulutus noihinkin paikkoihin miten siivotaan hygienisesti, koneiden käyttö jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa sijoittaminen on helpompaa kuin työnsaanti tai yrittäjyys, kunhan nyt ensin ois ollut töissä ja säästänyt rahaa tai sit vaikka perinyt. Pörssi ei kattele sun supliikkitaitoja, pärstäkerrointa, verkostoja, kokemusta tai ties mitä, vain sun taidot ratkaisee.
Mä nostan vielä ansiosidonnaisen jämät ja jos siihen mennessä en oo työllistynyt, keskitys sijoitushommeleihin.
Yksi bear sertifikaatti myöhemmin meemiosakkeeseen tai bull sertifikaatti mihin tahansa Suomiosakkeeseen, ja jo on kaikki rahat menny😅😅
Ihan perusholdaus on kannattaa jos ei jaksa perehtyä ja vaikka perehtyskin, niin ei kaikkia rahoja yhteen kohteeseen. Hullu saa olla muttei tyhmä.
Kannatetaan perustuloa kaikille ja kukin tekee minkä osaa sen päälle. Kansalaispalkka.
Yrittäjyys on idioottimaisin ratkaisu tässä taloustilanteessa. Lähipiirissä on kaatunut useampi pienyritys parin vuoden sisällä, ja moni tuttu saanut potkut kun työpaikka on mennyt nurin tai jotutunut talousvaikeuksiin. Monella tulee myös moraali vastaan, eikä halua tyrkyttää mitään krääsää, hilavitkutinta tai pilipalipalvelua muille.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon puolet iästäni tehnyt pientä extraa. Aikoinaan tein kollegan km korvaukset, oon leiponut leipää, nyt viljelen syötävää, saan kollegoilta kirppistavaraa, lisäksi on 2 huoneta airbnb käytössä. Vuodessa näistä tulee ihan ok summa, mutta ei näitä voi työkseen tehdä, jotta palkalla eläisi.
Sain hetki sitten kangasta, jonka sitten värjäsin. Pari iltaa meni, kun leikkasin, silitin ja ompelin. Tai ainakin 6 iltaa.
Näistä tulee tipuja myyntiin ennen ensi pääsiäistä. Ei näillä tuntipalkoille pääse, mutta jotain pientä kierrätysmateriaaleista
verottaja on tietoinen kaikesta. ei- oot nolo, käyttäydy, ott ite kana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käski laittaa kaikki rahat yhteen kohteeseen
"Ihan perusholdaus on kannattaa jos ei jaksa perehtyä ja vaikka perehtyskin, niin ei kaikkia rahoja yhteen kohteeseen. Hullu saa olla muttei tyhmä."
Jos luulet poikaparka selviäväs pelkästään osakkeenpidolla ilman muiden sijoitusinstrumenttien ja markkinoiden opiskelua, niin parempi vain keskittyä työnhakuun😂😂
Amen. Koulutus kuuluu olla myös siivoustyössä , vaikka usein keikkalaisilla ei ole. Omat sinun omat siivousvälineet on tarkoitettu sinun asuntosi siivoamiseen eikä muiden. Nyt saatte tehdä parannuksen tartunta tautien virusten bakteerien levittämisestä heti. Jos mennään jonkun kotiin siivoamaan käytetään siellä olevia välineitä . Paitsi suojakäsineet on sinun. Sä et voi siirtää bakteereja asunnosta ja paikasta toiseen. Sä käytät jonkun kodissa sen omia välineitä ja puhdistat ne käytön jälkeen kuin tyhjennät roskat ja imurin pussit. Et jätä mitään likaisena vaan peset siivousvälineet. Käytät jokaisessa talossa muutenkin sen omia välineitä. Etkä varastele. Yrittäjinä ihminen joutuu maksamaan kirjan pitäjän ja hallitsemaan kuitit , kuin antamaan asiakkaalle kuitin ja maksamaan ennakkoveron sekä itselleen vakuutukset. Yrityksen raha tulee asiakkaalta ja siitä maksetaan vero. Se ei ole ikäänkuin pelkkää tuloa . Vastuu työnlaadusta kuin laillisuudesta. Sekä aikatauluista kuin asiakkaan kohtelusta hänen oikeuksistaan. Ei todella voi viedä kenenkään kotiin likaisia välineitä. Työvaatteet pitää huoltaa joka viikko ja pestä. Työkengät on oltava asianmukaiset. Vakuutus ei korvaa jos laiminlyö määräykset. On nähty kyllä kun pölyhuiskun kanssa heilutaan ,sen saman, asunnosta toiseen ylimielisesti. Työt loppui siihen. Veroja maksamattomia , kielitaidottomia, laittomia yrittäjiä on monessakin paikassa. Myös lastenhoidossa ja jopa kassoilla. Juuri ne jotka " unohtaa" antaa välistä setelin takaisin . Oho. Koulutus ja kielitaito. Lain tuntemus ja yrityksen lakisääteiset jutut on ensin osattava. Kirjanpito ja verotus. Hygienia ja siivoustekniikka. Luvat pitää anoa itse. Jos on töissä toisella hän hankkii luvat.