Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka tuli ja tili tyhjeni. Käteen jäi 70€

Vierailija
01.10.2025 |

Mitenkähän tässä kuussa sitten?

Kaikki laskut tuli kerralla. Lasten harrastukset, veden tasaus, auton korjauksen lasku (auto velaton) ja eläinlääkärin lasku. Puhumattakaan sitten niistä vk vaatteista, jotka tilasin tietämättä että autoon ja eläimeen tulee menemään toista tonnia.

Huhheijaa. Toki miehellä on rahaa ja ostaa tarpeelliset ruuat ja muut, mutta aika kapealta näyttää tän kuun elämä kun on 70€ tilillä, eikä me mitään kroisoksia todellakaan olla.

Menee kyllä ensi vuoden puolelle tästä palautuminen.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta lukea tällaista valitusta, kun on itse OIKEASTI köyhä. Terv, minimi-eläkeläinen

Vierailija
2/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaat nyt varautua ja säästää pikku hiljaa vuoden aikana kun jaat tuon summan 12:lla ja pistät erikseen laskutilille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon ja eläimeen toista tonnia...jeppistä jee

Vierailija
4/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei oo lemmikki joutunut koskaan äkillisesti hoitoon päivystysaikana? Tai autoon tullut laitettavaa? Järkevämpää on korjata auto joka palvellut monta vuotta, kun lähteä vaihtamaan. Auto on aika huono sijoitus.

Ap

Vierailija
5/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin taas palkkakuittia ja mietin, että verottaja vei 2800 e, sillä maksetaan mukavaa elämää niille, jotka eivät halua tehdä töitä.

Vierailija
6/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirrän joka kk erilliselle laskutilille x-summan rahaa. 

Esim. vuoden aikana tulee arviolta tiedossa olevia laskuja yhteensä 10 000e edestä, lisään vielä ylimääräisiin laskuihin (lääkäri,auto yms.) Esim. 5000e. Laskut yhteensä 15 000e. Jaan tuon summan joka kuukaudelle, eli siirrän laskutilille 1250e/kk. Näin ollen ei tule ongelmia jos sattuu yhdelle kuukaudelle useampi suurempi lasku.

Vierailija
7/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Autoihin menee helposti paljon rahaa, remppoihin jo helposti toista tonnia.

Eläimiinkin menee tosi paljon, jos on kipeinä, tonnikaupalla. Mitä ihmettelet?

Vierailija
8/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaikealta lukea, miten paljon toisilla on rahaa käytössä. Itse elän työttömyysturvalla 650 e/ kk. Itsellänikin on eläimiä, niitä varten pidän piirongissa kassaa, sillä en jätä yhtään eläinlääkärikäyntiä väliin, jos tarvis on, se on varma. Pyörittelet noissa lauseissa tuhansia euroja, ja hämmästelet jälkikäteen, miten paljon meni. Tästä huomaa sen, että kun elää todella pienillä tuloilla, tuommoista hämmästystä ei yksinkertaisesti tule. On oltava kontrollissa ja kurissa koko ajan.

Vierailija
9/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskuria pitäisi kerätä ja olla enemmän. Toki se ei nyt tähän hetkeen auta, mutta pidä jatkuvasti mielessä. Perinpohjainen suunnittelu auttaa vähän, jos saa edes ne tietämänsä vakilaskut siroteltua vuoden ajalle tasaisesti. 

Jaksamista. Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa.

Vierailija
10/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia AP, älä anna kateellisten kotkotusten häiritä.

Kaikilla meillä on ongelmamme, kiitos että uskalsit avautua.

Vierailija
11/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi ap, mulla jää palkasta aina 1500-2300€ ylimääräistä. Koita pärjätä👍🏽

Vierailija
12/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. vuoden aikana tulee arviolta tiedossa olevia laskuja yhteensä 10 000e edestä, lisään vielä ylimääräisiin laskuihin (lääkäri,auto yms.) Esim. 5000e. Laskut yhteensä 15 000e. Jaan tuon summan joka kuukaudelle, eli siirrän laskutilille 1250e/kk. Näin ollen ei tule ongelmia jos sattuu yhdelle kuukaudelle useampi suurempi lasku.

Pienituloisen on aika hankala siirtää 1250e yhtään mihinkään.

Vierailija
13/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisen on aika hankala siirtää 1250e yhtään mihinkään.

No nuo summat olivat keksittyjä, oikeasti siirrän 650e, joka riittää minun vuoden laskuihin.

Pointti oli se, että jaa koko vuoden laskut joka kuukaudelle, niin rahaa kuluu tasaisesti, eikä tule tuollaista tilannetta kuin ap:lle.

Vierailija
14/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei oo lemmikki joutunut koskaan äkillisesti hoitoon päivystysaikana? Tai autoon tullut laitettavaa? Järkevämpää on korjata auto joka palvellut monta vuotta, kun lähteä vaihtamaan. Auto on aika huono sijoitus.

Ap

Totuus: auto on vtun huono sijoitus mutta pakollinen hyvin monelle.

Vierailija
15/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisillahan piti olla rahaa tilit pullollaan, ei taida olla. Jotainhan näiden poliitikkojen piti keksiä ja syyllistää kun tyoerät toimet eivät edelleenkään pure.

Vierailija
16/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin taas palkkakuittia ja mietin, että verottaja vei 2800 e, sillä maksetaan mukavaa elämää niille, jotka eivät halua tehdä töitä.

Luuletko että just ne sun 2800 e menee esim. etuuksiin?!

Vierailija
17/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisillahan piti olla rahaa tilit pullollaan, ei taida olla. Jotainhan näiden poliitikkojen piti keksiä ja syyllistää kun tyoerät toimet eivät edelleenkään pure.

Joillain on tilillä satojatuhansia tai miljoonia ja suurella osalla ei mitään tai enintään muutama tonni. Keskiarvo ei kerro mitään.

Vierailija
18/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu pahalta lukea tällaista valitusta, kun on itse OIKEASTI köyhä. Terv, minimi-eläkeläinen

Tuntuu vielä pahemmalta lukea että oikeesti köyhä ei tajua että ihmiset maksaa itse laskunsa eikä mitään jää. 

Ymmärrän aloittajaa täysin, onneksi eläinlääkäri laskut olen saanut osissa 

Vierailija
19/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Autoihin menee helposti paljon rahaa, remppoihin jo helposti toista tonnia.

Eläimiinkin menee tosi paljon, jos on kipeinä, tonnikaupalla. Mitä ihmettelet?

Ihmettelen sitä että pitää joku elukkakin olla vaikka on persaukinen.

Vierailija
20/58 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia AP, älä anna kateellisten kotkotusten häiritä.

Kaikilla meillä on ongelmamme, kiitos että uskalsit avautua.

Minua hämmästyttää että köyhät on kateellisia jopa siitä ettei yllättävien menojen jälkeen jää kuin 70 euroa, oikeasti joku kateellinen jopa yllättävistä laskuista 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi