Neljä vuotta ostin hienon pyörän, 800 e, ja nyt se on jo kelvoton. Korjaus maksaa 350 e
Eikun romuksi. Ei kannata ostaa kallista pyörää.
Kommentit (71)
5v vanha purä,500€. Perusteellinen vuosihuolto n 200€ + uudet sisärenkaat yms. Pyörä meni jätteeksi, halvempi ostaa keväisin uusi pyörä kuin huoltaa vanha, kiitos järjettömän työn verotuksen. Pitäisi työskennellä 2-3 päivää, että saa maksettua tunnin korjauksen. Joku ei vaan täsmää tässä yhtälössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 euroa vuodessa. Jos olet pyöräilemällä säästänyt julkisen liikenteen lipuista esim. 30 euroa kuukaudessa jäät vielä voitolle. Plus terveyshyödyt.
Sähköpyörästä ei saa terveyshyötyjä.
Se ei kulje ilman polkemista.
Meillä on Lankeleisi jolla voi valita ajoavustuksen tason tai ajaa kokonaan polkematta, kuin mopolla.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Meridan pyörä ja urheilukaupasta ostettu. Meikä vanha kääkkä luuli että nyt on hyvä peli. Huollossa käytetty säännöllisesti ja maksanut niistä vielä yhteensä satasia. Nyt sitten ketjut kuluneet, takapyörä lenksuu kahdeksikon muotoisena, pinnoja irronnut, soittokello murentunut irti, heijastimet murentuneet irti, satulan säätömekanismi rikki jne. Siis saatana että en enää ikinä osta mitään kallista. Ei kestä! Ja täällä pk-seudulla vielä kaikenlisäksi varastetaan kalliit pyörät samantien. Tämäkin varastettiin kerran, mutta löysin sen.
tohon saa todennäköisesti sopivan kiekon puuilosta/biltemasta parilla kympillä. Pitää tietää onko pikalinkut ja pakasta tietoja, mutta ei ole mitään rakettitiedettä. No joo pakka-avain tarvitaan, kävelet lähimpään huoltoon ei maksa kolmeasataa
Heijastimilla muutenkaan tee mitään ja kai nyt jokainen osaa soittokellon vaihtaa. Noista on ainoa vaikeampi juttu pakan lisäksi ketjut, tarvitsee ketjunpoikkasijan, huollossa hoituu sekin nopeasti
Mä sain lahjaksi Monarkin 3-vaihteisen mummopyörän 11 vuotta sitten. Hyvin toimii edelleen.
800€ ei saa hienoa pyörää mun mielestä. Omani ei sähköpyörä maksoi 4300€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 euroa vuodessa. Jos olet pyöräilemällä säästänyt julkisen liikenteen lipuista esim. 30 euroa kuukaudessa jäät vielä voitolle. Plus terveyshyödyt.
Sykemittarini on vahvasti toista mieltä.
Kiinalaispinnojen ruuvinipat on tehty hieman ylisuureksi ja kierre sen sisällä lyhyeksi => pettää nopeammin ja vanne kieroontuu. Ja uutta tilalle, hah hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei kulje ilman polkemista.
Meillä on Lankeleisi jolla voi valita ajoavustuksen tason tai ajaa kokonaan polkematta, kuin mopolla.
Olethan muistanut ottaa pyörääsi lakisääteisen liikennevakuutuksen?
Pyörähuoltojen hinnoittelu on kyllä Suomessa tehty sellaiseksi, että kannattaa opetella huoltamaan itse. Ei se niiden firmojen vika ole, koska pitää siitä saada kannattavaa.
Itsellä 3000 e pyörä ja kyllä huoltoon menee useampi satanen vuodessa. Pyörässä on kuluvia osia, joita pitää vaihtaa, jos paljon ajaa - aivan samalla tavalla kuin vaikka autossa. Ketjut, jarrupalat, jarrulevyt, pyörät ym.
Mutta jos minulla olisi auto, niin siihen ehkä 500 euroa yhdessä kuukaudessa, jos laskee hankintahinnan mukaan. Auton huolto on kallista lystiä.
Sitä mieltä kyllä olen, että on järjetöntä, miten paljon yksityisautoilua verotuksella tuetaan. Jos kulkee pyörällä töihin, niin verovähennyksestä ei hyödy käytännössä mitään.
kallis pyörä on suhteellinen käsite. Mulla kolme fillaria ja halvin on 1800 €, kallein 5000 €. Luomupyöriä kaikki.
Joutuu niitäkin huoltamaan ja 70 % huolloista teen itse
Vaikka ostaisit 5000€ pyörän, niin sitä pitää huoltaa vuosittain ja huolto voi maksaa esimerkiksi 200-400 euroa.
Ei toi ole edes kallis. Trekin sivuilla on ne pyörät jotka maksaa yli 40 000 euroa.
Älä osta mitään pyörää jonka huoltamista et jaksa opetella.
Pyöristä löytyy paljon keskusteluita ja sen oman merkin heikkoudet löytyy niistä keskusteluista aika äkkiä.
Kokemusta on että renkaissa ei ilma enää pysy. Mistä löytäisin mä sisäkumin joka on kumia eikä kiina muovia? 40 vuotta vanhaa ilmaa oli mummolan pyörän kumissa.
Vierailija kirjoitti:
800€ ei saa hienoa pyörää mun mielestä. Omani ei sähköpyörä maksoi 4300€.
Kyllä mulla on alle 500€ maksanut hieno Monark. Ei pelkkä kallis hinta tee mistään asiasta hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 3000 e pyörä ja kyllä huoltoon menee useampi satanen vuodessa. Pyörässä on kuluvia osia, joita pitää vaihtaa, jos paljon ajaa - aivan samalla tavalla kuin vaikka autossa. Ketjut, jarrupalat, jarrulevyt, pyörät ym.
Mutta jos minulla olisi auto, niin siihen ehkä 500 euroa yhdessä kuukaudessa, jos laskee hankintahinnan mukaan. Auton huolto on kallista lystiä.
Sitä mieltä kyllä olen, että on järjetöntä, miten paljon yksityisautoilua verotuksella tuetaan. Jos kulkee pyörällä töihin, niin verovähennyksestä ei hyödy käytännössä mitään.
Voisitko täsmentää, yksityisautoilua tuetaan? Pyöräilijät ei ät juuri maksa veroja, ainoastaan pyörän hinnan alv. Autossa on paljon erilaisia veroja, yhteiskunta romahtaisi yhdessä yössä, jos autoilijoiden verot laitettaisiin kuluja vastaavaksi.
Vanha uhriutumiben, pyöräilijät maksaa yhteiskunnan pyörittämisen, vähän kuin tuolla elävät, joiden tuilla saatu ostovoima pitää veroillaan vähemmistön työllistettynä 🤡
Löpötihöpöti. Laadukas pyörä ei mene aktiivipolkijallakaan miksikään 5 vuodessa. Renkaat, ketju ja ratttaat uusiksi tarvittaessa.
Ostin 2008 Maxi-Makasiinista ykkössatasilla 21-vaihteisen pyörän, Shimanon vaihteet ja kerran on pitänyt kiristää venynyttä vaihdevaijeria, mutta muuten on vaihteet pelanneet, tosin ajan melko vähän sillä vain kesäisin, renkaitakaan en ole vielä uusinut, tosin on aika halkeilleet pintakumit jo, mutta sisärengashan sen ilman pitää.
Etupyörän navan kiinnitysmutterit oli kerran löystyneet, paljastui vasta kun ensin alkoi etujarrupalat pitää ärsyttävää kiljuntaa, syytin tietysti niitä jarruja ja koetin säätää niitä mutta ääni ei poistunut. Sitten alkoi jo ohjaus täristää käsille ajossa ja huomasin viimein välyksen etupyörän kiinnityksessä. Ne kiristämällä täristys ja ylimääräiset äänet hävisi samantien, ja pyörän kulku herkistyi myös selvästi kun etupyörä asettui oikeaan asentoon. Välillä ihmettelinkin miten raskas pyörä on ajaa mutta arvelin että olen vain huonossa kunnossa itse :D
Pyörän tyypilliset viat:
- penkki päin persettä
- ketjussa reikiä
- renkaat laahaa maata