Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen superpitkien hiusteni leikkaamista koska en pidä siitä miltä pitkät hiukset näyttävät hupullisen takin kanssa

Vierailija
01.10.2025 |

Mulla on (ja tulee jatkossakin olemaan ainakin seuraavat vuodet) syksystä kevääseen pelkästään hupullisia takkeja. Olen yrittänyt etsiä huputtomia maihinnousutakkeja yms. mutta en ole löytänyt. Sen takia kuljen nyt sitten huppu selässä roikkuen vaikka vihaan huppuja. Erityisesti on alkanut häiritä se miltä superpitkät hiukseni näyttävät hupullisen takin kanssa kun ne muodostavat "kyttyrän" kulkiessaan hupun päältä. Näin tänään naisen jolla oli juuri olkapäiden yli ulottuvat hiukset ja ne näyttivät niin hyvältä hupullisen takin kanssa. Latvat loppuivat siihen mistä huppukyttyrä alkoi. Asettuivat niin kivasti. Nyt meinaan siis leikata alaselkään ulottuvat hiukseni koska olen alkanut inhota huppu+pitkät hiukset -yhdistelmää. Huono puoli on että kesällä taas kun pärjään ilman noita hupputakkejani, pitkät hiukset näyttävät kauniilta. Äitini ehdotti että pitäisin syksystä kevääseen koko ajan esim. sivulettiä mutta en halua koko aikaa pitää samaa kampausta. Onko muita joilla sama ongelma (ollut)?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohtalotoverisi ja omalla kohdallani päädyin leikkauttamaan tukkani. Hiukset olivat niin pitkät, että peittivät kokonaan pyllyni jos ne oli takana. Nyt mulla on muistona makkarin seinällä puoli metriä pitkä vaalea letti!

Vierailija
22/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohtalotoverisi ja omalla kohdallani päädyin leikkauttamaan tukkani. Hiukset olivat niin pitkät, että peittivät kokonaan pyllyni jos ne oli takana. Nyt mulla on muistona makkarin seinällä puoli metriä pitkä vaalea letti!

Korjaan. Kävin mitaamassa letin rullamitalla ja sen pituus on 80 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän tätä yhdeksi turhimmaksi valituksen aiheeksi historiassa. Ei ihme, että ihmiset ei enää kestä vastoinkäymisiä.

Vierailija
24/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on irrotettavia huppuja,on on, tai käytä ompelimossa, muokkaavat hupun vek. harkitse nyt. joo toi niin totta , sivuprofiili ruma. itse jaan tukan kahtia -kahtapuolen kasvoja, , ei sentäs saproiksi-paitsi iltakävelyllä. kyll ne pysyy kahtapuolin poskia. latvat tungen takin sisään rintojen päälle piiloon,eivät kastukaan. mites tää idea olisi-ne lopullista ratkaisevaa päätöstä... niin kyllähän se tukka kasvaakin n 12kk takaisin jos kaduttaa. entäs letti niskaan tai just sivullekin. lämpimällä kelillä nuttura ihan ylös pallo tai niskaan päin nuttura tai ns banaaninuttura-ylhäältä alas, kalanruotoletit,ranskalainen letti,noissa se latvaosuus lyhenee niin ei jää niin paljon niskaan tukkamassaa.

Vierailija
25/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa vain hiuksia lyhyemmiksi, jos haluat kokeilla erilaista tyyliä. Kyllä ne kasvavat takaisin superpitkiksi, jos annat niiden kasvaa. 

Minä leikkuutin juuri superpitkät hiukseni olkapäille ulottuviksi. On minulla joskus ollut 1 cm siilitukkakin, ja siitäkin kasvoi superpitkä, kun annoin sen vain kasvaa. Välillä vain latvoja tasattiin.

Jos hiuksesi ovat olleet pitkään maksimimitassaan tai hyvin lähellä sitä, on sinun vaikea arvioida, kuinka nopeasti ne kasvavat, kun ovat lyhyemmät.

Vierailija
26/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus ihmiset on avuttomia. Ei jumankauta osata omia hiuksia asetella toimivasti, jos takissa on huppu?! 

Vierailija
27/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet käyttämään ompelukonetta ja voit saksilla leikata hupun pois jos siinä ei vetskaria tai nappeja ole.

Vierailija
28/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Ei ole ollut ongelmaa. Juuri tänään kävin ulkoilemassa huppukyttyrän kanssa. En usko, että muutti elämääni millään tasolla tämä huppukyttyrä. Useimmiten hiukset ovat kuitenkin kiinni, sillä käytännöllistä. Tänään poikkeuksellisesti ulkoilutin niitä kyttyrän päällä.

Vierailija
29/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaa vain hiuksia lyhyemmiksi, jos haluat kokeilla erilaista tyyliä. Kyllä ne kasvavat takaisin superpitkiksi, jos annat niiden kasvaa. 

Minä leikkuutin juuri superpitkät hiukseni olkapäille ulottuviksi. On minulla joskus ollut 1 cm siilitukkakin, ja siitäkin kasvoi superpitkä, kun annoin sen vain kasvaa. Välillä vain latvoja tasattiin.

Jos hiuksesi ovat olleet pitkään maksimimitassaan tai hyvin lähellä sitä, on sinun vaikea arvioida, kuinka nopeasti ne kasvavat, kun ovat lyhyemmät.

Nuorella ehkä 15-20cm vuodessa, aikuisella 10-15cm ja vanhuksilla ne eivät kai enää oikein kasva. Ainakaan kaikilla. 

Vierailija
30/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorella ehkä 15-20cm vuodessa, aikuisella 10-15cm ja vanhuksilla ne eivät kai enää oikein kasva. Ainakaan kaikilla. 

keskiarvo sentti per kk. jos syöt sinkkiä noin 2-3 kertaa viikossa ja moni b vitamiiniä noin 3x vko voi äityä kasvamaan enemmänkin. sitten kesällä jos paljoin marjoja syöt,ravinteita jne. kylmällä vedellä huuhtelu kirvoittaa päänahan verenkiertoa..

Vierailija
31/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kiharapehko ettei kyttyrähuppu alta juuri erotu. Mutta pipon kanssa hiukset jää ärsyttävästi hupun päälle, niin silloin tungen hiukset sinne huppuun, tai vedän hiukset eteen molemmin puolin hartioiden yli.

Mutta kesällä pidän hiukset yleensä ponnarilla tai nutturalla, koska ovat niskassa ja selässä niin kuumat.

En niinkään ajattele onko pitkät hiukseni rumat vai hienot, on vaan luonnokiharina käytönnöllisimmät pitkinä.

Vierailija
32/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi ongelman suuruutta, oi, oi! Mikä ihme neuvoksi?

Vierailija
33/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkoko ne hiukset on olla selän puolella, laita molemmille sivuille

Vierailija
34/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei, ei! Älä leikkaa! t. mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi