Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen superpitkien hiusteni leikkaamista koska en pidä siitä miltä pitkät hiukset näyttävät hupullisen takin kanssa

Vierailija
01.10.2025 |

Mulla on (ja tulee jatkossakin olemaan ainakin seuraavat vuodet) syksystä kevääseen pelkästään hupullisia takkeja. Olen yrittänyt etsiä huputtomia maihinnousutakkeja yms. mutta en ole löytänyt. Sen takia kuljen nyt sitten huppu selässä roikkuen vaikka vihaan huppuja. Erityisesti on alkanut häiritä se miltä superpitkät hiukseni näyttävät hupullisen takin kanssa kun ne muodostavat "kyttyrän" kulkiessaan hupun päältä. Näin tänään naisen jolla oli juuri olkapäiden yli ulottuvat hiukset ja ne näyttivät niin hyvältä hupullisen takin kanssa. Latvat loppuivat siihen mistä huppukyttyrä alkoi. Asettuivat niin kivasti. Nyt meinaan siis leikata alaselkään ulottuvat hiukseni koska olen alkanut inhota huppu+pitkät hiukset -yhdistelmää. Huono puoli on että kesällä taas kun pärjään ilman noita hupputakkejani, pitkät hiukset näyttävät kauniilta. Äitini ehdotti että pitäisin syksystä kevääseen koko ajan esim. sivulettiä mutta en halua koko aikaa pitää samaa kampausta. Onko muita joilla sama ongelma (ollut)?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä hiukset kiinni hupputakin kanssa kulkiessa, ei sen tarvitse aina olla sivuletti. 

Vierailija
2/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superpitkät hiukset eivät ikinä näytä hyvältä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa takeissa on irrotettava huppu.

Vierailija
4/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyttyrä niin kauhealta näytä, kaikki tajuavat, että siellä on huppu alla. Itse en siksi viitsi lyhentää hiuksia, että ne olisivat sitten aina pitkin naamaa, jos tuulee ulkona. 

Vierailija
5/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä hiukset kiinni hupputakin kanssa kulkiessa, ei sen tarvitse aina olla sivuletti. 

Mulle ei sovi oikein mitenkään hiukset kiinni. Sivuletti näyttää siedettävältä.

Vierailija
6/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kotiompelimo poistaa huput takeistasi. Jos lopputuloksen ulkonäöllä ei ole kovasti väliä, voit itsekin leikata huput pois takeistasi. Ostat vain kunnolliset sakset.

Vierailija
7/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitaitoinen ompelija vois auttaa poistamaan sen hupun?

Vierailija
8/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä leikkaa. Voithan kiertää letin nutturalle tai pään ympäri,tai kaksi lehtiä.  Leikkaa huppu mieluummin. Kyllä noita kynittyjä päitä näkee ihan riittävästi.

Vierailija
9/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa takeissa on irrotettava huppu.

Olen etsinyt sellaista missä on irrotettava huppu mutta en ole löytänyt. Niissä on aina ollut jokin muu "vika". Ei ole helppoa löytää sopivaa takkia kun eri tavoin rumia takkeja on niin paljon nykyään.

Vierailija
10/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkia käytetään ulkona ollessa, joten samapa se kai miten ne hiukset ovat silloin kiinni. Muutenkin on pimeää ja sateista suurimman osan aikaa, joten se huppu on päässä kuitenkin, tai sitten joku lakki. Kun tulet sisätiloihin, avaat hiukset.

Vierailija
11/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä hiukset auki. Mutta älä roikota niitä takana vaan vedä molemmilta puolilta hartian etupuolelle roikkumaan.

Vierailija
12/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tätä tietoa olen odottanut koko päivän! Kiitos tästä

Vierailija
13/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ajattelisi, etteivät anna takin määrätä hiustyyliä.

Ole vahvempi kuin takkisi!

Vierailija
14/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää.

Vierailija
15/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Parinvuoden välein käyn leikkauttamassa tukasta n. 30 senttiä pois. Ei sitä tartte sen enempää miettiä, aina se kasvaa takasin.

Huppuja en ole muuten joutunut miettimään paitsi jos sellaisen joutuu sateen takia laittamaan päähänsä niin sitten ponnari tai nuttura pitää avata jos haluaa että huppu mahtuu kunnolla.

Vierailija
16/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Mikä tahansa kotiompelimo poistaa huput takeistasi. Jos lopputuloksen ulkonäöllä ei ole kovasti väliä, voit itsekin leikata huput pois takeistasi. Ostat vain kunnolliset sakset.'

Tämä.

Nykyää takit useimmiten 

vetoketjulla tai napeilla irrotett.

hupulla varusteltuja, jopa

turkiskaulus

erikseen poistettavissa joissakin

malleissa. Ota kuvakaappaus

tai foto unelmarotsistasi.

Tee tällä kuvahaku, saat

screenillesi

lukemattomia takkiehdotuksia.

Ei sinun kannata kauniita

hiuksiasi katkoa. Naisen hiukset 

ovat hänen kruununsa. 

Vierailija
17/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä hiuksen takin sisällä

Vierailija
18/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään todella kova

päänsärky. Poistun hetkeksi lepäämään 

unimaski ja kylmä kääre otsallani. 

Hyvää päivänjatkoa. 👋

Vierailija
19/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei muuten ole myöskään hyvä, koska nutturasta tulee niin iso, että huppu putoilee päästä. 

-ohis

Vierailija
20/34 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on ongelma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi