Miksi te luulette että kotiäiti on täysin pulassa jos mies kuolee tai jättää?
Itse olen varmistanut taloudellisen turvan avioliitolla ilman avioehtoa, sekä miehellä on henkivakuutus jossa minä olen edunsaajana. Sairastumisen ja työkyvyttömyyden varalle on myös vakuutukset. En tosiaankaan jää tyhjän päälle jos elämä muuttuisi.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Naisen kannattaa katsoa, millaiselle miehelle ryhtyy kotiäidiksi ja sopia asia tarkasti kirjallisesti. Iso henkivakuutus, kunnon sijoitussalkku sekä likvidiä että epälikvidiä omaisuutta ja hätätilassa realisoitavia kelloja, koruja ja jalometalleja pitää saada. Silloin homma on molemmille reilu; mies tekee työt ja tienaa kunnolla, kuukaudessa vähintään viisinumeroisen summan nettona. Nainen hoitaa kodin ja lapset ja palkkaa tarvittaessa niihin apua. Päälle vielä naisellinen pukeutuminen ja säännöllinen seksi, niin elämä hymyilee.
Ryhtyy miehelle kotiäidiksi?
Wanharouva Tyhjäpää varmasti yritti tarkoittaa tehtävänimikettä kotivaimo.
Vierailija kirjoitti:
Naisellinen pukeutuminen? Seksi? Tuossa on onnistuttu tiivistämään se, minkä takia koko kotiäiti/ rouva -keskustelu saa niskakarvat pystyyn ja oksennusreaktion.
Jos tarttuu noin ilmiselvään trolliin, niin varmaan kaikki keskustelu saa niskakarvat pystyyn ja oksennusreaktion.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Naisen kannattaa katsoa, millaiselle miehelle ryhtyy kotiäidiksi ja sopia asia tarkasti kirjallisesti. Iso henkivakuutus, kunnon sijoitussalkku sekä likvidiä että epälikvidiä omaisuutta ja hätätilassa realisoitavia kelloja, koruja ja jalometalleja pitää saada. Silloin homma on molemmille reilu; mies tekee työt ja tienaa kunnolla, kuukaudessa vähintään viisinumeroisen summan nettona. Nainen hoitaa kodin ja lapset ja palkkaa tarvittaessa niihin apua. Päälle vielä naisellinen pukeutuminen ja säännöllinen seksi, niin elämä hymyilee.
Helpommalla pääsee, kun menee vaan töihin...
Vierailija kirjoitti:
Aina ihan liikuttaa tää huoli.
Varsinkin kotirouvakeskustelussa, kotiäitihän on eri asia, saa tukiakin.
Juu kyllä niihin hulppeiden tukien varaan kannattaakin oma ja lastensa leipä rakentaa pidemmän päälle. 😂
Sakset käy...
Vierailija kirjoitti:
Niin siis nainen sai tästä järjestelystä itselleen mitä?
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuntemani kotiäiti pärjäsi paremmin kun päihdeongelmainen miehensä kuoli. Lapsellekin oli helpompaa kun kotona oli taas turvallista.
Ja vihdoin kuoleman jälkeen mies toi rahaa perheeseen. Naimisissa, niin leskeneläkkeen, mutta ainakin lapsille perhe-eläkkeen.
Kannattaisi varautua myös naisen omalla sijoitussalkulla, eikä luottaa pelkkiin vakuutuksiin.
Ei se yksin perhettä pyörittäminen ole helppoa oli rahaa tai varsinkin jos on köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ikinä jätä kelvollista naistaan.
Kaksi työssäkäyvää aikuista hankkii enemmän eikä heidän koko elämänsä pyöri kodin ympärillä vaan päähän mahtuu muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisellinen pukeutuminen? Seksi? Tuossa on onnistuttu tiivistämään se, minkä takia koko kotiäiti/ rouva -keskustelu saa niskakarvat pystyyn ja oksennusreaktion.
Kuka haluaisi kantaa kotiin rahaa viisinumeroisen summan kuukaudessa, jos vastassa olisi ylipainoinen yliopiston naistutkimuksen professorilta näyttävä sukupuoleton örkki?
Ei taida Suomesta löytyä kauhean isoa joukkoa joka ansaitsee kuukaudessa viisinumeroisia summia.
Henkivakuutuksen edunsaajan voi aina muuttaa. Jos ero tulee, mies tuskin pitää sinut edunsaajana. Kannattaa varmistaa oma henkilökohtainen sijoitussalkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuntemani kotiäiti pärjäsi paremmin kun päihdeongelmainen miehensä kuoli. Lapsellekin oli helpompaa kun kotona oli taas turvallista.
Ja vihdoin kuoleman jälkeen mies toi rahaa perheeseen. Naimisissa, niin leskeneläkkeen, mutta ainakin lapsille perhe-eläkkeen.
Vaikka olisi naimisissa, on syytä tajuta, että jos ei ole itse työelämässä eli saa jotain tukia (esim.eläkettä yms), leskeneläkkeestä ei ole muuta nimi papereissa. Alat toki saamaan leskeneläkettä, mutta muut tuet vähenee samalla määrällä eli plus miinus nolla.
Isäni kuoli ja äitini sai kansaneläkettä ja takuueläkettä. Alkoi saamaan leskeneläkettä, joten kela lopetti kansan-sekä takuueläkkeen. Niin, veroprosentti tosin nousi reippaasti leskeneläkkeessä, että taitaakin mennä miinukselle...
Mä olin pitkään kotiäiti, mutta palasin työelämään osa-aikaisesti ja parin vuoden päästä siitä mies otti eron. Hain ja onneksi sain kokoaikatyön reilun vuoden hakemisen jälkeen. Naimisissa oltiin oltu lähes 15v , joten omaisuus meni 50-50. Pärjäsin lasten kanssa hyvin kun suurin rahareikä taloudesta lähti - paremminkin kuin ennen.
Miten kotiäiti osallistuu yhteiskunnalliseen elämään, että osaa opettaa lapsille muutakin kuin kotona olemista? Miten kotiäiti osaa auttaa lapsiaan, myös nuorina aikuisina, kun äiti itse on pudonnut kehityksen kelkasta?
Vierailija kirjoitti:
Miten kotiäiti osallistuu yhteiskunnalliseen elämään, että osaa opettaa lapsille muutakin kuin kotona olemista? Miten kotiäiti osaa auttaa lapsiaan, myös nuorina aikuisina, kun äiti itse on pudonnut kehityksen kelkasta?
Miksi oletat että äiti olisi vain kotona? On äitejä, jotka ovat aktiivisia ja tarjoavat lapsilleen monenlaista aktiivista tekemistä, muutakin kuin kotona olemista. Äitejä, jotka kehittävät myös itseään ja ovat mukana yhteiskunnallisissa toiminnoissa. Äitejä, jotka tuntevat lapsensa paremmin kuin äidit tai isät, jotka tunkevat lapsensa päivähoitoon ja isovanhemmille ettei itse tarvitse viettää aikaa heidän kanssaan. En sano, että kaikki vanhemmat jotka lapsensa, vievät päivähoitoon, tekisivät näin, mutta heitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Te olette miehesi kanssa osanneet hoitaa asianne kuntoon, mutta kaikki eivät osaa. Monelle se on ihan oikea tilanne sekin, että kuolema tai ero tarkoittaa tippumista taloudelliseen kuoppaan.
Mites naiset matalapalkka aloilla?
Eipä se heillekään ruususesti yleensä käy, jos ero tulee.
Moni lähäri lähtee lasten kanssa lähiöön kerrostaloon siinä vaiheessa syömään kaalisoppaa.
Vierailija kirjoitti:
Juha Ullgren on pedofiili
Ilmoitettu rikospoliisille herjauksesta ja kunnian loukkauksesta.
Eläkevakuutukset eivät toimi kotiäidin hyväksi.
Sijoittaminen on järkevämpää. kun on pari sijoitusasuntoa suojattu avioehdolla ja muu yhteinen omaisuus, niillä pärjää jonkin aikaa.
Tuo ettei kotiäiti työllisty on aika puppua. Riippuen tietty alasta, mutta pidetään jalat maassa, eikä haaveilla isosti. Duunarin hommia löytyy, jos niitä on valmis tekemään.
Sitähän se kotiäityyskin on. Ruuanlaittoa, siivousta, organisointia, tarjoilua, hoivaa..
Ryhtyy miehelle kotiäidiksi?