Jotkut ne ovat AINA etuajassa. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan oikeaan aikaan?
Mikähän tässäkin taas oli vikana... Asiallinen ja hyvä keskustelu.
Toinen näkökanta myöhässä keskusteluun
Jos sovitaan, että tullaan kylään klo.18.00, niin ei se tarkoita klo 17.00. Emme ole välttämättä kotona ja vaikka olisimmekin, niin meillä voi olla askareet vielä kesken.
Itse pidän jos vieraat tulevat mieluummin 18.15 kuin 17.45 jos ja kun tasalta tuleminen ei onnistu.
Kommentit (113)
Miehen kaveri on aina oven takana 20 minuuttia ennen ilmoitettua aikaa. Siis jos ollaan sanottu että iltaa voi tulla istumaan klo 19 eteenpäin, ovikello soi 18:40. Aina. Itse olen siinä vaiheessa vielä suoristamassa hiuksia ja joka kerta kyllä ärsyttää. Hänen kävelymatkansa meille kestää hädin tuskin 10 minuuttia, eli mistään pitkän matkan hankalasta arvioinnista ei ole kyse.
Paras ystäväni taas on joka paikassa 30-45 minuuttia etuajassa. Jos sovitaan että tavataan kahvilassa klo 15, hän on paikalla 14:35 ja itselläni on sitten kolmelta saapuessa sellainen olo kuin olisin myöhässä. "Voi ei, oletko kauan seissyt täällä kylmässä? -Nooo puolisen tuntia."
Vierailija kirjoitti:
Teki niin tai näin , aina väärinpäin . Parempi kun ei mene kylään ollenkaan , pysyy kotona vaan .
Menee ajallaan niin kaikki on tyytyväisiä.
Miula on adhd ja hahmotuskyvyn häiriö, joten olen aina myöhässä tai etuajassa. En kertakaikkiaan osaa arvioida,kauan matkaan menee! Esim jos aika keskustsairaalaan klo 14,kävelen sinne,matkaa 3km niin alan kävellä jo klo 12.30 etten vain myöhästy.
Itse olen 15 minuuttia etuajassa vähemmän tärkeisiin tapaamisiin. Tärkeisiin tapaamisiin 30 minuuttia - 1 tunti aikaisemmin. Ettei voi ainakaan syyttää että en ollut paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 15 minuuttia etuajassa vähemmän tärkeisiin tapaamisiin. Tärkeisiin tapaamisiin 30 minuuttia - 1 tunti aikaisemmin. Ettei voi ainakaan syyttää että en ollut paikalla.
Toivottavasti et ole sitten kärkkymässä ovelle että sisään pitää päästä aikaisemmin kuin on sovittu. Ihan ok jos kiertelet jotain korttelia ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tajua näitä etuajassa tulijoita. Miksi?
Minusta on mukavampi olla paikalla vähän aiemmin kuin myöhässä. Elämäni ei ole mitään sekuntipeliä, jossa maailma kaatuu, jos paikalla on 10min etuajassa eikä sekunnilleen silloin, kun on sovittu.
Miksi se ei toimi toisinpäin? Ei elämä ole sekuntipeliä jos tulee 10 min myöhässä.
Koska esim. elokuva alkaa silloin, kun sen on kerrottu alkavan eikä sinne enää pääse, jos on 10min myöhässä. Sama homma monissa muissakin asioissa. Lisäksi myöhästyminen antaa huonon kuvan.
Miksi sinäkin vihjaat, että täsmällisyys = myöhästyminen? Kun ei ole.
Myöhästely ei ole täsmällisyyttä, vaan piittaamattomuutta muista ihmisistä
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta tajuatko daiju että sillä tapaamallasi ihmisellä voi olla muuta ennen sinun korkeutesi tapaamista. Jos juhlat alkaa klo 19, niin juhlakalu saattaa seistä vielä suihkussa tuntia aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et ole sitten kärkkymässä ovelle että sisään pitää päästä aikaisemmin kuin on sovittu. Ihan ok jos kiertelet jotain korttelia ympäri.
En ole oven takana silloin. En vain luota siihen että liikenne toimii omien tarpeideni mukaan. Ei ole kerta tai kaksi että bussi jäänyt pysäkille kun ei enää moottori startannut esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Teki niin tai näin , aina väärinpäin . Parempi kun ei mene kylään ollenkaan , pysyy kotona vaan .
Näin juuri. Jos ei ole tervetullut, niin siitä voisi rehellisesti kertoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta tajuatko daiju että sillä tapaamallasi ihmisellä voi olla muuta ennen sinun korkeutesi tapaamista. Jos juhlat alkaa klo 19, niin juhlakalu saattaa seistä vielä suihkussa tuntia aikaisemmin.
En ole tunkemassa sisälle silloin. Odottaa voi jossain lähistölläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee ajallaan niin kaikki on tyytyväisiä.
Ajallaan tarkoittaa sitä, ettei myöhästy
Kokelepa lähettää lapset kouluun joka päivä myöhässä tai mene työpaikalle jokapäivä myöhässä, lääkäriinkin voisi oikeastaan mennä vasta tunnin päästä siitä, kun aika on varattu
On fiksua olla ajoissa. Ap kehittelee höpöjuttuja lämpimikseen ha koska on yksinäinen.
Taitaa itse olla aina myöhässä esim tarjoilujen ja siivouksen kanssa. Mä olen ajoissa niissäkin, tervetuloa!
Mä en enää odota ketään. Jos toinen myöhästyy sovitusta ajasta yhtään, poistun. Mulla oli tällainen "ystävä" ja lopetin sen ystävyyden. Hän oli muutenkin aina ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten? Jos se on oikeasti joku tuttu, niin kuoletko siihen jos joku on sun seuranasi kun suoristelet hiuksiasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Jos ei ole tervetullut, niin siitä voisi rehellisesti kertoa
Olet tervetullut siihen aikaan kun on ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten? Jos se on oikeasti joku tuttu, niin kuoletko siihen jos joku on sun seuranasi kun suoristelet hiuksiasi
En kuole, mutta kuten sanoin, ärsyttää.
Ollaan nyt pari kertaa tehty niin, että on ilmoitettu että sisään pääsee klo 19 tai sen jälkeen. Kiusallista seisottaa ihmistä ulkona sen 20 min, mutta kyllä se on hänen oma valintansa.
Olin kummityttöni tupareihin menossa. Laskin aikaa menee tietty hetki, lähdin 30 min etuajassa, kun oli aikaa.
Liikenteessä oli ongelmia ja saavuin 10 min myöhässä.
Kerran lähdin lentokentälle 4 h ennen. Turvassa näin entisen poikaystäväni, joka kutsui mut mukaan loungeen. Itse natkustin Finnairilla, tarjolla mustikkamehua. Mielummin vatsa täynnä menin koneeseen
Jos sinne peräkylille menee tasan yksi bussi tunnin välein niin en ala odottamaan pakkasessa puolta tuntia vaan tulen heti kun bussi saapuu.
Vierailija kirjoitti:
On fiksua olla ajoissa. Ap kehittelee höpöjuttuja lämpimikseen ha koska on yksinäinen.
Taitaa itse olla aina myöhässä esim tarjoilujen ja siivouksen kanssa. Mä olen ajoissa niissäkin, tervetuloa!
Mä en enää odota ketään. Jos toinen myöhästyy sovitusta ajasta yhtään, poistun. Mulla oli tällainen "ystävä" ja lopetin sen ystävyyden. Hän oli muutenkin aina ottamassa.
Katkaisisin välit siihen paikkaan jos tulisin jonkun 5 min myöhässä ja kaveri olisi jo lähtenyt paikalta. :D Kevyt autismituulahdus sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama. Jos järjestän jotain juhlia tai illanviettoa, niin teen valmistelut aina hyvissä ajoin ja vaikka joku ruoka nyt sattuisikin olemaan vielä uunissa kun vieraat alkavat saapumaan, niin ei tuo mitään haittaa. Saa sen vieraiden aikanakin uunista pois ja onpahan ainakin tuoretta