Ryhmätyö - en tule kuulluksi
Te joilla on enemmän kokemusta ryhmätyöstä, miten tämmöisessä pitäisi toimia? Opiskelen ammattikorkeassa ja siellä tehdään todella paljon ryhmätöitä. Pahaksi onneksi pääsen sellaiseen ryhmään usein mukaan jossa on hieman pomottavampi opiskelijakaveri. Jos ehdotan jotain joka mielestäni sopisi työhön, hän ei ota mielipiteitäni mukaan työhön. Eli hän on se joka ns päättää työn sisällön, miten tehdään ja kuka esittää ja miten.
Monesti omat mielipiteet on sellaisia mistä myöhemmin selviää että jos ne olisi ollut mukana, olisi ryhmätyö ollut parempi. Tarkoitan että opettaja itse kertoo näistä asioista töiden esittämisen jälkeen ja minulla jää harmittamaan että vaikka kerroin nämä asiat niitä ei otettu työhön mukaan.
Kommentit (42)
Anna olla, selviydyt tuosta pölöttäjästä. Tollasta se on työelämässäkin ja auta armias jos lähtee tollasta johtotähteä arvostelemaan. Olen oppinut että parempi pitää mölyt mahassa, ja koittaa tulla toimeen.
Itsellä kävi näin yhdessä paikkaa, missä vanhoja tanttoja, jotka klikkiytyneet. Eivät "halunneet kuunnella". Mutta salaa esittivät ideani ominaan opettajalle. Opettaja oli hölmö maalainen, joka ei puuttunut kiusaamiseen ja pian olinkin syytettynä kiusaamisesta xD?! Joka toki loppui siihen kun ilmoitin että täyttä pas*****...
Tuttuni koulussa jaetaan joka kerta vaihdellen rooli, esim toisella kertaa saat sihteerin roolin, toisella kertaa pomon roolin jne. Sehän on hyvä tapa ja tasapuolisuus varmistuu(:
Muiden jyrääminen on erittäin huonoa käytöstä eikä osoita johtajuutta.