Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vapaaehtoisesti koiraton

Vierailija
30.09.2025 |

On ihanaa nauttia elämästä vapaana ilman koiraa ja sen tuomia rajoitteita elämään.

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vapaaehtoisesti koiraton, olen koiraton siksi, että meidän kissa suuttuisi, jos meille tulisi koira.

Vierailija
162/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiralliset ihmiset on itsekkäitä. Ne syö kaiken lihan, joka kuuluisi ihmisille; sen sijaan ihmiset joutuvat syömään kaikkea vihreää, joka kuuluisi lehmille, lampaille ja kauriille. Asutuskeskuksissa joutuu pelkäämään murisevia vastaantulijoita, kuuntelemaan niiden ulinaa seinän takana ja keräämään hellalta ilmastoinnin kautta kulkeutuvat karvat. Mutta koirallisia ei saa missään olosuhteita kritisoida, muuten on eläinten vihaaja.

Väittävät vielä, että kiltti se on ei se mitään tee. Sitten irrottavat hihnan ja koira tulee murisemaan aina kun omistaja kääntää selän. Mielestäni se on itsekästä ja välinpitämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana huoleton ja vapaa koiraton elämä!! 

Vierailija
164/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"N68, metsän eläimenä muiden joukossa", kiva jos sul on niin hyvä ja turvalline asuinpaikka jossei tarvii ees ulko-ovea lukita tai metsän elukoita varoa. Mä asun maaseudul pienes kyläs eli en ihan mettän keskellä, vaikka mettä heti pihasta alkaaki. Muutama naapuri on ja sovitusti me kyylätään toistemme pihoi, sillä tääl päin on vähän väliä varkaat liikkeellä, ja ovat niin röyhkeit että tulee pihaan vaik keskel päivää. Tällä kyläl on varkaita käyny 3 talos, ja tän kunnan alueel useemmasaki. Vastikään toissa viikol oli varkaat yrittäny erään maatalon varastoon, mutta säikähtäneet koirii, ja omaan naapuriin oli yritetty mennä aamuyöst, mutta lähestymiskytkin sytytti pihavalot ja varkaat häipy. Valitettavasti onnistuneitaki ryöstelykeikkoi on ollu mm. oman poikain kesämökil. Mie pidän oven lukossa olinpa kotona tai en ja oon hyvin ilonen vanhasta pikinokastain joka hälyttää jos joku pihhaan tulee olipa ihmine tai elukka. Tääl kun pihaan tuloot niin karhut kuin sudetki ja kyl niitä pittää varroo, eikä monikaan ennee uskalla ees sieneen tai marjaan lähtee. Miule koira on rakas kaveri ja ihan oikeesti myös turva. 

Vierailija
165/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vapaaehtoisesti akaton, päätin ryhtyä sellaiseksi kun akka lähti ja sain avioeron.

On kyllä elämä helppoa akattomana, voi mennä ja tulla miten sattuu, voi matkustella vapaasti, ei tarvi turhaan siivota paikkoja, voi aina kutsua kavereita kylään ja voi ihan vapaasti juoda kaljaa aina kun tekee mieli.

Ei kyllä pätkääkään enää kiinnostaisi alkaa akalliseksi.

Mulla sama ja nyt v*tuttaa kun vanhemmat ja sukulaiset kyselee koko ajan, että milloin oot aikonu hommata akan taloon! Työnhaussakin mahdollinen esihenkilö kyseli, että oletko suunnitellut akkoja tulevaisuudessa!

Eihän tollasta saa enää kysyä työnhaussa! 

Vierailija
166/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"N68, metsän eläimenä muiden joukossa", kiva jos sul on niin hyvä ja turvalline asuinpaikka jossei tarvii ees ulko-ovea lukita tai metsän elukoita varoa. Mä asun maaseudul pienes kyläs eli en ihan mettän keskellä, vaikka mettä heti pihasta alkaaki. Muutama naapuri on ja sovitusti me kyylätään toistemme pihoi, sillä tääl päin on vähän väliä varkaat liikkeellä, ja ovat niin röyhkeit että tulee pihaan vaik keskel päivää. Tällä kyläl on varkaita käyny 3 talos, ja tän kunnan alueel useemmasaki. Vastikään toissa viikol oli varkaat yrittäny erään maatalon varastoon, mutta säikähtäneet koirii, ja omaan naapuriin oli yritetty mennä aamuyöst, mutta lähestymiskytkin sytytti pihavalot ja varkaat häipy. Valitettavasti onnistuneitaki ryöstelykeikkoi on ollu mm. oman poikain kesämökil. Mie pidän oven lukossa olinpa kotona tai en ja oon hyvin ilonen vanhasta pikinokastain joka hälyttää jos joku pihhaan tulee olipa ihmine tai elukka. Tääl kun piha

Varsinaista koiran elämää 🤮

Vierailija
167/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ra qi ton

Vierailija
168/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina välillä haaveilen koirasta, koen, että eläimiin voi muodostaa hienon suhteen. Ja läheisten koiria on kiva rapsutella ja hellitellä. Mutta! Ei musta nyt vaan oikeasti taida siihen olla. Menisi niin hirveästi rahaakin. Ja se sitoo. 

Vierailija
169/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira, miks se sua vituttaa? 

Vierailija
170/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole vapaaehtoisesti koiraton, olen koiraton siksi, että meidän kissa suuttuisi, jos meille tulisi koira.

Kissa on kuningas ja talouden hallitsija! :D

Vierailija
171/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa on kuningas ja talouden hallitsija! :D

Vanha viidakon sanonta onkin, että jos haluat kissan ja koiran, ota ensin koira, sillä koira sopeutuu uuteen kissaan paremmin kuin kissa koiraan. 

Vierailija
172/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi ottaa koiran, sanoin että saathan sinä sen ottaa mutta silloin minä lähden. Kerroin myös perustelut, koirat haisee vaikka kuinka pesee, ne kuolaa, karvoja lähtee joten siivoaminen lisääntyy, ulkoiluttaminen säännöllisesti, hoitopaikan hakeminen matkojen ajaksi ja että se on kokonaan hänen vastuullaan. Vuosia on kulunut eikä koiraa ole tullut, sitä odotellen.

Vierailija
173/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies halusi ottaa koiran, sanoin että saathan sinä sen ottaa mutta silloin minä lähden. Kerroin myös perustelut, koirat haisee vaikka kuinka pesee, ne kuolaa, karvoja lähtee joten siivoaminen lisääntyy, ulkoiluttaminen säännöllisesti, hoitopaikan hakeminen matkojen ajaksi ja että se on kokonaan hänen vastuullaan. Vuosia on kulunut eikä koiraa ole tullut, sitä odotellen.

Minä otin kaksi koiraa ja olen ne itse hoitanut. Puoliso sanoi, että sillä ehdolla voin ottaa, että minä hoidan ne ja näin ollaan tehty. Hän kyllä tykkää koirista ja koirat hänestä, mutta mulla on se päävastuu hoidosta. Koirat nypitään kolmen kuukauden välein, joten eipä karvoja juuria irtoa eikä ne koskaan kuolaa. 

Vierailija
174/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää että joku aikuinen ihminen oikeasti turvautuu johonkin koiraan. 

Vierailija
175/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon hurttaralliin kun lähtee niin on elämä pilalla. 

Vierailija
176/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka ottavat koiran. Pitää ottaa kaikki matot pois ja laittaa rumia sanomalehtiä lattioille, ja koko ajan käyttää ulkona, jos se oppisi pissimään ja kakkimaan sinne. Kamalaa elämää koko loppuikä. Ja pienet naskalihampaat purevat ihan kaikkea. Ei kehtaa edes vieraita kutsua.

Vierailija
177/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti velaton.

Vierailija
178/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka ottavat koiran. Pitää ottaa kaikki matot pois ja laittaa rumia sanomalehtiä lattioille, ja koko ajan käyttää ulkona, jos se oppisi pissimään ja kakkimaan sinne. Kamalaa elämää koko loppuikä. Ja pienet naskalihampaat purevat ihan kaikkea. Ei kehtaa edes vieraita kutsua.

Tuo on vain sitä pentuvaihetta, jonka kyllä kestää.

Vierailija
179/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vain sitä pentuvaihetta, jonka kyllä kestää.

Jaa. Vela-ketjuissa aina vedotaan vauva/pikkulapsiaikaan kuin se kestäisi ajasta iäisyyteen, niin tehdään nyt täälläkin niin. 

Vierailija
180/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta vois tappaa kaikki koirat. 

Mun puolesta ihmisetkin. Näin me ollaan ihanan erilaisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä