Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vapaaehtoisesti koiraton

Vierailija
30.09.2025 |

On ihanaa nauttia elämästä vapaana ilman koiraa ja sen tuomia rajoitteita elämään.

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vastentahtoisesti koiraton. Ei ole rahaa :( Bruttopalkkani on alle 2000 e /kk ja koiran hinta on 1500-2500 euroa. Ei mitään mahiksia koiraan.

Vastuullista on olla hankkimatta eläintä, jos ei ole varaa huolehtia siitä hyvin. Koiran hankintahinta on pieni kustannus verrattuna siihen, mitä koirasta huolehtiminen vaatii. Varsinkin jos koira sairastaa, niin eläinlääkärille saa kantaa euron jos toisenkin.

Vierailija
102/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, meitä on moneksi!

Itse puolestani olen vapaaehtoisesti koirallinen ja kissallinen. 

🤮🤮🤮

Entäpä jos sokeudut ja tarvitset opaskoiraa tai vammaudut ja tarvitset avustajakoiran? Entäpä jos lapsesi sairastuu diabetekseen ja saisi apua hypokoiralta? Entäpä jos sulla olisi lammastila ja tarvitsisit laumanvartijoita eläintesi turvaksi kuten minä? Vieläkö yököttäisi? Koirat eivät ole vain lemmikkejä, niistä on moneen tarpeelliseen työhön. 

Työkoirat ovatkin asia erikseen. Muut ovat turhia.

Voi lapsi kulta, työkoiratkin ovat lemmikkejä ja perheenjäseniä olipa kyseessä vaikka poliisin tai tullin vurkakoirat. Mä otin aikoinaan ihan vain kaverikseni "puudelin" jonka tietysti tottiskoulutin kuten pitääkin. Into kasvoi ja koulutin siitä pelastuskoiran (kvg pelastuskoira) joka nyt eläkkeellä. Nuori "puudeli" opiskelee vuorostaan pelastuskoiran taitoja, ja porukoiden lemmikki cockeri on verijälkiexpertti. Nämä ihan vain kotikoiria ja perheenjäseniä joiden kanssa harrastetaan ja harrastuksesta on hyötyä muillekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Meitä Vekoja on paljon. Se ihana vapaus, voi matkustella ja rahaa on, koska sitä ei mene koiranruokiin, eläinlääkärimaksuihin. Ei tarvitse olla joka päivä monta kertaa koiraa ulkoiluttamassa kelissä kuin kelissä! Voi lähteä reissuun, eikä tarvitse miettiä mitä koiralle tehdä tai hoitopaikkaa sille hommata!

Tiedän, että koiralliset eivät pidä meistä. Mutta jos joku työpaikoilla alkaa puhua koiristaan tai siitä että heille on tulossa koira, niin nostan kyllä aina esille, että me ollaan vapaaehtoisesti koirattomia.

Maailmassa pitäisi olla tasa-arvoa ja tasapuolisuutta kyllä. Kun joku näyttää puhelimellaan koirastaan kuvia, niin kaikki sanoo, että söötti ja kyselee mitä sille kuuluu ja mitä se puuhailee. Me vapaaehtoisesti koirattomat ei saada tällaista kiinnostusta ja minusta se on väärin!

Vierailija
104/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on elläissäin ollut usseempikin koira ja kissa, mutta kun viimeisin kuoli 2 vuotta sitten en ennee uutta ottanu. Ikävä koira tai kissa kaverrii, mutta kun ikkee on jo sen verran että elläin eläis varmaan minnuu pitempään, enkä ennee montoo kertoo päiväsä jaksais lenkille lähtöö. Miun ilonain on 15. tätä kuuta alakava pentulive josta suan seuroo pitkiks päiviks ja illoiks. 

Vierailija
105/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vastentahtoisesti koiraton. Ei ole rahaa :( Bruttopalkkani on alle 2000 e /kk ja koiran hinta on 1500-2500 euroa. Ei mitään mahiksia koiraan.

Eli mikä estää säästämisen? Liian suuret menot? 

Koirat on kyllä usein aika rasittavia, että silleen et menetä mitään. Toki se on makuasia, mutta itse koen suurimman osan koirista näin: ihan söpöjä ja vähän huvittavia, mutta en halua hoitaa. Sormetkin usein haisee, jos on rapsuttanut koiraa. Lisäksi nuolee mun varpaita yms. mikä ällöttää varsinkin kun tietää, että lenkillä ne koskee ties mihin paskoihin ja roskiin sillä suullaan. Ja lenkistä puheen ollen, ovat usein sielläkin hidasteena. 

Vierailija
106/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Meitä Vekoja on paljon. Se ihana vapaus, voi matkustella ja rahaa on, koska sitä ei mene koiranruokiin, eläinlääkärimaksuihin. Ei tarvitse olla joka päivä monta kertaa koiraa ulkoiluttamassa kelissä kuin kelissä! Voi lähteä reissuun, eikä tarvitse miettiä mitä koiralle tehdä tai hoitopaikkaa sille hommata!

Tiedän, että koiralliset eivät pidä meistä. Mutta jos joku työpaikoilla alkaa puhua koiristaan tai siitä että heille on tulossa koira, niin nostan kyllä aina esille, että me ollaan vapaaehtoisesti koirattomia.

Maailmassa pitäisi olla tasa-arvoa ja tasapuolisuutta kyllä. Kun joku näyttää puhelimellaan koirastaan kuvia, niin kaikki sanoo, että söötti ja kyselee mitä sille kuuluu ja mitä se puuhailee. Me vapaaehtoisesti koirattomat ei saada tällaista kiinnostusta ja minusta se on väärin!

No ei ole koira estänyt matkustamista. Mulla on yksi luottohoitola, jonne olen aina vienyt koirani viimeiset 20 vuotta. Koirani ovat olleet myös terveitä ja olen käyttänyt vain rokotuksissa ja joskus hammaskiven poistossa. En puhu työpaikalla koirastani, mutta eipä ole koskaan tullut mielenkään sanoa, että olen vapaaehtoisesti lapseton, jos joku työkaveri lapsistaan puhuu. 

Vierailija
107/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti (voi) niin kuin matkustella ja olla kulttuuririennoissa ja harrastaa. Sen verran tunnen itseäni, että jos mulla olisi koiria, mä en ehkä osaisi ottaa sitä aikaa siihen kaikkeen, mitä mä itse tarvitsen. Olen huomannut sen muissa tilanteissa, että ei osaa ajatella niin paljon itseään. --- Koen, että koirattomana voin toteuttaa sitten kaikkea semmoista, mitä ehkä en voisi silloin, kun olisi koiria. 

Vierailija
108/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo elää monta kymmentä vuotta vapaana. Nyt on aika tarjota koiralle hyvä elämä.

Vierailija
109/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oikein koiranomistajien kanssa hirveästi kehtaa keskustella. --- Ja varsinkin ne, jotka haluavat sen koiran, niin ei niillekään oikein voi sanoa, että no, en minä halua.

Vierailija
110/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K a m a l a a. Et ymmärrä mistä jäät paitsi. Ei ole todellista kokemusta ihmisenä olosta ennen kuin on hankkinut koiran. Jotain on vialla.

Vierailija
111/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvin paljon miehen kanssa sitä, että voi luojan kiitos, mietipä tähän nyt joku koira. Me ollaan kyllä tosi koirarakkaita, ja tykätään koirista. Ja nehän on tosi hauskoja tyyppejä, mutta usein mietitään, että ei tämäkään onnistuisi, jos meillä olisi koiria. 

Vierailija
112/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira vie rahat ja ajan, sekä naapureiden hermot. Ei kannata ottaa koiria.

Samoin lapset. Kerrostalossa ei kannata pitää lapsia eikä koiria. Lapset ja koirat kuuluvat omakotitaloon.

Ei koiria ja lapsia pidä rinnastaa. Lapset ovat ihmiskunnan ( ja harmaantuvan Suomen ) tulevaisuuden kannalta tärkeitä, koirat eivät niinkään.

Niin. Ihmiset on yhteiskunnan lähtökohta. Ei ne koiratkaan ilman ihmisiä pärjää, ja ne vähenevät tai katoavat samalla kun ihmisväestö vähenee. Paitsi tietysti jos päästetään ne vapaiksi villikoiriksi. Sitten pärjäävät evoluution armoilla miten pärjäävät.

Vierailija
113/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
114/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat täällä herneet nenässä kun näkyy just samat argumentit joita itse suoltavat lapsia koskeviin aloituksiin 😂🤭🤣

Ihan huippu ketju!

Vierailija
115/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vene - vapaaehtoisesti "ännätön"

Vierailija
116/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat pitäisi vapauttaa takaisin luontoon.

Vierailija
117/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat niille nälkäkuoleman? 

Vierailija
118/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat niille nälkäkuoleman? 

Luonto hoitaa. Jos ei, niin kuula kalloon. 

Vierailija
119/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähden vaikkapa etelänlomalle, voin viedä koirat ja kissan perheenjäsenelle hoitoon, ja hoitolatkin on tietty keksitty. Kun teemme automatkoja kotimaassa, Norjassa ja Ruotsissa on koirat ja joskus kissakin mukana. Viimeksi mainittu kyllä kulkee valjaissa pitkiäkin matkoja vaikkei ole "reissukissa Pessin" veroinen "kairan kiertäjä", mutta muutama km menee ihan heittämällä. Viime kuussa oltiin 3 koiran kanssa Lapissa vaeltelemassa, retkeilemässä ja kalastelemassa. Koirista on paitsi seuraa, niin myös turvaa kun viikot asustelen yksin syrjäisellä mökillä. 

Vierailija
120/221 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on lemmikeistä kaikista rasittavin ja työläin.

Väittäisin, että hevonen on työläämpi.

T. Hevosia omistanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä