Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vapaaehtoisesti koiraton

Vierailija
30.09.2025 |

On ihanaa nauttia elämästä vapaana ilman koiraa ja sen tuomia rajoitteita elämään.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla pimeässä taas koiranomistajat rämpivät.

Voihan sinne mennä koirien era tai ilman. Eilen oli valtavan kauniita revontulia ja on tullut nähtyä monet kuunsillat ja tähdenlennot. Muuten ei tulisi kyylättyä taivaan tapahtumia.

Minä kyllä ulkoilen ihan ilman koiraakin. Ja just silloin kun haluan. 

Ajattelen samoin nykyään. Joskus nuorena tarvin koiran, että tuli lähdetyksi ulos lenkille.  Nykyään osaan ulkoiluttaa itseäni ilman apuja. Eikä tarvi olla säännöllinen suoritus.

Vierailija
62/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnanvapaus. Ihan kuten lapsien hankkimisessa. Joillain menee tunteisiin muiden valinnat, koska se koetaan henkilökohtaisena hyökkäyksenä itseä vastaan. Näihin tuntemuksiin on kuitenkin apua saatavilla, jos sitä uskaltaa kysyä.

Eihän se mikään hyökkäys ole jos otsikon aloittajalle ilmoittaa oman mielipiteensä ketjuun. Hyökkäys on aloitus jossa sanallisesti hyökätään toisia vastaan kuten oli se vapaaehtoisesti lapseton juttu. Siinä hyökättiin lapsiperheitä vastaan naamioimalla juttu uhriutumiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, meitä on moneksi!

Itse puolestani olen vapaaehtoisesti koirallinen ja kissallinen. 

Vierailija
64/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, olen veko. Vapaaehtoisesti koiraton.

Ei ole kuolaavaa ja räksyttävää koiraa. Kotini ei haise koiralle. Ei koiran karvoja. Ei tarvitse kiiruhtaa kotiin koiraa pissattamaan, Voin tulla kotiin milloin haluan. Ei tarvitse jättää koiraa yksin kotiin itkemään ja haukkumaan. Ei tarvitse miettiä hoitopaikkoja. Saan matkustella. Ei tarvitse kävelyttää koiraa kolme kertaa päivää 10 vuoden ajan. Saan tehdä vapaa-ajallani mitä haluan. Koiraton elämä on ihanaa.

Kiitos tästä muistutuksesta.  🙏🏼Tuli oikein hyvä mieli taas, ettei ole sitä "vauvaa" kotona.  Koirahan on lapsi, joka ei koskaan kasva aikuiseksi. Voidaan puhua jopa "erityislapsesta", joka vaatii erityistä hoivaa.

Ihanaa koiratonta elämää muillekin!

Ja mitä ne elää, jotain 10 vuotta? Sen jälkeen sitten otetaan uusi "vauva" ja taas menee kymmenen vuotta jne jne 

Ihanaa koiratonta elämää kaikille meille jotka osaa arvostaa ELÄMÄÄ  🙏

Vierailija
65/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olisin halunnut omia koiria, mutta emme saaneet, koska olemme eri lajia. Mieheni ja minä olemme sitten kuitenkin adoptoineet koiria. 

Vierailija
66/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, meitä on moneksi!

Komppaan. Erilaisuus on rikkautta. Jotkut haluaa koiria, kissoja, hevosia, hamstereita, nautoja ym. eläimiä ja jotkut ei. Jotkut haluaa lapsen, parisuhteen, sinkkuuden jne. ja jotkut ei. Onneksi olemme erilaisia ja haluamme erilaisia asioita. T. vapaaehtoisesti lapseton jolla elämässä ollut useita koiria ja kissoja, nyt 2 koiraa. 

Vierailija
67/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olisin halunnut omia koiria, mutta emme saaneet, koska olemme eri lajia. Mieheni ja minä olemme sitten kuitenkin adoptoineet koiria. 

🥱

Vierailija
68/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastentahtoisesti koiraton kun puoliso on allerginen. 

Vierailija
69/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vastentahtoisesti koiraton kun puoliso on allerginen. 

Ota koira ja laita puoliso vaihtoon 

Vierailija
70/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus! Itekkään en oo ymmärtänyt tätä lemmikki pakkomielle. Varsinkin täällä Suomessa korvataan ihmisuhteet lemmikeillä.

Ne on kalliita, niissä on hirveästi tekemistä. Pitää kokoajan lenkittää, haisevat pahalta, tuhoavat pinnat. " joo joo mun koira/kissa on siisti". Vaikka ovat kuinka siistejä niin aina on jotain karvoja tai haju jossain.

Ei lapsikaan niin paljon sitouttaa kuin lemmikki.

Vierailija
71/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Säälittävää, olet vain saanut opitun mallin että oma elämä on uhrattava jonkun rakin eteen. Säälin sinua. Onneksi itse olen tajunnut valita toisenlaisen elämäntavan 🙏

Älä toki tuhlaa sääliäsi ihmisiin, jotka elävät unelmaelämäänsä. Jotkut "uhraavat" elämänsä päihteille, jotkut lapsille, jotkut ihmisille, jotkut hyväntekeväisyydelle, jotkut yrittäjyydelle ja kukin oman valintansa mukaan. Minä nautin omasta elämästäni koirien kanssa ja sinä toivottavasti nautit omastasi. Säälisin itseäni, jos joutuisin elämään sinun elämääsi.

Auts! Nyt näköjään kolahti koiranomistajalle 😉😉

Sinä uskottelet niin itsellesi. Sinun on vain vaikeaa hävitä kirppukasalle.

Joo koirat on kirppukasoja. Nyt en kyllä ihan seurannut ajatusta missä suhteessa noille muka häviäisi? 

Vierailija
72/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, meitä on moneksi!

🤮🤮🤮

Vierailija
73/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat täällä herneet nenässä kun näkyy just samat argumentit joita itse suoltavat lapsia koskeviin aloituksiin 😂🤭🤣

Vierailija
74/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien pito pitäisi kieltää.

Vierailija
75/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapseton ja koiraton täällä. Monilla vapaaehtoisesti lapsettomilla on lemmikkejä, ja sitä ehkä jopa vähän odotetaan, että jos ei halua lapsia eikä myöskään matkustaa jatkuvasti ympäri maailmaa, niin sitten on lemmikki-ihmisiä. Mutta en ole! Enkä tajua, miksi joku haluaa koiran mutta ei lasta. Koirassa kun on mun mielestä kaikki lapsen huonot puolet ilman hyviä puolia.

Vierailija
76/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat ihania, niiden rakkaus on niin pyyteetöntä. En ole ikinä tuntenut ihmislasta kohtaan niin suurta rakkautta enkä usko että voisin

Vierailija
77/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, meitä on moneksi!

🤮🤮🤮

Entäpä jos sokeudut ja tarvitset opaskoiraa tai vammaudut ja tarvitset avustajakoiran? Entäpä jos lapsesi sairastuu diabetekseen ja saisi apua hypokoiralta? Entäpä jos sulla olisi lammastila ja tarvitsisit laumanvartijoita eläintesi turvaksi kuten minä? Vieläkö yököttäisi? Koirat eivät ole vain lemmikkejä, niistä on moneen tarpeelliseen työhön. 

Vierailija
78/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira on lemmikeistä kaikista rasittavin ja työläin.

Minulle koira on hyödyllinen ja ihana seuralainen.

Niin meilläkin -Tervetuloa varkaat !

Vierailija
79/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mä tuon sitä omaa koirattomuutta esiin. Jos ei jaksa vaivautua mihinkään väittelyihin, niin sitten on vaan hiljaa, mutta kyllä se koirallisuus ja koirattomuus päivittäin vähän nousee esille.

Vierailija
80/96 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat ovat ihania, niiden rakkaus on niin pyyteetöntä. En ole ikinä tuntenut ihmislasta kohtaan niin suurta rakkautta enkä usko että voisin

Mun puolesta rakit vois tappaa. 

🤡