Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni nainen ei viitsi huolehtia ulkonäöstään?

Vierailija
30.09.2025 |

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rahaa vaatii ja rahalle minulla on parempaakin käyttöä kuin ostaa tekotukkaa tai -kynsiä."

En puhu tekotukasta tai tekokynsistä. Ei mullakaan niitä ole.

Vierailija
42/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan taas vastauksia. Korreloi kyllä suomalaisen katukuvan kanssa, ei siinä mitään. 

Itse kyllä käyn kampaajalla säännöllisesti, meikkaan kevyesti päivittäin, ulkonäkö on tärkeä osa persoonaani. Vaikea ymmärtää miksi tämänaihe on suomalaisille naisille näin kielteisiä tunteita nostattava asia.

On kyllä tosi vaikea ymmärtää, miksette te ymmärrä, että kaikki eivät ole samanlaisia ja ajattele samalla tavoin kuin te. Mulle ulkonäkö ei ole millään lailla tärkeä osa persoonaani. Ei ole koskaan ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas siniset silmät linkin naisella. Hienot. Ja kiva muuttumisleikin tulos myös. 

Minä en koe tarvetta nykyistä enempää itseäni puunata. Olen nuorena elänyt pinnallisen aikani, kun kipsutin koroissa ja laitoin itseäni, enkä silloinkaan pitänyt siitä niin paljon, kuin mitä sitä tein. Ei enää paluuta siihen, mutta jotain juttuja jäi, ja esimerkiksi juhliin saan itsestäni hyvännäköisen vähän panostamalla. Mutta olenkin tyytyväinen ulkonäkööni jo suihkusta tulleena, ja jos minua häiritsisi esim tää mun tietynlainen hiirulaishabitus, niin varmaan enemmän tekisin. 

Vierailija
44/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hiusten pitää näyttää runsaammilta? Auttaako se johonkin asiaan?

Samassa jutussa siloposkinen miesoletettu 50-60-luvun otsatukkineen selittämässä siitä, minkälainen otsatukka sopii ja miten siitä pidetään huolta föönaamalla. Siis isoisän aikaisessa "modernissa" hiustyylissä :D 

Vierailija
45/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä muuttumisleikeissä on aina sama kontrasti. Laittamattoman yrmy ilme vs laitettuna paras hymy.

Toisaalta tuollaisen hemmottelun jälkeen kun saa vihdoin ehjät, kauniit ja oikeankokoiset vaatteet päälleen alusvaatteista lähtien niin yrmeys katoaa ihan luonnostaan. Toisaalta jo se tekee oikeasti ihmeitä kasvojen ulkonäölle kun ihminen rentoutuu ja hartiat ns painuu alas vaikka mikään muu ei muuttuisi eli olisi tasan se entinen meikki / meikittömyys ja tukkakin aivan kuten ennenkin hamppuineen kaikkineen. Ilme ei ole kireä eikä suupielet niin tiukasti alaspäin ja ihon värikin muuttuu terveemmäksi ja freesimmäksi.

Vierailija
46/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohoitoiset hiukset ovat In, mutta kun katsoo esim suomalaisten edustusnaisten hiuksia, esim. Riikka Purra, Mari Rantanen ja Elina Valtonen, on pakko kysyä, eikö Suomalaiset kampaajat todellakaan parempaan pysty. Vaalennettu tai raidoitettu suora polkkatukka. Jotenkin tulee mieleen keisarin uudet vaatteet, kun yritetään uskotella että tämä on tyylikästä.

Vierailija
47/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä muuttumisleikeissä vanhenee aina 10 vuotta.

Meikki, hiusväri vanhentaa.

Vierailija
48/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä että uusi ilme on parempi. Mutta, se myös vaatii aivan hitokseen enemmän työtä kuin vanha. 

Jutussakin sanottiin että kampaajalla pitää käydä nyt värissä ja leikkauksessa 2-3kk välein. Maksanee nykyään luokkaa 200-300 euroa eli sanotaan satanen kuussa. Vanhan tukan sai varmaan leikattua itse tai kaverin avulla. 

Lisäksi tuo vanha tukka oli pese parin päivän välein ja kampaa aamulla -ylläpidon vaativa. Nykyinen vaatii joka ikinen päivä pesun ja aineistuksen ja laittamisen, todennäköisesti myös suoristusrautaa, fööniä jne. Siihen tietty aineet ja laitteet, mutta etenkin aikaa luokkaa 15-30min extraa joka ikinen päivä.

Eli onko se kivemman näköinen? Joo. Onko se niin paljon kivempi että se on kaiken rahan ja ajan väärti? No ei missään nimessä, itse ainakaan en jaksaisi tuollaista väkerrystä kuin enintään johonkin kerran vuodessa juhlaan. 

Vierailija
49/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyn edellisiin.

Lisään silti vielä, että silloinkin kun haluaisin panostaa, tulee rahakysymys. Jotain vanhoja meikkejä on, mutta hiukset on ohuet ja vaatisivat näyttävyyteen kalliita kemikaaleja myös. Kemikaalien takia ne pitäisi pestä joka päivä -> laadukasta shampoota ja hoitoainetta menee paljon. Kertaleikkauksen ja värjäyksen (~200e) jälkeen mallia pitäis olla n. 5vkon välein siistimässä ja juurikasvua värjäilemässä. Eurot lentelee.

Entä vaatteet ja olemus? Ryhtiin vaikuttavat perusrintaliivit maksavat helposti 100e. Tavalliset paidat ei istu nätisti, vaan joko ollaan venyvissä tai alaosastaan lököttävissä. Tai jälleen kerran maksetaan itsemme kipeiksi näyttääksemme huolitellulta vaikkapa kauluspuseroissa. Jatkanko?

Jos aloitus ei ole provo, niin kuinka paljon itse käytät aikaa ja rahaa ulkonäköösi, AP?

Sanoin jo että hiuksiin menee n. 120e vuodessa kampaajalle. En värjää hiuksia. Mulla on siistit hiukset. On kiva hiusmalli joka sopii mulle.

En osta koko ajan vaatteita. Mulla maksaa yhdet rintaliivit n. 60e. En osta niitä joka kuukausi.

Kosmetiikan ei tarvitse olla kallista. 

Aamulla kasvopesu, hammaspesu ja kevyt meikki ei vie paljon aikaa. 

Vierailija
50/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samasta syystä kun suomalaiset miehet ei ulkonäöstään välitä.

Voisiko olla sellainen syy, että nuorempana ulkonäöstään huolehtivia suomalaismiehiä on homoteltu ja vastaavasti ulkonäöstään huolehtivia nuoria naisia huoriteltu?

Ei varmaankaan. Suomessa vain on tasa-arvoa ja sekä naisia että miehiä arvostetaan eri kriteereillä kuin pelkästään sillä, miltä he näyttävät ja kuinka paljon itseään puunaavat.

Minulle esimerkiksi kovin paljon ulkonäköönsä panostava mies on jotenkin lapsellinen ja vastenmielinen. Naisella pidän myös yhtä lailla outona, jos aina on meikissä ja tällättynä. Siihen kun pitää ihan oikeasti joka päivä käyttää kallisarvoista aikaa. Eikä mulla ole tyhjäpäitä ystävinä.

Vierailija
51/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan taas vastauksia. Korreloi kyllä suomalaisen katukuvan kanssa, ei siinä mitään. 

Itse kyllä käyn kampaajalla säännöllisesti, meikkaan kevyesti päivittäin, ulkonäkö on tärkeä osa persoonaani. Vaikea ymmärtää miksi tämänaihe on suomalaisille naisille näin kielteisiä tunteita nostattava asia.

Sinulla noin. Monella muulla ei. 

Minullakin tavallaan ulkonäkö on tärkeä osa persoonaani. En tykkää keinotekoisista asioista enkä pinnallisuudesta. Pidän aidoista asioista. Aidoista materiaaleista, luonnollisuudesta ja luonnollisista ainesosista. Puhtaudesta ja turvallisuudesta. Laadusta. 

Siihen kuuluu myös se, että en osta mitään pikamuotia että pysyisin tyylikkäänä trendien mukana tai että meikkaamalla ja värjäämällä tai laittamalla tukkaani suostuisin levittämään päivittäin haitallisia ja täysin tarpeettomia kemikaaleja iholleni. 

Ei kiitos.

Vierailija
52/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen identifioituu nykyään feministiksi ja feminismiin kuuluu oksettava ulkonäkö.

Vierailija
53/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohoitoiset hiukset ovat In, mutta kun katsoo esim suomalaisten edustusnaisten hiuksia, esim. Riikka Purra, Mari Rantanen ja Elina Valtonen, on pakko kysyä, eikö Suomalaiset kampaajat todellakaan parempaan pysty. Vaalennettu tai raidoitettu suora polkkatukka. Jotenkin tulee mieleen keisarin uudet vaatteet, kun yritetään uskotella että tämä on tyylikästä.

En usko että yrittävät uskotella mitään. Yrittävät tehdä vaativan duuninsa ja siinä sivussa näyttää riittävän hyviltä. Ei noi ole mitään missien hommia.

Vierailija
54/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno muutos kuvan naisella, ikääkin lähti 10v ja ilme piristyi.

Itse meikkaan päivittäin, laitan hiuksia, yritän ostaa minulle sopivia vaatteita, huolehdin ulkonäöstäni ja se ei tarkoita mitään pidennyksiä tai muovia. Minusta nyt vaan on kiva näyttää hyvältä, ei siinä sen kummempaa.

n48

Vierailija
55/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen identifioituu nykyään feministiksi ja feminismiin kuuluu oksettava ulkonäkö.

Sinä olet oksettava.

Ap.

Vierailija
56/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on maailma täynnä myrkkyjä, että pakko yrittää vähentää omasta toimesta.

Käytän vain Biokapin myrkyttömiä hiusvärejä.

Vierailija
57/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä muuttumisleikeissä vanhenee aina 10 vuotta.

Meikki, hiusväri vanhentaa.

Ei vanhenna mua ainakaan.

Vierailija
58/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä muuttumisleikeissä on aina sama kontrasti. Laittamattoman yrmy ilme vs laitettuna paras hymy.

Olisipa toisin päin joskus edes.

Vierailija
59/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tosi vaikea ymmärtää, miksette te ymmärrä, että kaikki eivät ole samanlaisia ja ajattele samalla tavoin kuin te. Mulle ulkonäkö ei ole millään lailla tärkeä osa persoonaani. Ei ole koskaan ollut. 

Tässä se tiivistyy. Ihmisillä on erilaiset arvot, persoona, näkemys, ihan erilaisia ollaan niin monella tavalla. Minua kiinnostaa oma ulkonäköni, mutta ei niin paljon kuin useimpia, ja taas sitten muiden ulkonäkö yleisesti ei yhtään. Esimerkiksi katukuvassa ihmiset eivät kiinnitä huomiotani, elleivät ole jotenkin oikein yrittäneet sitä tehdä esim. pukeutumisellaan tai käytöksellään 

Vierailija
60/156 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän hyvältä ilman "pitämistäkin". Ei siis tarvitse tehdä mitään muuta kuin huolehtia hygieniasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi