Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sotilasarvoa ei saa kysyä työhaastattelussa?

Vierailija
30.09.2025 |

Saako kysyä lempiväriä tai mitä musiikkia kuuntelee? 

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti nämä sivarit ovat yleensä työelämässä juuri niitä hankalimpia lumihiutaleita, joiden mielestä kaikki on suurta salaliittoa ja käytös sen mukaista. Nähty on

Niillä ei ole mitään käyttöä. 

Vierailija
82/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kysyä koska kaikki jotka korkeampiarvosia ko varusmies tippuis jatkosta.

Meille ei mitää sotahulluja oteta töihin.

Sanoo pitkäaikaistyötön 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on reservin alokas on se varma työpaikan menetys.

Tai intin keskeytys,kyllä se paljon kertoo kyseisestä henkilöstä,miten tälläinen kestää sitten pitkäjänteisesti työelämässä,mutta kukin tavallaan.

Ai joku 18-vuotiaana pieleen mennyt leikki kertoo sinulle tämmöisiä? Oukkidoukki!

Vierailija
84/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ịdiootteja täällä jokka luulee että muutaman kk metsässä ryömimisellä sais etua työelämässä.

Vierailija
85/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni nämä inttikyselyt ovat puhdasta homoilua. Jos työtehtävät edellyttävät lapsena suoritettua partioleiriä, jätän itse suosiolla väliin.

Jostain syystä ei ole koskaan koitunut ongelmaksi kuitenkaan.

Vierailija
86/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai intin keskeytys,kyllä se paljon kertoo kyseisestä henkilöstä,miten tälläinen kestää sitten pitkäjänteisesti työelämässä,mutta kukin tavallaan.

Ai joku 18-vuotiaana pieleen mennyt leikki kertoo sinulle tämmöisiä? Oukkidoukki!

Kutsuntaikä on 20 vuotta. Ja kyllä, se on ikuinen leima. 

Vierailija
87/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ylempiarvoiset pelkäävät korpraaleja. Korpit ovat luontaisia johtajia (esim. Stubb ja eräs itävaltalais-saksalainen oli kans).

Vierailija
88/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijajutuilla 15 vuotta jälkikäteen leuhottelevat miehet on samaa porukkaa kun synnyttämisen joka väliin mainitsevat naiset. Tiedät ettei kummallakaan ole tullut muita meriittejä sen jälkeen elämässä.

Ja kännissä molemmat on yhtä pitkäpiimäistä seuraa. "Ai synnytyksesi kesti 15 tuntia" "Ai teillä oli teltassa 15 astetta pakkasta kun kipinävuorossa Ronkanen nukahti"

Vierailija
89/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuntaikä on 20 vuotta. Ja kyllä, se on ikuinen leima. 

Siis sinulle se saattaa olla leima. Itseäni ei taas kiinnosta vähääkään.

Eikä muuten kiinnosta ketään muutakaan Itä-Suomen ulkopuolella. Varsinkaan Suomen ulkopuolella.

Vierailija
90/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kysyä että millaista johtajakoulutusta tai -kokemusta sinulla on takana. Siihen voi vastata että RAUK ja RUK, tai vaikka että olin kranaatinheitinryhmän varajohtaja.

Siis vaikka ei olisi ollutkaan RAUKissa tai RUKissa? 

Vierailija
91/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni nämä inttikyselyt ovat puhdasta homoilua. Jos työtehtävät edellyttävät lapsena suoritettua partioleiriä, jätän itse suosiolla väliin.

Jostain syystä ei ole koskaan koitunut ongelmaksi kuitenkaan.

Pakko sanoa, että mulle intistä jauhaminen näyttäytyy myös homona. Vähän sama ku hehkuttais parikymppisenä tehtyä penkkienkkaa. Kun oikein vuosi tartti käydä puntilla että nousi!

Vierailija
92/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kysyä että millaista johtajakoulutusta tai -kokemusta sinulla on takana. Siihen voi vastata että RAUK ja RUK, tai vaikka että olin kranaatinheitinryhmän varajohtaja.

Siis vaikka ei olisi ollutkaan RAUKissa tai RUKissa? 

Niin. Itsehän olen amiraali.

Vierailija
93/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryömin Ivalosta pyssykylään, saanko nyt töitä?

Vierailija
94/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää vaan minä olen alikersantti

Vierailija
95/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se armeija kannattaa mainita. Itsekin sain töitä hoivakodin petien petaajana kun kerroin armeija kokemuksistani.

Vierailija
96/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysykää vaan minä olen alikersantti

Osaatko mitään?

Vierailija
97/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta näkee hyvin, että miksi Suomen yritysmaailma on niin tunkkainen, kuin se on. Osa pitää armeijan käyntiä suunnilleen elämän suurimpana saavutuksena.Voittehan te kysellä ihan mitä haluatte, mutta ei kannata ihmetellä, jos ette saa pätevää työvoimaa. Se intin käynyt voi olla täysi kädet taskussa seisoja, puheissa kova tekijä, mutta todellisuudessa täysi laiskimus.

Vierailija
98/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Patrialle ja Installe pääsee vaikka aseistakieltäytyjä töihin, tosin outoahan se olis sit asejärjestelmiä suunnitella

Vierailija
99/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:ltä voidaankin seuraavassa haastattelussa kysyä vaikka persereiän kokoa. Ihan vaan siksi, että tiedetään, minkä kokoinen kanki sinne mahtuu...

Vierailija
100/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin kestää työelämässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi