Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sotilasarvoa ei saa kysyä työhaastattelussa?

Vierailija
30.09.2025 |

Saako kysyä lempiväriä tai mitä musiikkia kuuntelee? 

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asia kuuluisi mitenkään työnantajalle?

No miten kuuluisi mikään muukaan mitä ei ole cv:hen laittanut. Miten työnantajalle kuuluu heikkoukseni, vahtuuteni tai se "kerro itsestäsi". Kaikki tiedot pitäisi löytyä cv:sta mitä haluaa antaa. 

Vierailija
42/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity työntekoon.Kyllähän jotkut luulee että jos ei intissä kiinnosta sitten ei palkkatyökään kiinnosta.

Jep. Tunnen tehtaanjohtajan ja hänen veljensä menestyneen arkkitehdin. Kumpikin sanoi että lapsellista ajan tuhlaamista oli inttiaika. Tunnen myös erään nykyisen yliluutnantin joka sanoi samaa mutta oli lähinnä isot harjoitukset kiinnostaneet jonkun aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että asialla ei saa olla mitään merkitystä muissa kuin sotilasalan tehtävissä. 

Vierailija
44/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:ssä se lukee ja siitä on toki haastatteluissa joskus keskusteltu.

T.Rva res. vänrikki

Vierailija
45/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole koskaan kyselty sotilasarvoa kun olen työpaikkaa vaihtanut ja jos olisi kysytty olisin vastannut että mitä vattua se tähän työhön liittyy.

Minä vastaisin että ylikersantti panssarintorjunnassa. Ja toimin aikanaan vartiointiliikkeen johtajana...niitä ei kukaan pysty tarkistamaan paitsi alan ihmiset. Hyvin on uponnut naapureihinkin. Kukaan ei tunne kun olen kauempaa kotoisin.

Vierailija
46/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastaa hakijan asenteet velvollisuuksia kohtaan. Sama kuin kysyisi terveydentilaa tai lapsien teko ajatuksista. Jos haluaa työpaikan niin tuon tiedon lisää vapaaehtoisesti cv:hen. Itse en palkkaa yhtäkään neityliiniä omaan firmaani.

No ei intin käymiseen mitään asennetta tarvittu. Se oli velvollisuus ja tapana suorittaa. Niinhän sitä töihinkin mennään tekemään työt mitä käsketään ja siitä saadaan palkka. Niinhän terve ihminen toimii.

Vierailija
47/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeästi sivarit ei nyt sitten enää olleetkaan niin ylpeitä sivariudestaan kun asiaa kysyttiin työpaikkahaastattelussa. Siksi tuo kiellettiin. Miksipä muutenkaan.

Kysytäänhän siellä työhaastattelussa muutenkin joka välissä täysin järjettömiä kysymyksiä lähtien vaikka siitä mitä teet 5 vuoden päästä, tai montako tennispalloa mahtuu hkl:n bussiin etc.

Vierailija
48/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole koskaan kyselty sotilasarvoa kun olen työpaikkaa vaihtanut ja jos olisi kysytty olisin vastannut että mitä vattua se tähän työhön liittyy.

Minä vastaisin että ylikersantti panssarintorjunnassa. Ja toimin aikanaan vartiointiliikkeen johtajana...niitä ei kukaan pysty tarkistamaan paitsi alan ihmiset. Hyvin on uponnut naapureihinkin. Kukaan ei tunne kun olen kauempaa kotoisin.

Aika äkkiä sen kyllä huomaa jos joku sivari leikkii olleensa intissä, kun sivareilla on hyvin kummallinen käsitys siitä mitä siellä oikeasti tehdään. 

Vierailija
49/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää se aika oleellisten asioiden kysymiseen. Jos alkaa kysellä tuollaisia, antaa kuvan yrityksestä ettei siellä ole oikeasti mitään tekemistä, kunhan yrittävät tylsyyttään kuluttaa aikaa.

Mitä väliä sillä on, mikä on kiinteistönhoitajan lempimusiikki tai varastomiehen lempiväri?

Vierailija
50/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sillä ei ole minkäänlaista merkitystä haettavaan tehtävää. Mikäli haetaan vaikka it-asiantuntijaa, niin sotilasarvolla ei ole sen peen vertaa merkitystä.

Vierailija
51/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne, jotka ovat käyneet armeijan tuovat sen kyllä esiin 👍.

Vierailija
52/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika äkkiä sen kyllä huomaa jos joku sivari leikkii olleensa intissä, kun sivareilla on hyvin kummallinen käsitys siitä mitä siellä oikeasti tehdään. 

Et huomaa. Olen kuullut tarpeeksi armeijahomojen länkytystä niin tiedän kuinka valehdella asiasta.

Vierailija
53/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin väärin, koska Korpraalin arvolla pääsee heti keskijohdon työnjohtajaksi ja siitä sitten ylöspäin. Tie auki taivasta myöden!

Vierailija
54/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä, toisaalta, koskaan ole sen tarkemmin kyselty, siis intistä (krh). Taitais olla parempi, kun cv:stä muuttaisi, että vmp käyty vuonna x, 8kk. Eri asia olisi, jos oisin ollut vaikka viestiK:ssa (vaikka nyt radio- ja puhelinmiehenä olinkin, krh:ssa). Sen "radiokurin" osaan vieläkin (eli älä huutele kaikkea radioon, vihollinen saa tietää, mitä porukkaa meillä on).

Heh. Olin viestirykmentissä kuorma- autonkuljettaja. Siis viestimies. Minkäänlaista opastusta viestilaitteisiin ei annettu, joku neukkuradio oli aina ajossa mukana mutta toimiko edes. Vai oliko unohtunut joltain... Se oli vähän outoa. Kertausharjoituksessa ajoin linkkiautoa. Oli kaksi alikessua ja yksi korpraali ja minä koko viestiryhmä. Kertaakaan ei saatu yhteyttä minnekään vaikka koko ajan oli päivystys. No yöllähän me nukuttiin puolen yön jälkeen kun ei kapiaiset viitsineet käydä tarkistelemassa miten hommat toimii. Eikä kukaan ressujen touhuista välittänyt. Ei tullut päiväkirjaan merkintöjä :) Oli kiva palkallinen lomareissu.

Vierailija
55/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnhakijoita ei saa valita perustein, joilla ei ole työn kannalta merkitystä.

Vierailija
56/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no sivari voikin narahtaa mutta vanhempi intin käynyt tuskin. On ajat muuttuneet neukkuajoista. Ja paikat. Hämeenlinnassakin on vaan Parola enää, ennen oli monta kasarmia. Niin tai Hattulaahan se Parola taitaa olla.

Vierailija
57/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylpeästi sivarit ei nyt sitten enää olleetkaan niin ylpeitä sivariudestaan kun asiaa kysyttiin työpaikkahaastattelussa. Siksi tuo kiellettiin. Miksipä muutenkaan.

Kysytäänhän siellä työhaastattelussa muutenkin joka välissä täysin järjettömiä kysymyksiä lähtien vaikka siitä mitä teet 5 vuoden päästä, tai montako tennispalloa mahtuu hkl:n bussiin etc.

Nuoruuden kaveri on sivari. Suoritti sivariajan vanhainkodissa. Siitä innostuneena opiskeli lähihoitajaksi. Nyt on sitten työterveyslääkärinä yksityisellä. Ei ole sivarius ollut este urakehitykselle. Sitten taas eräs nuoruuden kaveri kävi armeijan oikein mallikkaasti, lähti parikymppisenä jengimaailmaan, lusi noin 10 vuotta ja menetti sotilasarvonsa.

M54

Vierailija
58/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kiellä itse kertomasta.

Vierailija
59/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityinenhän voi kysyä mitä haluaa ja palkata millä perusteella haluaa.

Ei voi.

Kyllä voi, ja kysyn sitä aina. 

Vierailija
60/125 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pyytäisin näyttämään sotilaspassin ja palvelustodistuksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi