Aiotteko nyt alkaa kuluttamaan-suomalaisilla ennätysmäärä rahaa tileillä
Ostatteko uutta asuntoa? Kulutatteko jouluun enemmän kuin ennen? Aiotteko matkustaa lähitulevaisuudessa?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä pantannut pari viikkoa passien uusimista. Kuvat sain maksettua, mutta satanen tässä tilanteessa on tosi tiukassa. Passit on sitä varten, että pääsen lasten kanssa pois maasta, jos taivas tippuu niskaan. En ole menossa matkalle, ei ole rahaa.
Uudet housut pitäisi ostaa, mutta en raaski. Rahat menee lasten ruokkimiseen ja vaatteisiin. Siispä olen verkkareissa joka paikassa.
Sellasta kulutusta tässä perheessä.
Matkalle ei ole varaa mennä mutta aiot paeta ulkomaille?Millä rahalla aiot siellä elellä?
Jos tässä maassa syttyy sota, mä en ole tänne lasten kanssa jäämässä. Se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se minua hyödyttää että suomalaisilla on ennätysmäärä rahaa tilillä? Ei jostain syystä näy minun tililläni?
Tyypillistä kokkaripropagandaa, että yhteiskunnan ylimmästä prosentista olisi mitään hyötyä meille alemmille. Ei ole.
Jos ei ole hyötyä niistä yli 40 000 eurosta jotka vuosittain maksan veroina niin pitänee sitten siirtää omaisuus veroparatiisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko että tuhlaisin säästöni tässä tilanteessa. Siinnähän luulette.
Pysyy tiukasti tallessa odottelemassa hallituksen lisäleikkauksia.
Sä saat sanoa osalle säästöjäsi hyvästi, antilla on jo verotussuunnitelma valmiina . Ehkä kannattaa ostaa jotain suomalaista, jos haluaa talouden lähtevän nousuun jos sitä rahaa on. Ja onhan sitä, enemmän kuin koskaa historiamme aikana.
Persut voivat nyt ostella ja kuluttaa joka sentin. ...ja tehdä lapsia tähän köyhyyteen niin paljon kun perse kestää. 🤭🤭🤭😝😝😝
Sinun köyhyys on sinun ongelma.Lapsia syntyy aika paljon edelleen ja ihmisillä on rahaa.
Hölynpölyä. Vuodesta 2016 asti Suomessa on kuolleisuus ollut suurempaa kuin syntyvyys.
Ennätysmäärä työttömiä, ennätysmäärä konkursseja, ennätysmäärä maksuhäiriömerkintä jne.
Rahat ovat siellä tileillä ihan loogisesti syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä pantannut pari viikkoa passien uusimista. Kuvat sain maksettua, mutta satanen tässä tilanteessa on tosi tiukassa. Passit on sitä varten, että pääsen lasten kanssa pois maasta, jos taivas tippuu niskaan. En ole menossa matkalle, ei ole rahaa.
Uudet housut pitäisi ostaa, mutta en raaski. Rahat menee lasten ruokkimiseen ja vaatteisiin. Siispä olen verkkareissa joka paikassa.
Matkalle ei ole varaa mennä mutta aiot paeta ulkomaille?Millä rahalla aiot siellä elellä?
Jos tässä maassa syttyy sota, mä en ole tänne lasten kanssa jäämässä. Se on varma.
Et kai sä tosissasi tollasia mieti? Mua ei pelota joku Venäjä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se minua hyödyttää että suomalaisilla on ennätysmäärä rahaa tilillä? Ei jostain syystä näy minun tililläni?
Tyypillistä kokkaripropagandaa, että yhteiskunnan ylimmästä prosentista olisi mitään hyötyä meille alemmille. Ei ole.
Jos ei ole hyötyä niistä yli 40 000 eurosta jotka vuosittain maksan veroina niin pitänee sitten siirtää omaisuus veroparatiisiin.
No et todellakaan maksa. Mistä palstalle tulee tätä porukkaa, joilla on tarve esittää jotain anonyyminä:DD
Kulutus on minimissä sen jälkeen kun selvisi mihin toimeentulotukirahat menee.En aio elättää näitä ostoksistani maksamilla veroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä vielä, että jos Orpon hallitus hoitaa yhtä hyvin puolustusta, kuin taloutta, niin voi jumalauta.
Luotto mennyt täydellisesti,
Ollaan kyllä ostettu aina mitä on tarvittu.
Uusi boileri, johon asennus. Uusi polkupyörä. Molemmille silmälasit. Optikko ja silmälääkäri. Lämpökompostori kaikkine tykötarpeineen. Kunnon oksasaha pitkällä varrella. Ilmalämpöpumppu asennuksineen. Hammaslääkärin, yleislääkärin ja eläinlääkäripalkkioihin. Tv kaapelin asennuspalveluun. On käyty myös ulkona syömässä.
Eli myös palveluihin on kulutettu.
Mitään ei ole ilmaiseksi annettu eikä kyllä pyydettykään, koska aina on tavattu ensin säästää se mitä tullaan tarvitsemaan.
Älkää vain käyttäkö yhtään rahaa, Antilla ja vihreillä on jo suunnitelma omaisuuden verottamiseksi. Ei voi suoraan varastaa ihmisten rahoja.
En kuluta enkä aio ennenkuin vaihtuu osaavampi ja kansantaloutta ymmärtävä hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai sä tosissasi tollasia mieti? Mua ei pelota joku Venäjä ollenkaa
Totisesti mietin. Trumppi pessyt kätensä Euroopasta ja Natosta. Venäjän valtio ei voi lopettaa sotaansa, koska koko talous on sidottu siihen. Ei pidä olla naivi.
Onneksi kaikki suomalaiset miehet ovat tänne jäämässä puolustamaan, naisia ja lapsia ei silloin täällä tarvita.
Niinpä kun jää työttömäksi työmarkkinatuen varaan 600 euroa kk. Ja ei saa asumistukea 800 euroa kk. Vuokra asuntoon niin siinä voi kukin laskea miten pitkään se vaivalla säästetty 50 000 riittää...
Ei kovinkaan pitkään
En kuluta vaan säästän niin pitkään, kun perskokkareet on vallan kahvassa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vain käyttäkö yhtään rahaa, Antilla ja vihreillä on jo suunnitelma omaisuuden verottamiseksi. Ei voi suoraan varastaa ihmisten rahoja.
Orpo taas on keksinyt laittaa yleistuet varallisuusehtoisiksi...saadaan ainakin työttömien kaikki rahat tililtä liikkeelle
Hiljainen mielenosoitus kyvytöntä hallitusta vastaan. Hilloan kaiken liikenevän säästöön ja sijoituksiin.
Noup, mulla on elämä tauolla siihen saakka kunnes hallitus vaihtuu. Sitten alan käymään töissä ja kuluttamaan.
Henkilökohtaisessa elämässäni mulla on vähemmän säästöjä kuin ikinä. Siksipä nyt säästän vimmaisesti, jotta saan säästöjä kerrätettyä. Pelkää, että toimentulooni kohdistuu lisää leikkauksia, joten nyt SOPEUTAN talouttani siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tilillä jotain 600 euroa, suomalaisittain ei siis juuri mitään. Repikää siitä saatana.
Sähän olet rikas
En niin kauan kuin maassa on oikeistovalta. Mitä pidempään äänestätte oikeistoa sen tiukemmin pysyvät kukkaron nyörit kiinni. Palataan asiaan kun saamme taas ihmisoikeuksia kunnioittavan vasemmistohallituksen. En auta oikeistoa selviytymään.