Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotteko nyt alkaa kuluttamaan-suomalaisilla ennätysmäärä rahaa tileillä

Vierailija
29.09.2025 |

Ostatteko uutta asuntoa? Kulutatteko jouluun enemmän kuin ennen? Aiotteko matkustaa lähitulevaisuudessa? 

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömäksi jäävää omistusasujaa ei aita kuin ansiosidonnainen vähän aikaa. Pakko säästää, ettei joudu kotiaan myymään, kun tulot tippuu.

2 kk ja ansiosidonnainen tippuu 20%. Sitä ennen vielä 7 arkipäivän omavastuu...

Vierailija
22/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en helvetissä. Korkeintaan temusta tilaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin osa odottaa että hallitus vaihtuu... sitten vasta mekin rakennetaan uusi talo ja ostetaan uudet Autot ja koneet ym.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
24/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se minua hyödyttää että suomalaisilla on ennätysmäärä rahaa tilillä? Ei jostain syystä näy minun tililläni?

Tyypillistä kokkaripropagandaa, että yhteiskunnan ylimmästä prosentista olisi mitään hyötyä meille alemmille. Ei ole.

Vierailija
25/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No periaatteessa joo kulutin nyt,mutta jatkossa en. Ostin tänään Lidlistä ompelukoneen. Nyt alkaa taas vaatteiden korjaus ja jää vaatteet ostamatta.

Se oli ostoslistalla mutta jätin sen ostamatta kun joudun siitä summasta maksamaan valtiolle 25 € alvia. Niin se ei käy. Päätin että 20 vuotta vanha kone saa vielä käydä. 

Vierailija
26/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan matkustaa ulkomaille, mutta kotimaassa kulutan minimin. Suomen hintataso on ihan järjetön tulotasoon verrattuna. Menkööt koko ***** konkkaan omasta puolestani. 

Vierailija
27/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt yli 10 000 vaikka tänä vuonna olen reissannut, ostanut laadukkaita vaatteita ym. Mitään kodinkoneita en ole tarvinnut eikä ole autoakaan 

Vierailija
28/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tilasin Norjasta kaksi takkia.

Miksi, koska tästä kehitysmaasta ei saa edes kunnon takkia enää.

Vierailija
29/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ostin juuri erään firman osakkeita pienestä dipistä. Hyvällä tuurilla pääsee myymään jo huomenna voitolla.

Vierailija
30/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä pantannut pari viikkoa passien uusimista. Kuvat sain maksettua, mutta satanen tässä tilanteessa on tosi tiukassa. Passit on sitä varten, että pääsen lasten kanssa pois maasta, jos taivas tippuu niskaan. En ole menossa matkalle, ei ole rahaa. 

Uudet housut pitäisi ostaa, mutta en raaski. Rahat menee lasten ruokkimiseen ja vaatteisiin. Siispä olen verkkareissa joka paikassa. 

Sellasta kulutusta tässä perheessä. 

Vierailija
31/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko että tuhlaisin säästöni tässä tilanteessa. Siinnähän luulette. 

Pysyy tiukasti tallessa odottelemassa hallituksen lisäleikkauksia.

Sä saat sanoa osalle säästöjäsi hyvästi, antilla on jo verotussuunnitelma valmiina . Ehkä kannattaa ostaa jotain suomalaista, jos haluaa talouden lähtevän nousuun  jos sitä rahaa on. Ja onhan sitä, enemmän kuin koskaa historiamme aikana.

Persut voivat nyt ostella ja kuluttaa joka sentin. ...ja tehdä lapsia tähän köyhyyteen niin paljon kun perse kestää.  🤭🤭🤭😝😝😝

Vierailija
32/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saatan matkustaa ulkomaille, mutta kotimaassa kulutan minimin. Suomen hintataso on ihan järjetön tulotasoon verrattuna. Menkööt koko ***** konkkaan omasta puolestani. 

Sama täällä. Pystyn ostamaan matkaliput ulkomaille siten ettei Suomi saa siitä yhtään mitään. KAIKKI tuotteet mitkä pystyn ostan suoraan ulkomailta, suomen valtiolle taas 0 €. Tämä lämmittää mieltä. Politiikot saa nyt sitä mitä tilasivat

Vierailija
33/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan ulkomailta, en syötä suomea keka ps ja kok.

Vierailija
34/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se minua hyödyttää että suomalaisilla on ennätysmäärä rahaa tilillä? Ei jostain syystä näy minun tililläni?

Tyypillistä kokkaripropagandaa, että yhteiskunnan ylimmästä prosentista olisi mitään hyötyä meille alemmille. Ei ole.

Eiköhön ne rahat ole aivan tavallisten ihmisten tileillä.Jos sinulla ei ole niin kenen vika?

Vierailija
35/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin osa odottaa että hallitus vaihtuu... sitten vasta mekin rakennetaan uusi talo ja ostetaan uudet Autot ja koneet ym.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻.

Vierailija
36/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tilillä jotain 600 euroa, suomalaisittain ei siis juuri mitään. Repikää siitä saatana.

Aika normaali summa tuo todellisuudessa on. Ei pidä kuvitella, että keskivertosuomalaisella olisi muka kymmeniä tuhansia euroja säästössä. Sellaisia summia on vain ylipalkatuilla ihmisillä joiden työpanos on olematon.

Vierailija
37/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ala. Elämä on kallista ja työpaikka vaakalaudalla (yt-neuvotteluja tulossa). Ikää jo yli 50 eli tuskin työllistyisin enää minnekään. Pistän kaiken säästöön ja sijoituksiin siltä varalta, että kura lentää tuulettimeen.

Vierailija
38/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tässä pantannut pari viikkoa passien uusimista. Kuvat sain maksettua, mutta satanen tässä tilanteessa on tosi tiukassa. Passit on sitä varten, että pääsen lasten kanssa pois maasta, jos taivas tippuu niskaan. En ole menossa matkalle, ei ole rahaa. 

Uudet housut pitäisi ostaa, mutta en raaski. Rahat menee lasten ruokkimiseen ja vaatteisiin. Siispä olen verkkareissa joka paikassa. 

Sellasta kulutusta tässä perheessä. 

Matkalle ei ole varaa mennä mutta aiot paeta ulkomaille?Millä rahalla aiot siellä elellä?

Vierailija
39/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdottomasti aion kuolla kadulle että joku päästä revitty valtio selviää. Pelkkää liikevoittoa.

Vierailija
40/98 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko että tuhlaisin säästöni tässä tilanteessa. Siinnähän luulette. 

Pysyy tiukasti tallessa odottelemassa hallituksen lisäleikkauksia.

Sä saat sanoa osalle säästöjäsi hyvästi, antilla on jo verotussuunnitelma valmiina . Ehkä kannattaa ostaa jotain suomalaista, jos haluaa talouden lähtevän nousuun  jos sitä rahaa on. Ja onhan sitä, enemmän kuin koskaa historiamme aikana.

Persut voivat nyt ostella ja kuluttaa joka sentin. ...ja tehdä lapsia tähän köyhyyteen niin paljon kun perse kestää.  🤭🤭🤭😝😝😝

Sinun köyhyys on sinun ongelma.Lapsia syntyy aika paljon edelleen ja ihmisillä on rahaa.