Aiotko ostaa Postia 7,50 per osake ?
Kommentit (69)
Hmm. Pitääpä miettiä, sijoitanko a) teknologiateollisuuteen b) lääketeollisuuteen c) metalliteollisuuteen d) metsäteollisuuteen vai e) postimerkkikauppaan. Eli en todellakaan!
Tietysti ostan jos tuosta tulee finnairin kaltainen yritys.
Siis että aina kun meinaa mennä nurin, niin valtio kippaa satoja miljoonia tukirahoja ja taas säilyy firma pystyssä ja osingonmaksu osakkeenomistajille jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus "Aina kun valtio myy, niin osta." perustuu siihen että kun järjettömät myyvät kyvyttömän ohjauksessa olevaa palveluansa murto-osalla hinnasta, niin ensimmäisen sijoittajan voitto on varma.
Kyllä tätä pitää ostaa.
Mutta antaa ensin markkinoiden löytää oikea hintataso. 7,5e per osake se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta..sijoitan vain sellaisiin suomalaisiin yrityksiin jotka toimii globaalilla markkinoilla..Posti on geopoliittisesta riski osake kun se toimii vain Suomen rajojen sisällä
Miten voit ennustaa varmaksi että ei laajene muihin maihin?
No siten että postilla ei ole mitään resursseja kilpailla JO globaalisti toimivien kilpailijoidensa kanssa.
En tule tuolla hinnalla postiin sijoittamaan ja minulla on jo valittuna salkkuuni kilpailijan osakkeita firmasta, joka toimii pakettipuolella myös Suomessakin, mutta globaali peluri.
Myös paremmin hinnoiteltu tämä minun yhtiöni.
Vierailija kirjoitti:
Palstan osakenerot varmaan kertoo meille onko tästä tulossa sellainen salkun varma osinkoponi joka tuo kelpo osingot kotiin joka vuosi, vai pitkässä juoksussa isoksi voitoksi kasvava osakevarsa? 😂
Hevosvertauksia jatkaen.. metvursti siitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Palstan osakenerot varmaan kertoo meille onko tästä tulossa sellainen salkun varma osinkoponi joka tuo kelpo osingot kotiin joka vuosi, vai pitkässä juoksussa isoksi voitoksi kasvava osakevarsa? 😂
Joo ehkä mutta uskon että saa halvemmalla suoraan osakemarkkinoilta annin jälkeen
Itse uskon että hinta nousee annin jälkeen. Itse ostan 75 osaketta. Enempää ei ole löysää rahaa. Postimerkeillä ei ole mitään merkitystä, on vaan välttämätön paha mikä pitää hoitaa. Myyn pois jos tarve vaatii. Seurataan kurssia.
Uskon postiin ja sen innovointiin, esim. Ruohonleikkuu jaon yhteydessä.
lisää tällaisia ja kohta osingoilla eletään herroiksi kurssinousun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Myyn postimerkkini
Jos on käyttämättömiä ykkösluokan postimerkkejä, niin niiden arvohan nousee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Uskon postiin ja sen innovointiin, esim. Ruohonleikkuu jaon yhteydessä.
lisää tällaisia ja kohta osingoilla eletään herroiksi kurssinousun jälkeen.
Eiköhän se koko salkku merkitse eikä joku Postin osake kun sitä on pieni siivu. Varmaan olet kuullut sanan hajautettu salkku?
Näinkö helppoa se oikeasti on myydä valtion omaisuutta pois. Ei välikysymyksiä, ei kansalaiskeskusteluja, ideasta myymiseen muutama viikko.
Vieläkö ne ehtii myydä tiet ja vesijakelun tän hallituskauden aikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn postimerkkini
Jos on käyttämättömiä ykkösluokan postimerkkejä, niin niiden arvohan nousee koko ajan.
Niin. Ehkä noin siihen asti kunnes keksivät että lisätäämpä uusiin merkkeihin joku täppi ja aiemmat täpittömät mitätöidään postinkuljetuksen kannalta vaikka vedoten siihen etteivät uudet koneet osaa täpittömillä merkeillä varustettuja lähetyksiä enään käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevosvertauksia jatkaen.. metvursti siitä tulee.
RIittävästi lääkittynä jopa ongelmajätettä.
En osta. Oman kokemukseni mukaan epäluotettava firma, joka kohtelee työntekijöitään huonosti. Ostan vain sellaisten firmojen osakkeita, joiden palveluihin olen itse tyytyväinen ja joista kuulen hyvää ihan rivityöntekijöiden tai yhteistyökumppaneiden suusta. Posti ei kuulu näihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Posti ole valtion omistama julkisen palvelun laitos eikä liikeyritys? Jos ja kun siellä on valtio pääomistajana, se tuskin pyrkii maksimaaliseen kannattavuuteen joka hallituskaudella.
Posti Group Oy on osakeyhtiö, jonka toimialana on postitoiminta, logistiikka ja taloushallinnon palvelut. Yhtiön omistaa Suomen valtio. Posti Groupin tytäryhtiöllä, Posti Oy:llä, on Suomessa yleispalveluvelvoite, joka sisältää muun muassa kaikissa Suomen kunnissa arkisin toimivat kirje- ja pakettipalvelut.
Vierailija kirjoitti:
En osta..sijoitan vain sellaisiin suomalaisiin yrityksiin jotka toimii globaalilla markkinoilla..Posti on geopoliittisesta riski osake kun se toimii vain Suomen rajojen sisällä
Posti on Pohjoismaiden ja Baltian alueen johtava jakelu- ja logistiikkayhtiö, joka kuuluu kokonaisuudessaan Suomen valtiolle. Vuonna 1638 perustettu yritys tarjoaa kattavia logistiikkapalveluita, kuten pakettien ja rahdin kuljetusta, varastointia ja verkkokaupparatkaisuja, sekä postipalveluita. Posti pyrkii edistämään kestävämpää logistiikkaa ja toimii kuudessa maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa.
Vieläkö sieltä Postilta voi ostaa sitä nurmikon leikkuuta postin jakelun välipäivinä? Haluaisin sijoittaa sellaiseen uusiutuvaan vihreään toimialaan.
100 osaketta on vähimmäismäärä. Jos vuoden pitää niin saa 10 osaketta ilmaiseksi.
En meinannut. Mutta jos jossain rahastossa on, niin mikäs siinä.
Itse kyllä haluaisin satsata "sotatekniikkaan", ei vaan taida olla muuta kuin ETF:iä? ... Minua ei kiinnosta pätkääkää se, onko se jotenkin "moraalisesti arveluttavaa". Tuo sotatekniikka poikii myös keksintöjä lääketieteen puolelle (millä alalla itse olin; se T&K on kyllä multa ohi jo, mutta silti kiinnostaa).
Eikö Posti ole valtion omistama julkisen palvelun laitos eikä liikeyritys? Jos ja kun siellä on valtio pääomistajana, se tuskin pyrkii maksimaaliseen kannattavuuteen joka hallituskaudella.