Siistit farkut ja kauluspaita on lapsen juhla-asu, ei aikuisen miehen
Farkut ja kauluspaita sopii asuksi pienelle pojalle, mutta ei todellakaan aikuiselle miehelle. Aikuisen miehen juhla-asu on puku tai irtotakki+housut tilaisuudesta riippuen. Joissain tapauksissa smokki tai saketti, mutta harvemmin tällaisia tilaisuuksia normaalilla ihmisellä on omaa vihkimistä lukuunottamatta.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kauluspaita ainakin on ihan ok vaate hautajaisiin. Isäni kuoli kun olin 14v, samoin isän vaimo ja heidän yhteinen poikansa. Isällä on myös toinen tytär, saman ikäinen kuin minä. Kun osallistuin isän hautajaisiin alkoi isän vaimon vanhemmat arvostella pukeutumistani, musta polvipituinen hame ja musta/tummanharmaa kauluspaita. Heidän mukaansa näytin epäasialliselta ja en kuulemma kunnioittanut tilaisuutta, heidän mukaansa olisi pitänyt olla kuten isän toisella tyttärellä, kokomusta mekko. Luulen, että varmaan kaikki ihmiset kiinnitti enemmän huomiota noiden isovanhempien räyhäämiseen kuin minun asuuni.
Mikset vaan voinut pukea sitä mustaa leninkiä kuten siskosi?
Ei tainnut olla sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kauluspaita ainakin on ihan ok vaate hautajaisiin. Isäni kuoli kun olin 14v, samoin isän vaimo ja heidän yhteinen poikansa. Isällä on myös toinen tytär, saman ikäinen kuin minä. Kun osallistuin isän hautajaisiin alkoi isän vaimon vanhemmat arvostella pukeutumistani, musta polvipituinen hame ja musta/tummanharmaa kauluspaita. Heidän mukaansa näytin epäasialliselta ja en kuulemma kunnioittanut tilaisuutta, heidän mukaansa olisi pitänyt olla kuten isän toisella tyttärellä, kokomusta mekko. Luulen, että varmaan kaikki ihmiset kiinnitti enemmän huomiota noiden isovanhempien räyhäämiseen kuin minun asuuni.
Mikset vaan voinut pukea sitä mustaa leninkiä kuten siskosi?
Miksi ihmeessä olisi pitänyt?
Onhan musta leninki nuore
Se on sinun mielipiteesi, minä olen täysin erimieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kun yhdellä miehellä oli vaimonsa ja lapsensa hautajaisissa farkut ja joku neulepaita. Tosin farkut oli tummat kuten paitakin, että tummansininen tms. Myös miehen teini-ikäinen tytär oli ainoa jolla ei ollut mustaa hametta ja jakkua tai bleiseria tai mustaa leninkiä vaan tytöllä oli tummansininen hame ja vaalea kauluspaita.
Ehkäpä heillä oli kyseisenä päivänä muutakin mietittävää kuin vaatteet.
Minä arvostan juhlissa asiallista pukeutumista, mutta en ikinä menisi arvioimaan lähiomaisen vaatteita hautajaisissa. Todella empatiakybytöntä käytöstä se. Heillä on todellakin muuta ajateltavaa, eikä siinä vaiheessa vaatteet ole pääasia. Muut kunnioittavat vaatteilla tilaisuutta.
Mikä edes on musta leninki? Mekko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kun yhdellä miehellä oli vaimonsa ja lapsensa hautajaisissa farkut ja joku neulepaita. Tosin farkut oli tummat kuten paitakin, että tummansininen tms. Myös miehen teini-ikäinen tytär oli ainoa jolla ei ollut mustaa hametta ja jakkua tai bleiseria tai mustaa leninkiä vaan tytöllä oli tummansininen hame ja vaalea kauluspaita.
Ehkäpä heillä oli kyseisenä päivänä muutakin mietittävää kuin vaatteet.
Minä arvostan juhlissa asiallista pukeutumista, mutta en ikinä menisi arvioimaan lähiomaisen vaatteita hautajaisissa. Todella empatiakybytöntä käytöstä se. Heillä on todellakin muuta ajateltavaa, eikä siinä vaiheessa vaatteet ole pääasia. Muut kunnioittavat vaatteilla tilaisuutta.
Todellakin, lähiomaisilla on vapaus pukeutua miten haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä edes on musta leninki? Mekko?
Jankuti jankuti jankuti....................
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkähän ovat sellaisia erityisiä juhlia, jossa palstamammojen mukaan pitäisi erityisesti pönöttää puvussa tai jossain vielä fiinimmässä asussa? Jonkun virallisemman tilaisuuden - kuten vaikkapa väitöstilaisuuden - ymmärtää, mutta muuten?
Tietysti lähes pelkästään insinörttien seurassa liikkuminen voi biasoida näkemystä, mutta maailmalla ei juuri näe tilaisuuksia, jossa "smart casual" olisi jotenkin alipukeumista - kaikki toimitusjohtajista ja proffista alkaen ovat farkuissa, kauluspaidaissa, irtotakissa ja lenkkareissa...
Väitöstilaisuudessa pukeutuu osallistujat, katsomossa ei väliä.
Juurikin näin. Jostain syystä osallistujien pukeutuminen on vain sattumalta ollut mielessä... Mistähän ihmeestä saisi vuokralle frakin lähes kaksimetriselle ylipainoiselle väittelijälle - vai mennäänkö Dressman XXL:n mustalla puvulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkähän ovat sellaisia erityisiä juhlia, jossa palstamammojen mukaan pitäisi erityisesti pönöttää puvussa tai jossain vielä fiinimmässä asussa? Jonkun virallisemman tilaisuuden - kuten vaikkapa väitöstilaisuuden - ymmärtää, mutta muuten?
Tietysti lähes pelkästään insinörttien seurassa liikkuminen voi biasoida näkemystä, mutta maailmalla ei juuri näe tilaisuuksia, jossa "smart casual" olisi jotenkin alipukeumista - kaikki toimitusjohtajista ja proffista alkaen ovat farkuissa, kauluspaidaissa, irtotakissa ja lenkkareissa...
Smart casualiim ei kuulu enää garkut tai lenkkarit. Menee casuaalin puolelle ne. Ihan vain huomautuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biasoida? Biasoida? 😂
Ne toimitusjohtajat ja proffat takuulla muuten eivät mene häihin tai hautajaisiin farkuissa, kauluspaidassa, irtotakissa ja lenkkareissa. Tuotejulkistus tai joku muu business casual henkinen esiintyminen on täysin eri asia.
Ai ei? Montako tun
Oman alansa maailman ykköstutkija, hollatilainen proffa (nainen) veti taanoin esityksensä ja paneelikeskustelut smart casual tilaisuudessa oman labransa mainos-t-paidassa, kuluneissa farkuissa ja lenkkareissa.
Minäpä olen mies ja mulla on kotiasuna naisten pinkki satiinikauluspaita ja vaaleanpunaiset Nike Air Satin shortsit.
Kylille lähtiessä mulla on vaan miesten mustat pieruverkkarit ja virttynyt t-paita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Smart casualiim ei kuulu enää garkut tai lenkkarit. Menee casuaalin puolelle ne. Ihan vain huomautuksena.
Garkkujen suhteen olet väärässä. Ihan vain huomautuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja siis smart casuliin ja farkut. Mutta siis, itse tosiaan pidän siitä, että kunnioitetaan juhlia ja koodeja. Mutta noloa on myös se, että hautajaisissa arvioidaan lähiomaisten vaatteita. Se on julmaa!
Ja totta on toki sekin, että etiketti muuttuu koko ajan. Tosin kaikessa en toivoisi sen muuttuvan, vaikka rentoutta joukkoon mahtuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja siis smart casuliin ja far
No nyt ei onnistu kirjoitus millään. Kiitos tämän päiväsen migreenin. :)
Vierailija kirjoitti:
Paljon rumempaa on kuitenkin ylipainoinen, oli pukeutunut sitten miten hienosti tahansa.
Lyhyistä ihmisistä puhumattakaan.
Naisten ja miesten juhla-asuksi sopii uuden karhea tuuliasu molemmille. Niiden kahina saa kansan juhlatuulelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon rumempaa on kuitenkin ylipainoinen, oli pukeutunut sitten miten hienosti tahansa.
Lyhyistä ihmisistä puhumattakaan.
Saati sitten lyhyistä ja kaljuista - päällä 10 vuotta sitten alennusmyynnistä ostettu marketpuku, jalassa samaa ikäluokkaa olevat linttaan asutut pomarfinit, joita ei ole ikinä huollettu - tuhahtelemassa paheksuvasti farkkuihin ja kaluspaitaan pukeutuneita.
Väitätkö, ettei ponnari ja metalliset pienet kehykset silmälaseissa yhdistettynä aloituksen asustukseen ole kuuminta hottia ja legit asu paikkaan kuin paikkaan häistä toimariduuneihin? 😵
"Oman alansa maailman ykköstutkija, hollatilainen proffa (nainen) veti taanoin esityksensä ja paneelikeskustelut smart casual tilaisuudessa oman labransa mainos-t-paidassa, kuluneissa farkuissa ja lenkkareissa."
Tulipa mieleen, että minulla on kännykässä kuva hänestä ko. tilaisuudessa esitystä pitämässä - oli näemmä vielä mutsifarkut liian pitkillä lahkeilla, violetit juoksukengät ja aurinkolasit tuupattuna hiuspehkon keskelle.
Fanitan kuitenkin kybällä - fiksu ja tuottelias tutkija, joka vaikuttaa hyvin lämminhenkiseltä, innostavalta ja helposti lähestyttävältä. Kerran oltu samassa Teams-palaverissakin.
Onhan musta leninki nuorelle naiselle sopivampi asu hautajaisiin kuin musta hame ja kauluspaita.