Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulkitsetteko miestä kiitos?

Vierailija
29.09.2025 |

Mitä mies mielestänne tarkoittaa kun puhumme tulevaisuudesta että hän "ei ole periaatteessa vastaan" asiaa X tai että se "ei ole missään nimessä poissuljettukaan"?

Kyseessä n nelikymppisinä tavannut n 50v pariskunta, joten aiheena eivät siis ole perinteiset avio-/lapsihaaveet.

Minusta naisena tuollainen puhetapa kuulostaa siltä, että asia X ei ole hänen toiveensa, mutta ei halua toisaalta olla tyly.

Mutta muulla lailla hän ei kysyttäessäkään osannut ilmaista. Ja ko. asian ei olisi tarkoituskaan tapahtua ihan lähivuosina. 

Asiaa sinänsä en voi kertoa mutta ei ole mikään outo/valtava asia. Ei tarvitse rakentaa yhdessä kanssani taloa omin kätösin enkä pyydä miestä lähtemään maailmanympärimatkallekaan 😊

Kiitos parviälystä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä puhetta? Tuo tarkottaa että "ihan sama"

Mulle lähes kaikki vaimon kotkotukset on ihan sama. Hän haluaa lomareissulle, minä en mutta menemme silti. Hän haluaa uudet verhot ikkunoihin, ihan sama. Hän haluaa käydä elokuvissa, mulla ei kiinnosta mutta menemme. Jne. Jne.

Oletko koskaan miettinyt miksi sinua ei oikein mikään yhteinen tekeminen kiinnosta?

Vierailija
22/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa ottaa nuoren miehen rakastajaksi miehensä lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle lähes kaikki vaimon kotkotukset on ihan sama. Hän haluaa lomareissulle, minä en mutta menemme silti. Hän haluaa uudet verhot ikkunoihin, ihan sama. Hän haluaa käydä elokuvissa, mulla ei kiinnosta mutta menemme. Jne. Jne.

Oletko koskaan miettinyt miksi sinua ei oikein mikään yhteinen tekeminen kiinnosta?

Olen. Minua lähinnä kiinnostaa seksin harrastaminen kuten on kiinnostanut teinistä asti. Mikään muu ei kiinnosta.

Vierailija
24/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenelläkään pitäisi kiinnostaa? Oletko miettinyt asiaa?

Vierailija
25/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän näin +50v siitä ettei sitä suhdetta tarvitse suunnitella vaan voi mennä päivä kerrallaan ja katsoa miten homma eteenee eli veikkaan ettei mies ole mikään haaveilija vaan realisti joka haluaa vaan elää päivän kerraan ja ottaa vastaa sen mikä elämässä eteen tulee. 

Realisti olen minäkin. Tässä iässä hyvää on se ettei elämää tarvitse käsikirjoittaa ja tehdä kukkaislupauksia yhteisestä hautapaikasta. 

Tässä varmasti on ihmisissä eroa. Minä taas nimenomaan kaipasin tässä elämänvaiheessa jotain uusia suunnitelmia. Kun lapset ovat lähteneet kotoa, asuntolainat maksettu ja kaikki aika helppoa, olisi liian helppo vain lasketella samaa rataa seuraavat 30 vuotta. 

Siksi oli ihanaa että miehen kanssa löydettiin vielä yksi uusi yhteinen unelma josta saadaan lisää sisält

Minä en ole haaveilija, kyseilijä, yms. Minä toimin. Ostin esim vanhuuteni unelmakodin ja kysyin mieheltä haluaako hän muuttaa siihen kanssa. Hän halusi. Kyllä keski-iässä pitää jo uskaltaa toimia, kun ei ole mitään hävittävään. :D 

Vierailija
26/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei puhu "rivien välissä" toisin kuin naiset.

Jos mies sanoo, että "ei ole periaatteessa vastaan", niin mies tarkoittaa, ettei ole periaatteessa vastaan.

Miehet on myöskin parempia puhumaan konkreettisista asioista ja heidän on vaikeampi puhua abstraktimmalla tasolla tulevaisuuden "suunnitelmista" eli toiveista, haaveista, silloin kuin puhutaan vain yleisellä tasolla, että esim. mökki järven rannalla olisi kiva. Jos puhutaan jostakin ihan tietystä mökistä tietyn järven rannalla, silloin puhutaan konkretiaa. Silloin mies pystyy olemaan joko puolesta tai vastaan, eikä vain "periaatteessa". 

Vierailija
27/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies vastaa aina esimerkiksi koiran hankintaan tuohon tyyliin. Että ei nyt varsinaisesti halua, mutta ei ole ehdottomasti vastaankaan. Tarkoittaen sitä, että vaikka koiran ottaminen ei ole hänen toiveensa niin ei hän sitä kiellä, saan koiran meille ottaa ja hän osallistuu sen hoitoon yhtä lailla. 

Melkein, jätä tuosta lopusta 7 sanaa pois.

Ehei, meillä ne 7 sanaa sisältyy siihen mitä hän tarkoittaa.

Vierailija
28/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että mies sitoisi minut kontilleen olohuoneen rahiin ja hän kavereineen käyttäisi minua hyväksi illanvieton aikana.

Ap

Vierailija
29/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies vastaa aina esimerkiksi koiran hankintaan tuohon tyyliin. Että ei nyt varsinaisesti halua, mutta ei ole ehdottomasti vastaankaan. Tarkoittaen sitä, että vaikka koiran ottaminen ei ole hänen toiveensa niin ei hän sitä kiellä, saan koiran meille ottaa ja hän osallistuu sen hoitoon yhtä lailla. 

Tai että saat ottaa koiran, jos siitä ei koidu hänelle mitään erityisiä velvoitteita.

Hän ei ole innoissaan, mutta ei myöskään ehdottomasti kiellä näin tekemästä.

Vierailija
30/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies sanoo noin niin se tarkoittaa että se asia on niin. Ei ole mitään tarvetta tulkita sitä mitenkään vaan voi ihan vaan uskoa että näin on. Miehet ei ole samanlaisia mulqvisteja kuin naiset jotka sanovat yhtä ja tarkoittavat toista. Tai eivät sano mitään mutta silti pitää osata tulkita.

Vierailija
31/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä tavalla spesifi juttu, etten halua sitä Suomen suosituimmalle keskustelupalstalle :)

Kiitän palautteesta, olette kanssani samoilla linjoilla eli olen ehkä tulkinnut miestä oikeansuuntaisesti.

On hän nimenomaan realisti ja päivä kerrallaan -eläjä. Välillä vähäsanainen, mutta luotettava, rehti ja hyvä ihminen.

Tottakai keskustelen asiasta kanssaan ja vielä tärkeämpää se on sitten, kun asian voisi myös toteuttaa.

Asia ei ole kirvoittanut tuon enempää kommentteja enkä halua painostaa. Ei poissuljettu on minusta ns. pienin yhteinen nimittäjä. 

Vierailija
32/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenelläkään pitäisi kiinnostaa? Oletko miettinyt asiaa?

Ai että miten ihanien uroiden kokoontumista taas täällä vauvalla, ihan harmi että teidät on jo napattu parisuhteisiin, vaikutatte niin täydellisiltä kumppaneilta!

Vierailija
33/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai että saat ottaa koiran, jos siitä ei koidu hänelle mitään erityisiä velvoitteita.

Ei, vaan kuten kirjoitin, eli että saan ottaa meille koiran ja hän osallistuu sen hoitoon yhtä lailla.

Vierailija
34/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sillä tavalla spesifi juttu, etten halua sitä Suomen suosituimmalle keskustelupalstalle :)

Kiitän palautteesta, olette kanssani samoilla linjoilla eli olen ehkä tulkinnut miestä oikeansuuntaisesti.

On hän nimenomaan realisti ja päivä kerrallaan -eläjä. Välillä vähäsanainen, mutta luotettava, rehti ja hyvä ihminen.

Tottakai keskustelen asiasta kanssaan ja vielä tärkeämpää se on sitten, kun asian voisi myös toteuttaa.

Asia ei ole kirvoittanut tuon enempää kommentteja enkä halua painostaa. Ei poissuljettu on minusta ns. pienin yhteinen nimittäjä. 

Mikään ei oo niin spesifi juttu ettei voisi vaikka keksiä sen suuntaista. Siksi jatkankin itse keksimistä kaikenlaisista noloista ja muuten häiritsevistä asioista joita haluat tehdä eikä se miestä haittaa.

Vierailija
35/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo seksihommat ei tosiaan ole tämmöisen viisikymppisen naisen toiveita loppuelämälle :D

En osallistu tähän lankaan enempää. Kiitän kaikkia asiallisia vastaajia. 

Vierailija
36/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kaapata parikymppisen nuorenparin kellariimme ja paloitella heidät mieheni kanssa kun samalla harrastamme pervouksia keskenämme ja heidän ruumiillaan.

Ap

P.S. sain idean black mirrorista

Vierailija
37/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän näin +50v siitä ettei sitä suhdetta tarvitse suunnitella vaan voi mennä päivä kerrallaan ja katsoa miten homma eteenee eli veikkaan ettei mies ole mikään haaveilija vaan realisti joka haluaa vaan elää päivän kerraan ja ottaa vastaa sen mikä elämässä eteen tulee. 

Realisti olen minäkin. Tässä iässä hyvää on se ettei elämää tarvitse käsikirjoittaa ja tehdä kukkaislupauksia yhteisestä hautapaikasta. 

Tässä varmasti on ihmisissä eroa. Minä taas nimenomaan kaipasin tässä elämänvaiheessa jotain uusia suunnitelmia. Kun lapset ovat lähteneet kotoa, asuntolainat maksettu ja kaikki aika helppoa, olisi liian helppo vain lasketella samaa rataa seuraavat 30 vuotta. 

Siksi oli ihanaa että miehen kanssa löydettiin vielä yks

Minä en ole haaveilija, kyseilijä, yms. Minä toimin. Ostin esim vanhuuteni unelmakodin ja kysyin mieheltä haluaako hän muuttaa siihen kanssa. Hän halusi. Kyllä keski-iässä pitää jo uskaltaa toimia, kun ei ole mitään hävittävään. :D 

Minä taas olen aina kunnioituksesta puolisoani kohtaan kysynyt. Ja hän on hyvin usein torpannut. Sitten olen ollut pettynyt, ja tehnyt jotain muuta.

Nyt jälleen totesin, että pitää tehdä yksi hanke. Että se on välttämätön. Puoliso jälleen torppasi. Totesin, että se pitää tehdä ja teen sen ilman häntä. Ja niin teinkin, hyvin pitkälle.

Tästä asiasta sitten tuli riitaa, kun puoliso (joka ei ollut osallisena projektiin millään tavalla) yritti erittäin rumasti puuttua toteutukseen.

Totesin, että en kuuntele hänen huutoaan.

Tästä tuli lopulta ero.

Että jotain hävittävää voi olla. Toisaalta tuollaisesta kiristäjästä on hyvä päästä eroon.

Vierailija
38/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nuo seksihommat ei tosiaan ole tämmöisen viisikymppisen naisen toiveita loppuelämälle :D

En osallistu tähän lankaan enempää. Kiitän kaikkia asiallisia vastaajia. 

Tämän 50 naisen toiveita ei olekaan kuin seksihommat :D

Vierailija
39/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että mies taluuttaa minua alastomana hihnassa keskustassa ja annan käsi- ja suuseksiä kaikille jotka pyytävät.

Ap

Vierailija
40/48 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ole kiinnostava eikä mies ole sitä ajatellut, siksi hänellä ei ole siitä mitään vahvaa mielipidettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi