Postimaksu melkein 3 €!!!
En ole pitkään aikaan lähettänyt muuta kuin joulukortteja ja järkytyin, kun selvisi mitä maksaa lähettää tavallinen postikortti tai kirje kotimaassa: 2,75 €! Kohta alkaa olla kannattavampaa ottaa bussi ja viedä kirjeet itse oville.
Vertailun vuoksi, kirje ulkomaille maksaa vain 0,3 € enemmän.
Kommentit (28)
Pieni hinta siitä, että tekee toisen iloiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Pieni hinta siitä, että tekee toisen iloiseksi.
Jaa kirjeen lähettäminen Kelaan ??!
Hyvä hetki hamstrata postimerkkejä, jos niitä käyttää enemmänkin. Kohta saattaa hinnat pompsahtaa.
Mä en oo joulukorttejakaan lähettänyt yli 10 vuoteen. Sit jos joku mulle sattuu jotain lähettää ja aina ei ole postimerkissä leimaa,niin höyrytän sen irti ja käytän uudestaan liimaamalla. Ei oo vielä kytät tullu oven taakse.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kaikki hinnat karanneet pilviin , samoin palveluiden kanssa.
Selityksiksi löydetään Ukraina, Venäjä, korona, Trump, Kiina, ilmasto, Afrikka, väestörakenne, ma_mut, sosiaaliturva, auringon paistamiskulma ja planeettojen asento.
Liotan kaikki postimerkit joita ei ole leimattu ja käytän uudelleen !
Ja kun Posti menee pörssiin niin hinnat varmasti nousee. Nyt ostoon rulla ikimerkkejä.
En lähetä kirjeitä enkä kortteja. Kaksi merkkiä ostin kyllä kun tuli erikoispakko lähetys. Nyt ei enää mitään pitäisi olla jatkossa. Tarkoitus on varmaan että sähköisesti lähetetään kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun Posti menee pörssiin niin hinnat varmasti nousee. Nyt ostoon rulla ikimerkkejä.
Ei taida olla se juttu vaan vaan postipaketit. Moni ei tarvitse ainuttakaan merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selityksiksi löydetään Ukraina, Venäjä, korona, Trump, Kiina, ilmasto, Afrikka, väestörakenne, ma_mut, sosiaaliturva, auringon paistamiskulma ja planeettojen asento.
unohtamatta korkeita palkkoja ,arkipyhäkorvauksia pyhätyölisineen......Suomessa ei edes ole kuin pari arkipyhää ja nekin ympätty viikonlopulle . Muissa maissa on ties kenen pyhimyksen muistopäivää ja muuta mutta selityksiä löytynee
Ajaisitko itse tuohon hintaan? Posti kulkee kun Kusti polkee.
"Helsingin lisäksi postia lajittelevia postikeskuksia on Suomessa enää Oulussa ja Kuopiossa. Yksi pisimmistä kulkumatkoista kertyy Utsjoelta Utsjoelle lähetettäessä, sillä matkaa kertyy Ouluun ja takaisin yli 1 300 kilometriä.
Posti taitaa ihan itse haluta konkurssiin...
Sähköinen postikortti ajaa asian paremmin kuin hyvin. Se on nykyään käytössä suurimmalla osalla korttien lähettäjillä.
Piti ihan budjetoida ja säästää, että saan yhden pakollisen kirjeen lähetettyä.😉
Vierailija kirjoitti:
Kirjelähetys on kiviriippa ja se on haluttu irrottaa Postista mutta tulee nyt mukana pörssiin.
No se oli kymmenen vuotta sitten kun lähetin joulukortteja. Jotain 10 -20 korttia lähetin. Hokasin, että tolla rahalla ostan jo viikon ruuat. Lopetin siihen korttien lähettelyn.
Vierailija kirjoitti:
Uusi omistaja todennäköisesti mitätöi entisen omistajan lanseeraamat merkit.
Vierailija kirjoitti:
Posti taitaa ihan itse haluta konkurssiin...
Lue nyt jotain muutakin kun aihe vapaata. Postilla menee hyvin. Velkaa kyllä on. 300-400 miljardin arvoinen on Posti. Osinkoa maksavat ja aion ostaa heidän osakkeita jos hinta on kohdillaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi omistaja todennäköisesti mitätöi entisen omistajan lanseeraamat merkit.
Edelleen on myös valtion omistuksessa mutta mikä osa.