IS: Opettaja Meri ei halua omia lapsia puoliso joutui piinaavaan grilliin miesten saunaillassa
https://www.is.fi/perhe/art-2000005597834.html
Aika epäkypsää käytöstä "tutuilta" että aletaan tivata vapaaehtoisen lapsettomuuden syytä ja painostaa siitä. Olisiko aika laittaa kaveripiiri vaihtoon, kun on tuollaisia juntteja? Nolointa että nuo tivaajat olivat itse lasten vanhempia. Toivottavasti eivät opeta ajatusmaailmaansa lapsilleen. Sitten ihmetellään mistä johtuu että kouluissa ja työpaikoilla on kiusaamista. 🙄
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt enää uskaltaa kysyä mitään lapsiinn liittyvää nuorelta polvelta. En ainakaan minä. Tuo juttu tuntuu niin vanhentuneelta.
Olen lukenut valitusta siitä, että kysytään, aiotteko lapsia ja siitä, kun ei kysytä edes lapsista. Aihe tuntuu olevan tulenarka kaikin päin.
Varmasti ihan fiksua, että väistit aiheen vastaamalla ympäripyöreästi. Olen huomannut, että joskus periaatteessa aborttioikeutta kannattavatkin saattavat muuttua yllättävän vauhkoiksi, jos vaikka ystävätär sanoo, että hän itse todennäköisesti keskeyttäisi ei-toivotun raskauden. "Mutta ethän sä voi, kun sulla on vakituinen parisuhdekin", "mutta sitten se on tarkoitettu niin, että sä saat lapsen" ym. vastalauseita. Joidenkin mielestä se lapsi vaan pitää ottaa pitkin hampain vastaan, vaikka elämäntilanne ja omat valmiudet eivät tukisi sitä päätöstä lainkaan.
Tähän aiheeseen sekä aloitukseen liittyen vielä, että en mielelläni enää keskustele näistä lapsiaiheista tai muista yhtä henkilökohtaisista aiheista illanvietoissa, jos alkoholia on vähänkään otettu. Känniset ihmiset ovat harvemmin rentoja vaan monesta kuoriutuu helposti provosoituva kuumakalle tai rajaton kusipää. Ei tämmöisten kanssa pysty mitään ajatuksia saati mielipiteitä vaihtamaan. Pahan mielen siitä kyllä saa ja ikävimmässä tapauksessa muidenkin illanvietto menee pilalle.