Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Opettaja Meri ei halua omia lapsia puoliso joutui piinaavaan grilliin miesten saunaillassa

Vierailija
29.09.2025 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000005597834.html

Aika epäkypsää käytöstä "tutuilta" että aletaan tivata vapaaehtoisen lapsettomuuden syytä ja painostaa siitä. Olisiko aika laittaa kaveripiiri vaihtoon, kun on tuollaisia juntteja? Nolointa että nuo tivaajat olivat itse lasten vanhempia. Toivottavasti eivät opeta ajatusmaailmaansa lapsilleen. Sitten ihmetellään mistä johtuu että kouluissa ja työpaikoilla on kiusaamista. 🙄

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä illanvietossa meille naisille (tai muille naisille) tuli puhetta vahinko raskauksista ja abortista. Kuka pystyisi tekemään ja mitä kukakin tekisi jos tulisi raskaaksi noin vähän vanhemmalla iällä. Omalla vuorolla pyörsin, että en ole ajatellut asiaa. En vain kertonut että olin jo tehnyt abortin vähän aikaa sitten.

Mitä hemmetin "illanviettoa" on puhua noin raskaista asioista?

Vierailija
22/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nyt rummutetaan mediassa tuota velapropagandaa?

Jatkuvasti ollut viimeaikoina joku vela mediassa avautumassa. Tänne sitten linkitetään niitä juttuja, muuten en niihin kiinnittäisi huomiotakaan kun luen suomalaisista päämedioista lähinnä Hesaria. Eli jäisi iltalehtien ja mtv3:sen velajutut huomaamatta, jos en lukisi tätä palstaa. 

Propagandaa?

Velaus on nousussa, miksi siitä ei saa tehdä lehtijuttuja?

Tätä juuri ihmettelen. Syntyvyys laahaa, talous laahaa, hyvinvointiyhteiskunta romuttuu.. joten rummutetaan vela-elämää! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaat ei hommaa lapsia tänne pilalle paskotulle planeetalle, kärsimään!

Just niin. Köysi on ainoa oikea nihilistin kravatti. Aloita itsestäsi.

Vierailija
24/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein osta tuota miehen saunailtatarinaa ensinkään. Aika monessa miessaunaillassa olen elämäni aikana ollut eikä yhdessäkään jutut ole menneet mihinkään lapsiaiheisiin. Eikä keskustella naisista. Saunailloissa jutellaan mukavia, urheilua, maailman tapahtumia, harrastuksia sen sellaista.

Vierailija
25/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten yhtään uudempaa linkkiä.

Ai tää olikin vanha juttu, no se selittääkin.

Palstan velahullut taas kiimailee. 

Vierailija
26/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein osta tuota miehen saunailtatarinaa ensinkään. Aika monessa miessaunaillassa olen elämäni aikana ollut eikä yhdessäkään jutut ole menneet mihinkään lapsiaiheisiin. Eikä keskustella naisista. Saunailloissa jutellaan mukavia, urheilua, maailman tapahtumia, harrastuksia sen sellaista.

Jos he ovat joutuneet perhekeskeisten ihmisten piireihin. Sellaisissa voidaan kommentoida saunaillassa, jos on kaljojen jälkeen estot pois. Eivät varmasti ole millään pahalla sitä tehneet, mutta tilanne ajautunut tuohon kun eivät ole ajatelleet. Porukassa pikkuhiprakassa tilanne eskaloitunut. 

Vierailija
27/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos he ovat joutuneet perhekeskeisten ihmisten piireihin. Sellaisissa voidaan kommentoida saunaillassa, jos on kaljojen jälkeen estot pois. Eivät varmasti ole millään pahalla sitä tehneet, mutta tilanne ajautunut tuohon kun eivät ole ajatelleet. Porukassa pikkuhiprakassa tilanne eskaloitunut. 

Ikäänkuin en olisi ollut saunailloissa missä suurin osa on perheellisiä. Ei ne jutut silti mihinkään perheylitystykseen ja kuulusteluun lapsiasioista mene.

Vierailija
28/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti ollut viimeaikoina joku vela mediassa avautumassa. Tänne sitten linkitetään niitä juttuja, muuten en niihin kiinnittäisi huomiotakaan kun luen suomalaisista päämedioista lähinnä Hesaria. Eli jäisi iltalehtien ja mtv3:sen velajutut huomaamatta, jos en lukisi tätä palstaa. 

Propagandaa?

Tätä juuri ihmettelen. Syntyvyys laahaa, talous laahaa, hyvinvointiyhteiskunta romuttuu.. joten rummutetaan vela-elämää! 

Eli syntyvyys nousisi kun pidettäisiin turpa tukossa erilaisista valinnoista?

Vierailija
29/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri nauttii sukulaisten ja ystävien pienten lasten seurasta ja hoitaa heitä mielellään.

Velat, ottakaa mallia!

Vierailija
30/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri nauttii sukulaisten ja ystävien pienten lasten seurasta ja hoitaa heitä mielellään.

Velat, ottakaa mallia!

Miksi? Hoida itse ne kakarasi.

Vierailija
31/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Merin mies on tilanteesta vieläkin ahdistunut".

Kunnon lumihiutale :)

Vierailija
32/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Merin mukaan kuumotus oli käynyt jo ahdistavaksi ja hänen miehensä oli yrittänyt vaihtaa puheenaihetta ja heittänyt viimeiseksi argumentikseen sen, ettei vaimokaan halua lapsia"

Tämä on asia mitä ei ole tapahtunut. Meri ja Iltasanomien toimittajat luulevat miesten saunailtojen olevan jotain seksismin ja rivouksien pyhättö jonne naisilla ei ole asiaa. Ei ole. Saunassa saunotaan. Missään ei aleta tivaamaan mitään. Meri koittaa uhriutua miehensä varjolla koska fakta on se ettei ketään kiinnosta narsistipariskunnan henkilökohtaiset asiat.

Vierailija
33/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Merin mukaan kuumotus oli käynyt jo ahdistavaksi ja hänen miehensä oli yrittänyt vaihtaa puheenaihetta ja heittänyt viimeiseksi argumentikseen sen, ettei vaimokaan halua lapsia"

Tämä on asia mitä ei ole tapahtunut. Meri ja Iltasanomien toimittajat luulevat miesten saunailtojen olevan jotain seksismin ja rivouksien pyhättö jonne naisilla ei ole asiaa. Ei ole. Saunassa saunotaan. Missään ei aleta tivaamaan mitään. Meri koittaa uhriutua miehensä varjolla koska fakta on se ettei ketään kiinnosta narsistipariskunnan henkilökohtaiset asiat.

Sama tuli mieleen. Paljon melua tyhjästä.

-Saunova mies

Vierailija
34/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat, ottakaa mallia!

Saisitte olla hyödyksi ystäville, sukulaisille ja yhteiskunnalle.

Vierailija
35/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäänkuin en olisi ollut saunailloissa missä suurin osa on perheellisiä. Ei ne jutut silti mihinkään perheylitystykseen ja kuulusteluun lapsiasioista mene.

Juuri näin. Tämä miesten saunailtojen demonisointi alkaa olla absurdia. Milloin niissä kuulemma ei muuta tehdäkään kuin puhutaan halventavasti naisista ja vähemmistöistä, nyt myös pilkataan paikalla olevia vapaaehtoisesti lapsettomia ihmisiä.

Millä planeetalla oikein elätte että uskotte tuollaista hevonp* skaa?

Vierailija
36/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt enää uskaltaa kysyä mitään lapsiinn liittyvää nuorelta polvelta. En ainakaan minä. Tuo juttu tuntuu niin vanhentuneelta.

Vierailija
37/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Propagandaa?

Velaus on valinta siinä missä vanhemmuus. Miksi vastustat velojen ihmisoikeuksia?

Ps. Onhan sinulla jo vähintään 10 lasta, koska hyvinvointiyhteiskunta?

Vierailija
38/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat, ottakaa mallia!

Saisitte olla hyödyksi ystäville, sukulaisille ja yhteiskunnalle.

Maksan veroja joista kustannetaan sinun per s e h ed el millesi yhtä sun toista. Olisit kiitollinen, mutta ei, kun lisää pitää saada yhteisestä potista omille geeneille aina vaan.

Vierailija
39/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun saunailtakokemukset = kaikkien muiden saunailtakokemukset.

Just näin. Jatka samaan malliin päättelytyötä. Pääset tuolla vielä pitkälle.

Vierailija
40/41 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ukko todennut kamuilleen, että jos hänellä olisi lapsia, niin hän olisi lasten kanssa kotona eikä ryypiskelemässä saunaillassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän