33-vuotias, kuinka kiire lapsien hankkimisella?
Mies on päättänyt että 2-4 vuoden päästä voitaisiin yrittää lasta, kun molempien elämäntilanne olisi silloin toivottavasti vakaampi. Minulla on pelko, että silloin saattaa olla jo myöhäistä. Olen lukenut naisten hedelmällisyydestä ja mies samoin, mutta en saa mielenrauhaa. Pitäisikö lapsia hankkia nyt vai voiko rauhassa odottaa? Onko joku täällä jäänyt lapsettomaksi tai joutunut odottamaan raskautumista kauan lähempänä neljääkymmentä?
Tiedän faktat mutta haluaisin kuulla kokemuksia, koska en voi kenenkään kanssa tästä asiasta keskustella.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi perustelu on ihan naurettava. Nyt kysyt haluatko lapsia vai et. Jis haluaa niin yritys heti päälle. Jos ei halua niin ei ole syytä jatkaa suhdetta.
Yksi iso syy alhaiselle syntyvyydelle on se, että miehet eivät lapsia halua. Naisia kuitenkin syyllistetään.
Miksi ketään pitäisi syyllistää jos ei halua saada lapsia? Se on oma valinta eikä pakko.
No kyllä tuollaisesta löysässä hirrestä roikuttamisesta vähän pitääkin syyllistää. Miksei aapeen mies ole sanonut heti alussa rehellisesti ettei halua lapsia ollenkaan?
Mistä tiedät ettei ole kerto
Toki voi olla että ap on vaikka lääkehuurupäissään hallusinoinut tapahtumia.
Mutta keskustelu on mahdotonta jos kierrät kaikki kirjoitetut tosiasiat hallusinoinniksi.
Tuokin mahollista. Vauvapalstan alotuksista 90% on keksittyä tai väärinymmärrettyä.
Vähän ristiriitaiselta tuntuu, että moni täällä sanoo, että lapset pitäisi hankkia alle kolmekymppisenä, tai jopa ettei edes uskaltaisi hankkia esikoista enää 30 ylitettyään. Faktisesti suurin osa kuitenkin nykyään perustaa perheen vasta kolmikymppisenä. Ensin opiskellaan pitkään, sitten halutaan ehkä tehdä ensin uraa, vakiinnuttaa oma asema työelämässä ja sitten perustetaan perhe. Jokainen tuntee itse, kun aika on sopiva. Tokikaan se raskaaksi tuleminen ei aina ole itsestään selviö, eikä sitä tietenkään loputtomiin kannata lykätä, jos lapsia todella haluaa.
Toki voi olla että ap on vaikka lääkehuurupäissään hallusinoinut tapahtumia.
Mutta keskustelu on mahdotonta jos kierrät kaikki kirjoitetut tosiasiat hallusinoinniksi.