IS: Hallitus lisää lapsiperheköyhyyttä ja se on järjetöntä
Sosiaali- ja terveysministeriö julkaisi tällä viikolla uusia vaikutusarvioita sosiaaliturvan leikkauksista. Ne näyttävät, että hallituksen toimet lisäävät lapsiperheköyhyyttä aiemmin ennakoitua enemmän. Leikkaukset pudottavat 31000 lasta köyhyysrajan alle.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut tajuaa tämän, paitsi hullu hallitus.
Kyllä ne tajuaa, mutta ei ne välitä. Julmia ja pahoja. Leikataan vaan kaikista köyhemmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin järjetöntä? Ne pennut on vanhempien vastuulla, ei hallituksen. Jos ei ole taloudellisia resursseja perheen ylläpitämiseen - ml. varautuminen yllättäviin tilanteisiin ja muutoksiin, ei pidä lisääntyä. Jos jotkut eivät ole kantaneet tätä vastuuta, saavat minun puolestani pudota köyhyyteen. Se on ihan itse ansaittua.
Lapsien vikahan se tietenkin on. Kärsiköön vain köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan kehitysmaalaisia. Kela tulisi sulkea valkoisilta.
Me vasentuneet.
Syrjikää tälleen Suomalaisia ja saatte tilalle vaan lisää kehitysmaalaisia kuten jo nähty, hyvin vedetty siellä oikealla!
Vasemmisto on sieltä radikaalivasemmalta oikealla, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on reagoitava laskemalla syntyvyyttä niin vältetään tämä ongelma.
Juuri niin. Ihmisten pitäisi tajuta tämä. Ei valtion tehtävä ole elättää ihmisten sikiämistä. Vastuu on vanhemmilla.
Vastuulliset vanhemmat välttävät nyt vanhemmuuden ja jättävät lapset tekemättä. Syntyvyys on alempi kuin nälkävuosina . Tosin nälkävuosia nämä ovat jo suurelle osalle suomalaisia. Mitä pirua ne hallituksessa nyt itkee ja ulisee syntyvyyden alenemisesta. Pitäisivät leipäläpensä kiinni siitä asiasta.
Vai nälkävuosia? Leipäjonoissakin on kyllä niin hyvin syöneen näköisiä pullukoita että eivät varmasti ole nälkää nähneet.
Anteeksi älykääpiö, mutta minä olin lapsena perheemme "pullukka. Minulla oli aina nälkä. Meillä ei ollut mitään. Söin vain koulussa. No miksi sitä voit miettiä. Laihduin heti, kun muutin kotona ja sain enemmän ruokaa. Stressi lihottaa myös lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi syrjäytynyt lapsi tulee maksamaan yhteiskunnalle 1,5 miljoonaa euroa elämänsä aikana. Sen vuoksi ei kannata lisätä lapsiperheköyhyyttä eikä syrjäyttää lapsia.
Syrjäytyneiden ja tuilla eläjien lisääntymistä pitää rajoittaa. Emme tarvitse lisää elätettäviä.
Samaan aikaan olisi hyvä tukea laadukkaan väestön lisääntymistä.
Kyllä, vain kunnolla veroja maksava ja asiallisesti käyttäytyvä kansanosa hyödyttää yhteiskuntaa. Mitä vähemmän vapaamatkustajia, sen paremmin väestö voi.
Jos joltakulta jäi tämä tunnistetta
Valtaosa suomalaisista haluaa kunnon ihmisten lisääntyvän, ei roskasakin. Sinäkin saat tukesi kunnon kansalaisten maksamista veroista.
On se uskomatonta. Oman maan kansalaisia syrjitään. Tukeakin vähemmän kuin muualta tulleille kielitaidottomille. . Minä kahdrn lapsen isä saan työmarkkinatukea työttömänä 595 eur/kk. En mitään muuta. Tukea leikattu. Viety lapsikorotukset. Jokainen ymmärtää, että kolme ihmistä kuluttaa enemmän kuin yksi. Mistään ei saa nyt töitä. Vaikka koulutusta ja työkokemusta on vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin järjetöntä? Ne pennut on vanhempien vastuulla, ei hallituksen. Jos ei ole taloudellisia resursseja perheen ylläpitämiseen - ml. varautuminen yllättäviin tilanteisiin ja muutoksiin, ei pidä lisääntyä. Jos jotkut eivät ole kantaneet tätä vastuuta, saavat minun puolestani pudota köyhyyteen. Se on ihan itse ansaittua.
Lapsien vikahan se tietenkin on. Kärsiköön vain köyhyydestä.
Vanhempien vika. Näiden ei tule lisääntyä.
Vanhemmat pudottavat, ei hallitus. Vähän vastuuta ihmiset.
100 tuhatta uutta työpaikkaa, saavutamme kun käytämme vain hieman raippaa
suojaosaa ei kukaan tarvii, työmatkalle heittää vaan euron bensaa varvin
sairaalamaksujen noususta ei kannata stressata, parkkihallissa ensihoito saa kyllä kiinni vastasyntyneen peffasta
ei oo toimeentuloa, ei työtä, rosvoillaan vaan pitkin yötä, sen verran sentään avustaa sossu, saahaan alkosta edes kossu
suru, itku eihän auta, kotimaamme on tämä jumalauta!