Kertokaapa hyvän omenakaurapaistoksen ohje.
Kommentit (6)
paloitellaan omenat, päälle kanelia ja reilu loraus siirappia sekä tilkka (noin ½ dl) vettä.
Kattilaan reilu köntti voita, sulatetaan, sekaan kaurahiutaleita ja sokeria ja ripaus vehnäjauhoja. Sekoitellaan tasaiseksi mössöksi. Levitetään omenoiden päälle ja paistetaan 200 asteessa 20-30 min.
Paistoksen kanssa parhaalta maistuu itse tehty vaniljakastike.
2 raastettua omenaa. Sokerista, vehnäjauhoista ja rasvasta ja appesiinimehusta rapea kansi. Uuniin n.30 min, nautitaan kermaviilin kanssa
Omput voideltuun vuokaan, päälle kanelia (+sokeria, jos haluaa). Sulata margariini/voi (n. 100 g normaali pyöreä vuoka) ja sekoita voisulaan kaurahiutaleet (3 dl), sokeri (1 dl) ja 1 kananmuna (ei välttämätön). Seos omppujen päälle, uuniin 200 astetta ja puolisen tuntia. Nam!
...ja tuollaista menee parhaillaan, kahvin kera :-) Sekä maidon; meillä näitä tehdään syyskuussa melkein päivittäin, ei viitsi aina pistää jätskiä/vaniljakastiketta seuraksi.
ohje menee näin
pilko omput vuokaan, mitenpaljon nyt haluat
itse laitan piirkkavuokaan ensin pohjalle vähän sulaa rasvaa et helpompi sit pestä vuoka
ja pilkon omput siihen vuolaan
3dl kaurahioutaleita itse laitan osan monivilja lesettä
1/2 dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
noiN 1/2 dl ehkä reilumpu sulaa margariinia, itse puristan pullosta valmista
ja sit aineet vaan sekasin
ja sokeroitujen kaneloitujen omppujen päälle kaurasörsseli
uuni 200 astetta ja noin 20 min
ja ihanaa on nam nam söin yksin melkeen koko paistoksen
ihan peruspaistoksen:
Omenaviipaleet voidellut vuoan pohjalle, päälle kanelia. Sekoita kaurahiutaleet ja sokeri ja ripottele pinnalle ja sitten veistä juustohöylällä kovasta voipaketista rasvaa koko paistoksen pinnalla. Uuniin, n. 200 astetta ja parikymmentä minuuttia. Nauti kylmän vaniljajäätelön kanssa...